STAR 15,227

SILNIK

  • Typ — D0826 LFL 10 Euro 2, 6-cylindrowy, rzędowy, z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim.

  • Moc max. — 162 kW (220 KM) przy 2400 obr/min.

  • Max. moment obr. —825 Nm przy 1400— 1700 obr/min.

  • Pojemność skokowa — 6,871 litra.

  • Średnica tłoka— 108 mm.

  • Skok tłoka— 125 mm.

SPRZĘGŁO

Jednotarczowe, bezazbestowe, ze sterowaniem hydraulicznym i wspomaganiem pneumatycznym. Średnica — 395 mm.

SKRZYNIA BIEGÓW

Typ — EATON 5206, 6-biegowa, synchronizowana. Przełożenia na poszczególnych biegach: bieg 1 — 6,08; 2 — 3,53; 3 — 2,09; 4 — 1,35; 5 — 1,00; bieg wsteczny — 5,43.

ZAWIESZENIE

Resory ze stabilizatorem osi tylnej. Resory osi przedniej asymetryczne. Oś przednia y9-60L. Oś tylna hipoidalna HY-0955. Blokada mechanizmu różnicowego.

KOŁA I OGUMIENIE

Tarcze kół 8,25-19,5 — stalowe. Opony 305/70R1 9,5.

UKŁAD HAMULCOWY

Dwuobwodowy, pneumatyczny z osuszaczem powietrza. Hamulce tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu. Okładziny bezazbestowe. ABS.

UKŁAD KIEROWNICZY

Do ruchu prawostronnego, ze wspomaganiem hydraulicznym.

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Napięcie — 24V; Akumulator—2 x 12V, 88 Ah. Alternator — 28V 35A 980W. Mechaniczny wyłącznik akumulatorów. Reflektory halogenowe H4 z regulacją wysokości, tylne światła przeciwmgielne i biegu wstecznego, lampki obrysowe.

UKŁAD PALIWOWY

Zbiornik paliwa 150 litrów, z prawej strony. Korek wlewu paliwa zamykany. Wstępny filtr paliwa z odstojnikiem wody, podgrzewany filtr paliwa.

RAMA

Wykonana z wysokogatunkowej stali drobnoziarnistej. Profil ceowy. Zaczep do holowania. Belka zabezpieczająca przed wjazdem z tylu.

KABINA STAR

Odchylana hydraulicznie.

WYPOSAŻENIE ZEWNĘTRZNE

  • Automatyczny system blokowania

  • Szyba przednia klejona

  • Lusterka zewnętrzne (wsteczne, szerokokątne, krawężnikowe) mechanicznie regulowane

  • Ramiona lusterek do zabudowy o szerokości 2500—2600 mm

  • Spojlery boczne

WYPOSAŻENIE WEWNĘTRZNE

  • Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym

  • Statyczne siedzenie pasażera

  • Zagłówki dla kierowcy i pasażera

  • Automatyczne pasy bezpieczeństwa

  • Regulacja koła kierownicy

  • Schowki w drzwiach i desce rozdzielczej

  • Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera

  • Wykładzina podłogi kabiny z tworzywa sztucznego

  • Tachograf elektroniczny dla 1 kierowcy

  • Instalacja radiowa

  • Obrotomierz

  • Wskaźnik paliwa

  • Regulacja szybkości wycieraczek

  • Sygnał jednotonowy

  • Zapalniczka

  • Gaśnica

  • Trójkąt ostrzegawczy

  • Apteczka

OPCJE

  • Kabina przedłużana — typ M

  • Kabina brygadowa — typ DK

  • Zbiorniki paliwa o różnej pojemności

  • Możliwość doboru przełożenia osi tylnej do różnych zastosowań

  • Możliwość doboru ogumienia do różnych zastosowań
WYMIARY (mm)
L01 — rozstaw osi  3275 3675 4325 4575 5075
L10— zwis przedni pojazdu 1225 1225 1225 1225 1225
L11—zwisty  1100 2150 2550 2100 2550
Min. długość zabudowy * 3690 4390 5370 5760 6520
Max. długość zabudowy *  4050 4810 5860 6280 7110
B03 — szerokość całkowita 2490 2490 2490 2490  2490
H01 — wysokość całkowita — nieobciążony 2636 2636 2643 2638 2638
—obciążony 2551 2551 2557 2553 2553
H03 — wysokość ramy — nieobciążony 950 950 852 952 952
— obciążony 825 825 824 825 825

*) Minimalna i maksymalna długość zabudowy odpowiada standardowej pozycji zabudowy bez uwzględnienia dodatkowego osprzętu (żuraw, winda itp.). Maksymalna długość zabudowy jest określona dla maksymalnego obciążenia osi, a nie dla dopuszczalnego tylnego zwisu ramy (60%).

OBCIĄŻENIA I MASY DOPUSZCZALNE (kg)
Obciążenie osi przedniej 6000 6000 6000 6000 6000
Obciążenie osi tylnej 10500 10500 10500 10500 10500
Nośność podwozia 10535 10505 10415 10465 10385
Dopuszczalna masa całkowita 15000 15000 15000 15000 15000
Dopuszczalna masa całkowita zespołu 24000 24000 24000 24000 24000

2002-03-29