SCANIA KLASY "G"

SCANIA KLASY „G” DO CIĘŻKICH ŁADUNKÓW I TRUDNYCH ZADAŃ.

Scania klasy G jest oparta na filozofii unikalnej technologii modułowej. Jest to technologia, która pozwala na produkcję samochodów ciężarowych dla określonych zastosowań w oparciu o ograniczoną liczbę elementów składowych. Przykładowo, mogą to być pojazdy do transportu drewna i tarcicy, do pracy na terenach budów lub ciężkiego transportu dużych, niepodzielnych ładunków. Także do transportu ciężkiego gdy przekroczone jest przepisowe obciążenia osi albo zestawów drogowych o bardzo dużym ciężarze Mniejsza ilość elementów składowych pozwala także na zaoferowanie serwisu o wyższym standardzie z jednoczesnym skróceniem czasu na konserwację, przeglądy i naprawy.

KLASA „G” - GDY PRIORYTETEM JEST DUŻA MASA ZESTAWU DROGOWEGO.

Samochody ciężarowe klasy „G” są wszechstronnego zastosowania. Przede wszystkim, samochody tej klasy stanowią idealny wybór gdy problemem jest duży ciężar brutto zestawu drogowego i istotne znaczenie ma silne podwozie. Samochody ciężarowe klasy „G” budowane są dla obsługi zestawów drogowych o ciężarze do 50 ton oraz dla bardzo dużych obciążeń osi. Łatwość połączenia tylnego zawieszenia pneumatycznego ze zwolnicą piasty jest główną zaletą, która pozwala na osiągnięcie wysokiego komfortu przy ciężkiej i mocnej osi tylnej, potrzebnej dla dużych obciążeń i mobilności pojazdu. Idealny przykład modułowej technologii firmy Scania.

PROSTY MONTAŻ NADWOZIA.

Samochody ciężarowe Scania klasy „G”, przy opuszczaniu fabryki, są już częściowo przygotowane do zamontowania nadwozia co redukuje koszty odbiorcy. Dodatkowo, podwozie jest dobrze przygotowane do montażu nadwozia, a ciągniki można przy gotować do bezpośredniej eksploatacji. Podwozie ciągnika można łatwo zaadaptować do indywidualnego zainstalowania sprzęgu siodłowego na określonej wysokości.

SILNIKI O MOCY OD 220 DO 360 KM.

Zakres możliwych do zastosowania silników jest szeroki, zaczynając od opcji silnika o pojemności 9 litrów i mocy 220 KM, a kończąc na naszym najnowszym 12 litrowym silniku wykonanym w technologii czterozaworowej dającym moc 360 KM. Tak więc, niezależnie od doboru zestawu napędowego, otrzymujecie moc potrzebną do transportu ciężkich ładunków i utrzymania wysokiej prędkości średniej tam gdzie warunki drogowe na to pozwalają. Część tajemnicy leży w filozofii niskich obrotów, przyjętej w firmie Scania, dzięki której możliwe jest rozwijanie pełnej mocy przy niskich obrotach silnika a tym samym zostaje zredukowana liczba zmian biegów. I dla tego mamy pojazd o ulepszonej ekonomiczności i zmniejszonym zużyciu paliwa.

MAKSYMALNE CIĘŻARY ŁADUNKÓW.

Samochody ciężarowe klasy „G” budowane są głównie dla transportu ładunków raczej ciężkich niż o dużej objętości. Uwzględniając fakt, że często jeżdżą po złych drogach, ich konstrukcję opracowano jako wytrzymałą, silną i trwałą, niezależnie od warunków technicznych zamówienia lub też zastosowanych elementów składowych. Krótko mówiąc, podwozia samochodów ciężarowych Scania klasy „G” są wykonywane z elementów o takich wymiarach i o tak sztywnej konstrukcji, aby wytrzymywały najbardziej ciężkie warunki pracy i mogły służyć do transportu zestawów drogowych o ciężarze do 150 ton.

RAMY SCANIA - LEKKIE I MOCNE.

Ramy Scania są znane ze swojej wytrzymałości, lekkości i łatwości montażu nadwozia. W pojazdach 4 serii, stosuje się ramy o zwiększonej sztywności i wytrzymałości, ale bez zwiększania ciężaru, dla umożliwienia transportu cięższych ładunków i przenoszenia większych naprężeń. Podwozia pojazdów klasy „G” są wykonywane z ram typów F950 oraz F958. Właściwy wybór zależy głównie od ciężaru ładunków i warunków drogowych, w których mieści się wszystko - od normalnych autostrad do dróg leśnych i placów budowy.

