STERLING

        Powstała w 1916 r. firma Sterling przejęta produkcję ciężarówek Stemberg (1 907-15 r.). Po przejęciu Sterlinga przez White, w latach 1951 -53 były jeszcze budowane pojazdy pod marką Sterling-White. Koncern Freightiiner w latach 80. na był prawa do marki Ster ling, a w 1997 r. podpisał umowę o przejęciu produkcji ciężarówek Ford, co nastąpiło oficjalnie z dniem 1 stycznia 1998 r., ale pod reaktywowaną marką Sterling. Produkcję modeli Cargo przeniesiono do Mount Holly/North Carolina, a L-Line i A-Line do St. Thomas/Kanada. W 1998 r. wyprodukowano 11 474 pojazdy Sterling. Program:

• Cargo: SC 7000, SC 8000— podwozia (kabiny COE od Forda Cargo z lat 80.); 4x2/6x4; GW 11,4-23,6t; silniki D Cummins 5,9 l/175-215 KM,

   

LT 9511                                                        LT 7501

• L-Line — podwozia, wywrotki GW 10,9-30 t; ciągniki siodłowe GW 22,7-63,6 t (3 rodzaje kabin CBE z różnymi błotnikami i wlotami powietrza: niska — model LILT 7501, średnia — modele L/LT 8513, L/LT 9513 i L/LT 9522; wysoka — modele L/LT 8511, L/LT 9501 i L/LT 9511); 4x2/6x4/8x4/1 2x6; silniki Caterpiliar/Detroit Diesei/Cummins 175-500 KM,

SilverStar

• A-Line: NAT 9513, NAT 9522, SilyerStar— ciągniki siodłowe (kabiny CBE, NAT 9513 i NAT 9522 w wersji dziennej lub sypialnych: Fiat Topi, AeroBullet; SiiyerStar — tylko w wersji sypialnej); 4x2/6x4; GW 56,8-80 t; silniki D: Cummins: 280 KM, 350 KM, 400 KM, 500 KM; Caterpiliar: 300 KM, 305 KM, 335 KM, 355 KM, 370 KM, 410 KM, 475 KM; Detroit Diesel: 330 KM, 365 KM, 370 KM, 500 KM.

2002-02-12