INTERNATIONAL

    W 1902 r. powstał koncern International Hań/ester Company, który w 1907 r. Rozpoczął produkcję ciężarówek pod marką IHC, od 1910 r. - International. W latach 1986-2000 [firma nazywała się Nayistar. Koncern wyprodukował w 1998 r. na catym świecie 129 608 samochodów użytkowych (18. miejsce na świecie, w USA- 97 161, w Kanadzie - 27 123, a w Meksyku - 5297 pojazdów), w tym 108 456 ciężarowych (6. miejsce na świecie, w USA 77 044, w Kanadzie - 27 123, a w Meksyku - 4262 pojazdy), w tym wszystkie o GW + 61 (3. miejsce na świecie). Ciężarówki International są produkowane w USA (gtównie zakłady Springfieid), od 1921 r. w Kanadzie (fabryka w Chatham), od 1997 r. w Meksyku, i od 1998r. w Brazyliiprzezfirme Agrale. W 1999 r. zadebiutował ciągnik siodłowy 9900 ix.
Program:

• seria 2000: 2554, 2654, 2574, 2674, 2764 - podwozia, wywrotki (tylko na eksport, kabinyCBE), 4x2/6x4; GW 13,2-32,7 t; silniki D: Navistar 7,6 I/232-253 KM; 8,7 1/275-300 KM lub Cummins/Caterpillar 10-14 I/275-370 KM,

• seria 4700 - podwozia (kabina CBE): 4x2: GW 9,8-15,9 t; ład. 6,3-12,2 t: silniki D Navistar; 7,3 1/175 KM, 7,61/230 KM,

• seria 4800 - podwozia, wywrotki (kabina j.w.); 4x4; GW 12,0-16,8 t; ład. 7,6-12,2 t; silniki: D Navistar 7,6 1/175 KM, 8,7 1/250 KM,

• seria 4900 - podwozia, ciągniki siodłowe (kabina j.w.); 4x2/6x4/6x6; GW 11,6-25,4 t; ład. 7,8-19,71; silniki D Navistar: 7,6 1/195 KM; 8,7 1/250 KM, 320 KM,

• seria 4700 Lo Profil - podwozia (zmodernizowana kabina CBE serii 4700/4800/4900); 4x2; GW 9,8-12,7 t; lad. 6,4-91 silniki D Navistar: 7,6 1/175 KM; 7,6 1/230 KM,

• seria 4700 LPX - podwozia (zmodernizowana kabina CBE serii 4700/4800/4900); GW 8,9-10,7 t; ład. 5,6-7,3 t; sil. Navistar D 7,6 1/175 KM,

• seria 5000 - podwozia budowlane (kabina CBE z lat 60.); 4x4/6x4/6x6/8x4/8x6/10x4/10x6/10x8; GW 15,0-38,6 t; silniki D Navistar: 277-320 KM lub Cummins/Detroit Diesel/Caterpillar do 525 KM,

• seria 8100 - ciągniki siodłowe (lekko zmodernizowana kabina CBE od serii 4000, także w wersji sypialnej); 4x2/6x4; GW 27,3-36,3 t; silniki D: Navistar 275 KM lub Caterpillar/Cummins 195-370 KM,


• 9100i - ciągniki siodłowe (prod. od 1997 r., nowa kabina CBE); 4x2/6x4; GW 36,3 t; silniki D: Caterpillar/Cummins, Detroit D 280-435 KM,

• 9200i, 9200 Eagle - ciągniki siodłowe (prod. od 1992 r, od 1999 r. kabina od 9100, także w wersji sypialnej); 4x2/6x4; GW 36,3-49,9 t; silniki Caterpillar/DD/Cummins 283-446 KM,

• 9400i, 9400 Eagle - ciągniki siodłowe (prod. od 1992 r., kabina jw., także w odmianie sypialnej Sky Slipper); 4x2/6x4; GW 36,3-63,5 t; silniki Caterpillar/DD/Cummins 334-550 KM,

• 9800 - ciągniki siodłowe (prod. od 1992 r" pierwotnie jako 9600, kabina COE); 4x2/6x4; GW 36,3-63,5 t; silniki Caterpillar/DD/Cummins 283-435 KM (tylko na eksport),

• 9900i, 9900ix, 9900 Eagle - ciągniki siodłowe (prod. od 1998 r., kabina CBE, także w odmianie sypialnej Sky - Rise Pro Sleeper); 6x4; GW 36,3-63,5 t; silniki Cummins/DD/Caterpilar 310-600 KM.