VOLVO FM

Samochód ciężarowy Volvo FM pojawił się na rynku w roku 1998 i szybko zyskał miano jednego z najlepszych modeli wśród pojazdów ciężarowych przeznaczonych do różnych typów przewozów o zasięgu regionalnym. Nowy pojazd FM ma to samo oznaczenie modelu jak poprzednik, ale jest w praktyce pod każdym względem o klasę lepszy. Całkowicie na nowo ukształtowane środowisko pracy kierowcy stwarza jeszcze lepsze warunki dla bezpiecznej i efektywnej pracy. Nowe silniki i skrzynie biegów zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne przy niskim zużyciu paliwa. Znacznie wydłużone przebiegi międzyserwisowe gwarantują większą dyspozycyjność pojazdu.

Wreszcie, niezależnie od tego, czy pojazd ma służyć do dystrybucji towarów, przewozów budowlanych, wywozu śmieci, czy do innych celów, jest przygotowany w każdym szczególe do łatwego montażu zabudowy, a w niektórych przypadkach jest fabrycznie przygotowany do eksploatacji. Jeśli dodać do tego szeroką ofertę serwisową, ofertę usług finansowych, system informacyjno-dyspozytorski oraz szereg usług internetowych, otrzymamy kompletne rozwiązanie transportowe. Na tyle wszechstronne, by zaspokoić także Państwa specyficzne potrzeby.

NAJWAŻNIEJSZE ZALETY

WŁAŚCIWY POJAZD DO KONKRETNYCH ZASTOSOWAŃ

Nowy model Volvo FM oferuje większe niż kiedykolwiek możliwości dokładnego przystosowania samochodu ciężarowego zgodnie z jego przeznaczeniem. Nowe Volvo FM może być dostarczone w wielu wariantach, przygotowane do zabudowy lub gotowe do natychmiastowej eksploatacji.

NOWOŚĆ

Większa liczba wariantów podwozia

W nowym modelu Volvo FM mamy do dyspozycji wiele wariantów podwozi różniących się rozstawem osi, wysokością, liczbą osi i układem zawieszenia - nowy model Volvo FM pozwala nam zawsze zaoferować samochód ciężarowy dokładnie odpowiadający Twoim specyficznym potrzebom.

Zawieszenie pneumatyczne w większej liczbie modeli

Wszystkie warianty pojazdu (4x2, 6x2, 6x4, 8x2, 8x4) oferowane są obecnie z kompaktowym układem pneumatycznego zawieszenia tylnej osi, wyposażonym w funkcję elektronicznej regulacji wysokości w poszerzonym zakresie.

Bardziej elastyczna zabudowa podwozia

W modelu Volvo FM 4x2 w wersji ciągnika siodłowego zbiornik paliwa może być zamontowany po lewej stronie pojazdu, a skrzynka akumulatorowa - po prawej.

Nowe wysokości podwozia

Nowy model Volvo FM dostępny jest w wersji niskiego ciągnika siodłowego o wysokości podwozia 810 mm (X-Low).

Dowolna długość tylnego zwisu

Możliwe jest zamawianie podwozi o różnych długościach, o skoku co 50 mm. W przypadku belki z hakiem holowniczym wartość ta wynosi 25 mm.

Łatwiejsza i szybsza zabudowa

Dzięki gotowemu okablowaniu, zamontowanym przyłączom do układów elektrycznych i elektronicznych, odpowiednio rozmieszczonym otworom i dokładnym instrukcjom dostępnym w Internecie - model Volvo FM oferuje wszelkie warunki do łatwej i bezpiecznej zabudowy.

Sterowane osie zespolone

Model Volvo FM dostępny jest w wersji zarówno ze sterowaną osią pchaną, jak i sterowaną osią wleczoną. Obydwie alternatywy zapewniają doskonałe właściwości manewrowe pojazdu i minimalne zużycie ogumienia.

NIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA

Dzięki lepszym właściwościom aerodynamicznym oraz zastosowaniu nowych oszczędnych silników i nowych skrzyń biegów, zmniejszonej masie komponentów, mniejszemu zapotrzebowaniu na energię kompresora i wentylatora, nowy model Volvo FM charakteryzuje się bardzo niskim zużyciem paliwa.

