PETERBILT

 

Zatożony w 1939 r. Peterbilt przejął produkcję ciężarówek Fageol (1916-39 r.), następnie kupił w 1949 r. firmę MacDonald (1920-49 r.), a sam został przejęty w latach 1940-58 przez Padfic Car & Foundry Co. Koncern ten (produkcja ciężarówek od 1909 r.) nazywa się od 1972 r. Paccar Inc. i skupia także: od 1945 r. Kenwortha, od 1981 r. Fodena, od 1996 r. DAF-a i od 1998 r. Leylanda. Paccar Inc. (marki Kenworth, Peterbilt, DAF, Foden i Leyland) wyprodukował na catym świecie w 1998 r. - 92 872 samochody użytkowe (23. miejsce na świecie, w USA - 50 815, a w Meksyku 6983 pojazdy), w tym 92 847 - ciężarowych (7. miejsce na świecie), w tym wszystkie o GW + 61 (5. miejsce na świecie). Pod marką Peterbilt zbudowano w 1998 r. 23 894 ciężarówki (23 064 w USA i 830 w Meksyku). Fabryki znajdują się w Denton/Texas, Madison/Tennessee, Mexicali/Meksyk i Ste. Therse/Kanada. W 1999 r. zadebiutowały 2 nowe modele: 270 i 387. Program:

• 270 - podwozia (prod. od 1999 r., zmodernizowana kabina COE od DAFa 55); 4x2; GW 15 t; silniki D: Cummins 175 KM, 230 KM,

• 330 - podwozia, wywrotki (prod. od 1994 r., kabina CBE); 4x2/6x4; GW 11,8-24,9 t; silniki D Caterpillat/DD/Cummins 200 do 300 KM,

• 320 - podwozia (kabina COE Łów Entry); 4x2/6x4/8x4; GW 14,6-38,6 t; silniki D Caterpillar/DD/Cummins 203-300 KM,

• 357 - podwozia, wywrotki GW 14,6-38,6 t, ciągniki siodłowe 36,3-102 t (kabina

CBE), 4x2/6x4/6x6; silniki D Caterpillar/DD/Cummins 250-600 KM,

• 357-111 - podwozia, wywrotki (prod. od 1998 r., z nową kabiną CBE); GW 14,6-38,6 t; 6x4/6x6; silniki j.w., 

• 362, 362 E - podwozia GW 14,5-40,8 t, ciągniki siodłowe GW 45,4-102 t (kabina COE); 4x2, 6x4; silniki D Caterpillar/DD/Cummins 355-550 KM,

• 379 - podwozia, wywrotki GW 14,5-38,6 t, ciągniki siodłowe GW 36,3-102 t (kabina CBE krótka Unibilt Day Cab oraz sypialne Ultra Cab Sleeper i Unibilt Cab Sleeper System); 4x2/6x4; silnik Cummins/DD/Caterpillar 212-600 KM,

• 378 - podwozia, wywrotki GW 14,6-38,6 t; ciągniki siodłowe GW 36,3-102 t (kabiny j.w. + Ultra Sleeper); 4x2/6x4; silniki j.w.,

• 377 AE - ciągniki siodłowe (prod. od 1991 r., kabina CBE w wersjach sypialnych: Unibilt Ultra Sleeper, Unibilt Cab Sleeper System i Low-roof Sleeper); 4x2/6x4; GW 36,3-102 KM; silniki j.w.,

• 385 - ciągniki siodłowe (prod. od 1995 r., nowa kabina CBE - krótka Unibilt Day Cab i sypialne Unibilt Sleeper, Ultra Cab Sleeper, Unibilt Cab Sleeper System); 4x2/6x4; GW 36,3-73 t; silniki D Caterpillar/DD/Cummins 210-410 KM,

• 387 - ciągniki siodłowe (prod. od 1999 r.); 6x4; GW 70 t.