VOLVO FH 2012r

objętość: tekst- 8kB; obraz- 323kB

 

Zwiększa rentowność firmy transportowej.

Jak podkreśla producent, nowe Volvo FH jest nowatorskie pod każdym względem. Na nowo zaprojektowana klatka bezpieczeństwa kabiny i nowe systemy ostrzegawcze zapewniają większe niż dotychczas bezpieczeństwo bierne i czynne. Kubatura nowej kabiny jest większa nawet o jeden metr sześcienny, zależnie od wersji. Zarówno środowisko kierowcy, jak i przestrzeń wypoczynkowa zostały zoptymalizowane pod względem funkcjonalności. 

Inteligentne technologie zapewniają niskie zużycie paliwa, a znakomite właściwości jezdne pozwalają skrócić czasy dostawy i cieszyć się większym bezpieczeństwem na drodze.

Volvo Trucks oferuje rozwiązania dla aspektów działalności transportowej, które w największym stopniu oddziałują na rentowność: ekonomiki paliwowej, dyspozycyjności i prędkości średniej.

"Wraz z wprowadzeniem na rynek układu napędowego I-Torque i tak już wysoce konkurencyjna gama silników została jeszcze bardziej udoskonalona, czyniąc Volvo FH doskonałym środkiem transportu bez względu na zastosowanie. Z kolei wysoka jakość i bezpośrednia komunikacja ze stacją obsługi gwarantują dyspozycyjność. Volvo FH niewątpliwie stanie się źródłem dodatkowych zysków dla firmy transportowej. A co najważniejsze, zapewni do 10% oszczędności paliwa.

Silniki. Oszczędne i mocne.

Volvo wiedzie prym w technice silników wysokoprężnych. Jeżeli jesteś operatorem transportu, zauważysz to w swoich wynikach finansowych. Jeżeli jesteś kierowcą, poczujesz to, gdy tylko naciśniesz pedał przyspieszenia. Do wyboru masz dziewięć silników – w tym jeden gotowy na Euro 6.

Silniki:

•D13C (420, 460, 500 lub 540 KM) 
•D13K (460 KM, Euro 6) 
•D16G (540, 600, 700 lub 750 KM) 
Skrzynie biegów

•I-Shift (6 modeli) 
•Manualne (6 modeli)

Tylne osie:

•Z pojedynczą przekładnią główną (konstrukcyjna DMC zestawu: 44–70 t) 
•Ze zwolnicami w piastach kół (konstrukcyjna DMC zestawu: 70–120 t) 

Inteligentna jazda. Z I-Shift nie trzeba się wysilać.

Pośród wszystkich wynalazków Volvo niewiele jest takich, które mogłyby swoją popularnością dorównać I-Shift. Po prostu zdejmij dłoń z dźwigni wybieraka zakresów, a każda zmiana biegu będzie wykonywana szybko i z myślą o oszczędzaniu paliwa. Obecnie I-Shift jest dostępna z całkowicie nową funkcją I-See, dzięki której potrafi dodatkowo zaoszczędzić do 5% paliwa.


Troska o kierowcę gwarancją wyższej wydajności.

Wiele uwagi podczas projektowania Volvo FH poświęcono kierowcy. Nigdy dotąd firmy transportowe i kierowcy nie byli tak głęboko zaangażowani w projektowanie nowego pojazdu w Volvo Trucks: w sumie zebrano opinie ponad 3 000 kierowców. Warunki pracy mają bezpośrednie przełożenie na finanse firmy transportowej. Jeżeli kierowca może wykonywać swoje obowiązki bardziej komfortowo, sprawnie i bezpiecznie, pracuje wydajniej i osiąga lepsze wyniki. Współpraca z klientami zaowocowała szeregiem zmian w kabinie, które ułatwiają kierowcy pracę i wypoczynek.

Wnętrze. Dodatkowy metr sześcienny komfortu w kabinie.

Jeżeli szukasz nowości, popatrz na to. Więcej przestrzeni nad głową, swobodna pozycja za kierownicą, o 300 litrów więcej miejsca w schowkach, szersza leżanka i wiele pomysłowych udogodnień, takich jak np. zintegrowany parkingowy schładzacz kabiny, I-ParkCool. Innymi słowy, miejsce, w którym chciałbyś spędzać dnie. I noce.

Kabina Globetrotter XL

•Wysokość wnętrza 222 cm (211 cm*) 
•1 lub 2 leżanki 
•Mnóstwo miejsca w schowkach

Kabina Globetrotter

•Wysokość wnętrza 203 cm (196 cm*) 
•1 lub 2 leżanki 
•Duża ilość miejsca w schowkac

Kabina sypialna

•Wysokość wnętrza 171 cm (162 cm*) 
•1 leżanka 
* Od pokrywy tunelu silnika

Rozwiązania zwiększające wydajność można zobaczyć także na zewnątrz pojazdu. Jednym z nich jest bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania, usprawniający załadunek i rozładunek. Za jego pomocą kierowca może sterować zawieszeniem lub windą załadowczą albo monitorować naciski na osie zarówno w samochodzie ciężarowym, jak i przyczepie, stojąc na zewnątrz pojazdu.

"Pilot ten oszczędza kierowcy mnóstwo czasu, ponieważ nie musi on ustawicznie wchodzić i wychodzić z kabiny podczas załadunku. Zwiększa także bezpieczeństwo: wielu kierowców ulega kontuzjom właśnie podczas wsiadania i wysiadania z kabiny.

Niezależne zawieszenie przednie. Właściwości jezdne jak w samochodzie osobowym.

Stateczność kierunkowa na prostej drodze – jak na szynach. Idealny tor jazdy na zakrętach. Niezależne zawieszenie przednie to prawdziwa rewolucja w kwestii trzymania się pojazdu drogi. Żeby w to uwierzyć, naprawdę musisz osobiście tego doświadczyć.

*Materiały informacyjne ze strony volvo oraz innych.

2012-10-08