MASZ TU PEŁNĄ KONTROLĘ

Zaprojektowane od nowa miejsce pracy kierowcy w nowym modelu Volvo FM zostało stworzone prawdziwie w duchu Volvo. Oznacza to, że jego projektantom towarzyszyło przekonanie, iż kierowca, który ma praktyczne, bezpieczne i wygodne miejsce pracy, pracuje lepiej. W nowym Volvo FM cała kabina od podłogi po dach ukształtowana jest tak, by najlepiej sprostać trudnym wymogom pracy kierowcy. Naszym celem jest, by praca kierowcy była łatwiejsza, bezpieczniejsza i efektywniejsza - zarówno w trakcie jazdy, czy nocnego wypoczynku, jak i przy wykonywaniu pracy biurowej. Dlatego miejsce pracy kierowcy w nowym Volvo FM charakteryzuje się niespotykaną funkcjonalnością i komfortem. Fotele kierowcy nowej generacji z wbudowanymi trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa dostępne są we wszystkich wersjach modelu Volvo FM.

   

Nowe wygodniejsze fotele

Posiadają duże możliwości regulacji i mogą być dopasowane do indywidualnej pozycji każdego kierowcy. Fotele dostępne są w wersji z pokryciem skórzanym, z pluszu, z tkaniny lub winylowym. Mogą być wyposażone w układy ogrzewania i wentylacji. Jako alternatywę dla fotela pasażera oferujemy w kabinie FM sztywno mocowany fotel dla dwóch osób. Obydwa miejsca pasażerskie posiadają trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Pod zewnętrznym miejscem znajduje się duży schowek, dostępny po podniesieniu siedziska kanapy.

Sterowany elektronicznie układ klimatyzacji

Czuwa automatycznie nad utrzymaniem przyjemnej temperatury wewnątrz kabiny niezależnie od warunków zewnętrznych. Praktyczne schowki. W nowej kabinie FM znajduje się jeszcze więcej praktycznych schowków niż w poprzednim modelu.

Praktyczne schowki

W nowej kabinie FM znajduje się jeszcze więcej praktycznych schowków niż w poprzednim modelu.

Nowy, duży wyświetlacz

Służy do wyświetlania istotnych dla kierowcy informacji na temat działania poszczególnych podzespołów pojazdu i jego stanu.

Zintegrowany telefon komórkowy

W nowym modelu Volvo FM znajduje się wbudowany telefon komórkowy z zestawem głośno mówiącym i przyciskami umieszczonymi w kierownicy.

Pakiet wyposażenia dodatkowego

Oferowany przez Volvo pakiet dodatkowego wyposażenia pozwala dostosować kabinę do indywidualnych wymagań, zarówno pod kątem praktycznym, jak i dobrego samopoczucia.

DOWIEZIE WSZĘDZIE

Oś pchana, oś wleczona, zespolona oś napędowa, a może napęd na wszystkie koła? Nowe modele Volvo FM mogą być wyposażone w różne typy osi o różnym układzie napędu, zapewniającym możliwie najlepsze właściwości jezdne w każdych warunkach.

PRZYSTAWKI ODBIORU MOCY DO WSZELKICH ZASTOSOWAŃ

Teraz oferujemy jeszcze większe możliwości wykorzystania przystawek odbioru mocy. Nasz nowy silnik o pojemności 9 litrów pozwala na podłączenie tylnej, napędzanej bezpośrednio przystawki zapewniającej moment obrotowy do 650 Nm w trakcie jazdy i 1000 Nm przy unieruchomionym pojeździe.

PEWNY I BEZPIECZNY

W nowym modelu Volvo FM jeszcze bardziej zwiększyliśmy poziom bezpieczeństwa. Wewnętrzna komisja ds. wypadków firmy Volvo Trucks udokumentowała i przeanalizowała od roku 1969 przebieg ponad 1400 wypadków drogowych z udziałem samochodów ciężarowych marki Volvo. Pozwoliło nam to zdobyć wyjątkowe doświadczenie, stanowiące podstawę naszych prac nad konstruowaniem coraz bezpieczniejszych pojazdów. Nowy model Volvo FM to suma naszych doświadczeń i pracy. Dzięki temu jest to jeden z najbezpieczniejszych samochodów ciężarowych na świecie.

Sterowane elektronicznie hamulce tarczowe

Znajdują się we wszystkich wariantach wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne a także w modelu Volvo FM 4x2 z zawieszeniem na resorach piórowych.

Elektroniczny układ stabilizacji (ESP)

Znajduje się w ciągniku siodłowym Volvo FM 4x2.

Fotele kierowcy i pasażera

Wyposażone są w zintegrowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Volvo Engine Brake

Najsilniejszy hamulec silnikowy na rynku posiada stopniową regulację siły hamowania.