DUŻY PRZEŚWIT POD POJAZDEM.

Innym wymogiem narzuconym dla klasy „G” jest wysoki stopień zdolności dojazdy po nawierzchniach i podłożach różnego typu. Napęd poprzez zwolnicie piast oraz wysokość ramy podwozia dają duży prześwit pod pojazdem i znakomite zdolności jezdne. Zwolnicie piast zapewniają dodatkowo dobre właściwości jezdne na miękkim podłożu, uniemożliwiając zakopanie się czy też ugrzęźnięcie kół napędowych.

NIEZRÓWNANY KOMFORT KIEROWCY I ŁADUNKU.

Pojazdy Scania klasy „G” mogą być wyposażone we wszelkie wersje zawieszenia, w zależności od indywidualnych wymagań odbiorcy. Wybór jest uzależniony przede wszystkim od zastosowania, wymaganego prześwitu pod pojazdem oraz przewidywanego sposobu załadunku i rozładunku. Zawieszenie na resorach piórowych jest preferowane przy faktycznie ciężkich warunkach pracy i wymogiem dużej stabilności poprzecznej. Całkowite zawieszenie pneumatyczne pozwala oczywiście uzyskać nąjwyższy komfort jazdy i jest dużą zaletą w razie konieczności podnoszenia lub opuszczania obciążonego pojazdu. na przykład przy wymianie kontenerów z ładunkiem lub dostosowania wysokości platformy do poziomu rampy ładunkowej dla ułatwienia załadunku lub rozładunku.

ELC — SZYBSZY PRZEŁADUNEK TOWARÓW.

Zalety pełnego zawieszenia pneumatycznego są wyraźnie widoczne w połączeniu z ELC (elektroniczna regulacja poziomu). Jest to system firmy Scania do regulacji wysokości platformy i ułatwienia przeładunków. Podczas jazdy, system ten pozwała na automatyczne utrzymywanie jednego z dwóch dowolnie zaprogramowanych ustawień, w zależności od rodzaju nawierzchni drogi. Zapewnia to doskonały komfort jazdy przy jednoczesnym, maksymalnie ostrożnym transporcie ładunku, niezależnie od jakości nawierzchni. Ponadto, ELC stanowi niezastąpiony system przy transporcie towarów oraz załadunku i rozładunku. Sterowanie systemem ELC może odbywać się ręcznie przy pomocy pilota. albo też kierowca może zaprogramować system na dwie różne wysokości podwozia przy przeładunku. Zalety te pozwalają na skrócenie czasu załadunku lub rozładunku mniej więcej o połowę w porównaniu do systemów tradycyjnych. Co więcej, bardziej wydajna sprężarka pozwala na przeładunek towarów o większej masie, podczas gdy system ELC obniża zużycie sprężonego powietrza przy normalnej pracy o około 85%, co ma oczywiście korzystny wpływ na zużycie paliwa.

KABINY SCANII DLA WSZYSTKICH WYMAGAŃ – MODELE P, T.

Pierwszą rzeczą, którą zauważa się w samochodach ciężarowych Scania klasy „G”  są kabiny. Są to zespoły, których nie można widzieć ani nie zauważyć - po prostu przyciągają uwagę. Jednakże, nie zostały zaprojektowane one tylko po to, żeby cieszyć oko. Poświęciliśmy znaczną troskę, aby zachować najwyższe wymogi odnośnie komfortu, bezpieczeństwa i ergonomii. Oczywiście, trudno nie powiedzieć o takiej zalecie jaką jest najmniejszy na rynku współczynnik oporu kabiny, co daje znaczne oszczędności na drogim paliwie. Mówiąc krótko, nie wierzymy aby można było łatwo znaleźć lepszą wersję kabiny na rynku samochodów ciężarowych!

KABINY DŁUGIE LUB KRÓTKIE KOMFORT NA KAŻDĄ TRASĘ.

