NOWA SCANIA R (cz.2)

Objętość: tekst - 10kB; obraz - 350kB

Wyższy komfort jazdy kierowcy.

Komfort jazdy kierowcy to wyróżniająca cecha pojazdów Scania. Dlatego włożono wiele wysiłku w udoskonalanie kabin w pojazdach serii R, aby zapewnić kierowcom ciężarówek więcej, niemal domowego, komfortu. Właściwą pozycję za kierownicą daje się uzyskać bez względu na posturę kierowcy - nie mają z tym kłopotu najwyżsi, najmniejsi czy najciężsi spośród nich. Szeroki zakres regulacji nowego fotela i kolumny kierownicy pozwala przyjąć wygodną pozycję podczas jazdy. Wszystkie najważniejsze elementy sterujące są w zasięgu ręki - i to z dłońmi pozostającymi cały czas na kierownicy. Liczne udogodnienia, mające swoje źródło w zaawansowanej ergonomii, znacznie ułatwiają kierowanie pojazdem, wypoczynek, jak również rozmieszczenie bagażu.

Trzy przestronne typy kabiny - wybór należy do Ciebie.

Nowa seria R oferuje trzy nowe kabiny sypialne Scania -standardową, z podwyższonym dachem typu High oraz Topline. Wszystkie kabiny charakteryzują się dodatkowymi 145 mm wysokości wewnętrznej oraz praktycznie płaską podłogą.
Kabina sypialna z podwyższonym dachem typu High, umożliwiająca całkowite wyprostowanie się kierowcy, jest nowym rozwiązaniem, na które czekało wielu kierowców. A nowa kabina typu Topline jest najbardziej imponującą kabiną, jaka kiedykolwiek została zaprojektowana przez firmę Scania. Każda z tych kabin dysponuje dużo większą przestrzenią niż kiedykolwiek przedtem.

Dzięki dodatkowym 52 cm wysokości wewnętrznej, kabina typu Topline jest najbardziej przestronną kabiną. Zamontowanie dwóch leżanek sypialnych za siedzeniem kierowcy daje mnóstwo wolnej przestrzeni, np. na kuchenkę mikrofalową nad przednia szybą. Dzięki zamontowaniu drążka systemu Opticruise na kolumnie kierowniczej uzyskano z kolei dużo wolnego miejsca na podłodze. 

 

Nowa kabina High z podwyższonym dachem, charakteryzuje się wysokością wewnętrzną zwiększoną o 20 cm, udostępnia znacznie większą przestrzeń, pozwalającą nawet na stanie w pozycji pionowej, jak również zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania bagażu w schowkach nad przednią szybą. należy zwrócić uwagę na praktycznie płaską podłogę oraz składaną dźwignię zmiany biegów, co umożliwia wygodny dostęp do całej przestrzeni kabiny.

Wymiary kabin.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze.

W typowym modelu pojazdu Scania - kabina, układ napędowy i podwozie są tak zaprojektowane, aby ułatwiały kierowanie pojazdem i wspomagały realizację zadań kierowcy. Dlatego stworzono niezawodne, mocne silniki, precyzyjne w przełączaniu biegi, przyjazną obsługę i silne hamulce. Dzięki tym niezawodnym narzędziom pracy kierowca może aktywnie zapobiegać wypadkom. Jeżeli już jednak do wypadku dojdzie, kabina kierowcy jest wzmocniona potężną stalową konstrukcją klatkową. Oznacza to, że w razie kolizji kabina jest w stanie zaabsorbować maksymalnie dużo energii. W celu ochrony kolan kierowcy zastosowano także nową poprzecznicę oraz składaną kolumnę kierowniczą.


PO PIERWSZEJ POSIADANEJ SCANII PRZYJDĄ NASTĘPNE.

Sukces towarzyszy kolejnym generacjom ciężarówek Scania. Być może to dzięki ich renomie i opinii o ich wysokiej niezawodności i o niskich kosztach eksploatacji. Być może też chodzi tu o jej zdolność przyciągania najlepszych kierowców. Cokolwiek to jest, tak rzeczywiście jest. Jeśli rozpoczynacie pracę z pojazdem najwyższej jakości, czerpiecie z tego korzyści przed długi czas.

Ta ciężarówka spełnia oczekiwania.