Brake Blending

Oznacza, że hamulce tarczowe, zwalniacz i/lub hamulec silnikowy Volvo Engine Brake współpracują z sobą w celu zapewnienia optymalnego hamowania przy jak najmniejszym zużyciu tarcz i okładzin hamulcowych.

Wnętrze i tablica rozdzielcza zapobiegające obrażeniom


Tablica rozdzielcza i wszystkie elementy znajdujące się  na wysokości kolan zbudowane są z materiału pochłaniającego energię, co zmniejsza ryzyko obrażeń ciała. W przypadku, gdy kierowca zostanie siłą uderzenia rzucony na kierownicę, następuje jej kontrolowana deformacja. Wszystkie materiały obiciowe są niepalne. Pedały zostały zaprojektowane w ten sposób, by zmniejszyć do minimum ryzyko powstania obrażeń stóp i nóg.

Wbudowana przednia osłona FUPS

Nowy model Volvo FM wyposażony jest w nowy typ przedniej osłony zapobiegającej wjechaniu innego pojazdu pod spód w przypadku zderzenia (FUPS). W momencie kolizji z samochodem osobowym osłona nie pozwala mu wjechać pod pojazd ciężarowy, co może znacznie złagodzić skutki wypadku. Dzięki temu, że osłona FUPS jest integralną częścią kabiny, nie powoduje ona dodatkowego zwiększenia masy pojazdu. Wytrzymała stalowa belka będąca elementem osłony podtrzymuje także przedni zderzak, składający się z trzech łatwo wymienialnych modułów z odpornego na uderzenia tworzywa sztucznego. Opcjonalnie możliwy jest montaż zderzaka ze stali.

SUPS

Nowy model Volvo FM dostępny jest z zintegrowanymi bocznymi osłonami zapobiegającymi obrażeniom pieszych lub innych uczestników ruchu drogowego. Składana tylna belka. Tylna belka zapobiegająca wjechaniu pod samochód ciężarowy innego pojazdu montowana jest fabrycznie. Dostępna jest w wersji stałej lub składanej. Ten drugi wariant przeznaczony jest w pierwszym rzędzie do samochodów ciężarowych wyposażonych w nisko umieszczone zaczepy holownicze.

Składana tylna belka

Tylna belka zapobiegająca wjechaniu pod samochód cieżarowy innego pojazdu montowana jest fabrycznie. Dostępna jest w wersji stałej lub składanej. Ten drugi wariant przeznaczony jest w pierwszym rzędzie do samochodów ciężarowych wyposażonych w nisko umieszczone zaczepy holownicze.

Sprawdzony w najsurowszych testach na świecie

Szkielet kabiny samochodu Volvo FM wykonany został z wysokowytrzymałej stali i poddany testom zgodnym z najsurowszymi normami na świecie: szwedzkiej próbie uderzeniowej oraz opracowanej przez firmę Volvo Trucks próbie barierowej. Żaden inny producent samochodów ciężarowych nie poddaje ich tak wszechstronnym testom, jak Volvo.

Praktyczna siatka ochronna

Wszystkie łóżka wyposażone są w praktyczną siatkę ochronną, która automatycznie zwija się do pojemnika w ramie łóżka.

Detektor dymu

Znajduje się w kabinie z miejscem do spania oraz w kabinach typu Globetrotter.

Włączanie świateł hamowania przez zwalniacz

Światła hamowania włączane są zawsze w momencie hamowania - niezależnie od tego, czy odbywa się ono za pomocą zwalniacza, czy hamulców kół.

Pasy bezpieczeństwa w fotelu

Wszystkie samochody ciężarowe marki Volvo już od dawna wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jako opcję wprowadzamy obecnie rozwiązanie z pasami wbudowanymi w fotelu. Na miejscu kierowcy zastosowano poduszkę powietrzną tego samego typu, co stosowane w nowoczesnych samochodach osobowych.

Wysokoefektywne reflektory

Wybór reflektorów z żarówkami gazowymi zapewnia o 20% silniejsze światło przy włączonych światłach mijania.

Lepsza widoczność dookoła kabiny

Dzięki nowym, dobrze rozmieszczonym lusterkom wstecznym.

PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA

Wszystkie silniki są bardzo oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa, i spełniają normę Euro 3. Model Volvo FM wyposażony w silnik o pojemności 9 litrów dostępny jest także w wersji z filtrem spalin, zmniejszającym emisję węglowodorów, tlenku węgla i cząstek stałych o 80-90%

2002-06-16