Samochody Scania klasy „G” można zamówić z kabiną wybranego typu, w zależności od potrzeb lub wymagań odbiorcy jak również warunków pracy. Kabiny typu (P) są dostępne w wersji z miejscem sypialnym lub bez. Prawdziwym hitem w naszej ofercie jest kabina CT z wysuniętą maską silnika.

KABINA T - KIEDY NAPRAWDĘ CHCESZ BYĆ ZAUWAŻONYM!

Spójrzmy na kabinę T - kabiny z wysuniętą maską silnika, które są faworyzowane przez wielu kierowców. Kabiny typu T posiadają szereg zalet. Wraz z większym rozstawem osi, usytuowanie siedzenia kierowcy za osią przednią umożliwia osiągnięcie wyjątkowo wysokiego komfortu dla kierowcy. Poruszanie się wewnątrz kabiny jest ułatwione dzięki całkowicie płaskiej podłodze. Kabiny typu T są także dostępne w dwóch wersjach: z miejscem sypialnym i bez. Obie wersje charakteryzują się przestronnością i wyjątkowym komfortem, zarówno podczas jazdy jak też odpoczynku. Kabina ta przyciąga zazdrosne spojrzenia wszędzie tam gdzie pojawi się nasza ciężarówka.

FUNKCJONALNY STYL.

Aerodynamiczne spoilery Scania pozwalają na jeszcze większe zredukowanie i tak już niskiego współczynnika oporu czołowego. Owiewki przy prawidłowym ustawieniu mogą zredukować opory powietrza do 2O-40% przy prędkości 85 km/godzinę, co jest równoważne zaoszczędzeniu około 10% paliwa. Błotniki są mocowane do podwozia i dlatego przy podnoszeniu kabiny nie ma żadnych problemów z zanieczyszczeniem od brudu lub wody. Dostęp można zwiększyć jeszcze bardziej po zdjęciu owiewek, które są mocowane zatrzaskowo i zdejmowane w prosty sposób bez żadnych narzędzi. Prowadzenie strumienia aerodynamicznego wzdłuż boków kabiny pomaga w utrzymaniu czystości okien bocznych i lusterek wstecznych — odrzutnik kieruje brud i bryzgi od kół do punktu poza kabiną. Duże lusterka wsteczne (z opcją elektrycznej regulacji ustawienia po stronie pasażera) zapewniają idealną widoczność w kierunkach do tyłu i w dół. Aerodynamiczny kształt lusterek nie pozwala na osiadanie brudu i bryzgów, a ogrzewanie elektryczne zapobiega ich oblodzeniu i zaparowaniu. Wygląd naszych kabin to coś więcej niż ładny kształt poszycia, ale szereg innych zalet, które stanowią o tym. że wybór naszego pojazdu spośród konkurencyjnych należy uznać za właściwy. Dotyczy to przykładowo współczynnika oporu czołowego, który jest chyba najniższy w porównaniu do innych pojazdów. W praktyce. dalsze zmniejszenie oporu typowej kabiny będzie wyjątkowo trudnym zadaniem.

NIEZWYKLE CICHE WNĘTRZE KABINY.

Cisza wewnątrz naszych kabin jest uderzająca. Jest to rezultat nie tylko jej skutecznej izolacji dźwiękowej, ale też zaokrąglonego kształtu odcinającego szum od wiatru do absolutnego minimum. Standard prowadzenia pojazdu i komfort jazdy są szczególnie wysokie przy czteropunktowym zawieszeniu pneumatycznym, dzięki zastosowaniu poprzecznych stabilizatorów i stopniowanych amortyzatorów.

PRZEMYŚLANA KONSTRUKCJA.

Niezależnie od powyższego, konstrukcja charakteryzuje się wieloma innymi zaletami i szczegółowo przemyślanymi rozwiązaniami, mającymi na celu zapewnienie wygody dla kierowcy jaki pasażerów. Przykładami tutaj są poręczne klamki drzwiowe lub automatycznie odkładany i chowany stopień, który ułatwia wchodzenie i wychodzenie oraz zmniejsza opór kabiny podczas jazdy.

ZNAKOMITY DOSTĘP DO URZĄDZEŃ.