Ciężarówki Scania są powszechnie znane ze swojej wyjątkowej oszczędności eksploatacyjnej. Nowa seria R jeszcze umacnia tę renomę. Poprzez możliwość precyzyjnego dostosowania wszystkich elementów, osiągana jest jeszcze większa oszczędność paliwa, jeszcze większa ładowność oraz jeszcze dłuższy okres eksploatacji pojazdu. Poprawiono także aerodynamikę pojazdu i obniżony został ciężar podwozia i podzespołów, bez uszczerbku dla niezawodności.
Retarder posiada łatwą w obsłudze dźwignię, usytuowaną w kolumnie kierowniczej. A system automatycznej zmiany biegów Scania Opticruise został poddany dalszym udoskonaleniom. Jego układy sterowania są wbudowane w tę samą dźwignię - znajdują się w zasięgu ręki, ułatwiając kierowcy uzyskiwanie najbardziej ekonomicznego zużycia paliwa.

Siła układów sterowania.

Nowa seria R jest dostępna z różnymi oszczędnymi silnikami, m.in. z:
- silnikiem 11-litrowym Scania, 6-cylindrowym, rzędowym, stanowiącym ekonomiczną alternatywę o nieco mniejszej mocy;
- silnikiem 12-litrowym Scania, 6-cylindrowym, rzędowym, z układem wtryskowym Scania HPI, który zapewnia dużą moc oraz wysoki moment obrotowy, umożliwiający efektywne i nie wymagające wysiłku prowadzenie ciągnika siodłowego do przewozów długodystansowych oraz
- legendarnym silnikiem Scania V8, o mocy i momencie obrotowym odpowiednim do łatwego realizowania napiętych harmonogramów w przewozach długodystansowych.
Wszystkie podzespoły napędowe Scania charakteryzują się zarówno dobrymi osiągami jak i ekonomicznością. Zapewniają one bardzo niskie spalanie oraz wysoki moment obrotowy w zakresie niskich obrotów co gwarantuje doskonałe własności trakcyjne i minimalizuje konieczność częstej zmiany biegów. Dostępny jest także szeroki wybór przełożeń tylnego mostu, w celu zapewnienia optymalnych własności trakcyjnych.


SERIA "R" W PIGUŁCE.

Kabiny sypialne serii R.

Można wybierać pomiędzy trzema różnymi wysokościami dachu:
- Standardowa kabina sypialna
- Kabina sypialna High z podwyższonym dachem (+20 cm).Kabina Topline (+52 cm)
Wszystkie kabiny wyposażone są w wielopunktowy system zawieszenia i charakteryzują się prawie płaską podłogą. We wszystkich kabinach dostępne są fotele pokryte skórą, tkaniną welurową lub dekoracyjną. Na tylnej ścianie kabiny zamontowane są rozkładane, komfortowe leżanki.

Silniki.

Wszystkie silniki oparte są na tej samej modułowej koncepcji spalania i mają wysokociśnieniowe pom-powtryskiwacze. Silniki zapewniają uzyskiwanie wysokiego momentu obrotowego już przy niskich obrotach. Szeroka, płaska krzywa momentu obrotowego zapewnia doskonałe własności trakcyjne i najbardziej ekonomiczne zużycie paliwa.
Silnik 11-litrowy 340 (l 600 Nm)
Silnik 11 -litrowy 380 (1800 Nm)
Silnik 12-litrowy420 (2100Nm)
Silnik 12-litrowy 470 turbocompound (2200 Nm)
Silnik 16-litrowy V8 500 (2400 Nm)
Silnik 16-litrowy V8 580 (2700 Nm)
Silnik 12-litrowy 420 turbocompound (2100 Nm), Euro 4

Skrzynie biegów.

12 biegów (dla mocy do 380 KM)
12 biegów plus 2 biegi pełzające
Opcje: Scania Opticruise i Retarder Scania

Tylne mosty.

Osie tylne mają jednostopniową redukcję (bez zwolnić), z wyborem przełożenia przekładni głównej w szerokim zakresie, w celu zapewnienia optymalnych własności trakcyjnych.

Zawieszenie.

Wszystkie ciągniki siodłowe i podwozia umożliwiają wybór zawieszenia całkowicie pneumatycznego lub mieszanego (pneumatycznego i na resorach stalowych) ze sterowaniem elektronicznym. Tylne zawieszenie pneumatyczne może posiadać 2 lub 4 miechy powietrzne, w zależności od konfiguracji osi.

Wysokość ramy normalna.

Ciągniki i podwozia 4x2, 6x2, ciągniki 6x2 z kierowaną osią pchaną, podwozia 6x2 z kierowaną osią wleczoną.

Wysokość ramy niska.

Ciągniki i podwozia 4x2, 6x2, ciągniki 6x2 z kierowaną osią pchaną z zawieszeniem pneumatycznym, podwozia 6x2 z kierowaną osią wleczoną.

Wysokość ramy bardzo niska.

Ciągniki 4x2 z zawieszeniem pneumatycznym,

2004-06-11