Jednym z naszych celów przy opracowywaniu czwartej generacji samochodów ciężarowych Scania, było uzyskanie pojazdu, który mógłby zapewnić możliwie najlepsze warunki do pracy - zarówno wewnątrz jak też na zewnątrz. Przykładowo, staraliśmy się zapewnić jak najlepszy dostęp do wszystkich punktów wymagających codziennej obsługi jak też do wszystkich głównych elementów składowych i miejsc wymagających konserwacji okresowej. W rezultacie, prawie cały przód pojazdu jest dostępny po otwarciu kilku, mocowanych zawiasowo, pokryw a całkowity czas potrzebny na codzienny przegląd jest skrócony praktycznie do kilku minut. Jeszcze lepszy dostęp uzyskuje się po przechyleniu kabiny, co umożliwia skrócenie czasu przeglądów i obsług.

POKÓJ MOTELOWY NA KOŁACH.

Kabiny Scanii należą do najbardziej komfortowych na rynku. Mają mnóstwo miejsca na odpoczynek nocny, odprężenie i relaks. Na bagaże i rzeczy osobiste przygotowano wiele przestronnych schowków.

TOPLINE – NASZA NAJWIĘKSZA KABINA.

Kabina Topline jest największą z kiedykolwiek zbudowanych przez Scanię. Jest wyższa, szersza i dłuższa niż jakakolwiek kabina nosząca imię Scanii. Od czasu wprowadzenia w 1995 roku zaangażowaliśmy wiele wysiłku w zrobieniu jej jeszcze bardziej komfortowej, przestronniejszej i przyjemniejszej. Na przykład obniżyliśmy i wzmocniliśmy pokrywę silnika, dzięki czemu jest bezpieczniej i wygodniej stanąć czy chodzić po niej. Koło kierownicy może być całkowicie odsunięta z przejścia, a drążek zmiany biegów złożony płasko na pokrywie silnika. Siedzenie kierowcy może być przesunięte aż do tyłu kabiny, a nowe siedzenie pasażera zostało zainstalowane tak dalece z tyłu jak to tylko możliwe tworząc komfort prawdziwego fotela do tak ważnego odpoczynku podczas zmian.

PODRÓŻUJĄC SAMOTNIE.

W połowie wysokości na tylnej ścianie kabiny zamontowane jest łóżko. Jest specjalnie opracowane do zapewnienia wygodnego nocnego wypoczynku. Nawet w pozycji opuszczonej nie przeszkadza w ustawieniu siedzenia kierowcy do wygodnej jazdy. Kiedy jest podniesione pozostawia więcej miejsca na przebranie się. Niska osłona silnika, odsuwane koło kierownicy i składany drążek zmiany biegów ułatwiają swobodne poruszanie się po kabinie.

MIEJSCE DLA DWÓCH.

Kabina Topline jest również idealna dla załogi dwuosobowej. Wyposażona w dwa słusznych rozmiarów łóżka i obszerną przestrzeń dla dwóch kierowców zarówno do pracy, jak i na czas odpoczynku. Wyższa leżanka jest zainstalowana powyżej szyby czołowej i może być łatwo złożona kiedy nie jest potrzebna. Niższa leżanka jest zamontowana na tylnej ściance kabiny i rozkłada się jako pojedynczy element.

ODPOWIEDNI ZESPÓŁ NAPĘDOWY DO KAŻDEGO RODZAJU TRANSPORTU.

Dobór właściwego zespołu napędowego dla nowego samochodu ciężarowego jest często trudną sprawą, w której trzeba uwzględnić szereg czynników. Jakiego typu ładunki będą przewożone? O jakiej masie? Jaki jest rodzaj dróg? Czy są tam strome wzniesienia? Jaki układ napędowy jest potrzebny do uzyskania pożądanej, średniej prędkości jazdy? Niezależnie od tych czynników, zespół napędowy musi spełniać wymagania dla pracy z większym i dłuższym obciążeniem, ale bez zwiększania nakładów na obsługę.

WŁAŚCIWY ZESPÓŁ NAPĘDOWY TO WYŻSZA OPŁACALNOŚĆ TRANSPORTU.

Produkcja samochodów ciężarowych Scania klasy „G” dla szerokiego zakresu zastosowań w transporcie drogowym jest powodem wielu różnych wymagań odnośnie konstrukcji pojazdu. Duża różnorodność silników, skrzyń biegów oraz przekładni głównych, oferowanych przez firmę Scania, ułatwia dobór konfiguracji takiego układu napędowego, który zapewni optymalną ekonomiczność dla konkretnych zastosowań pojazdu w transporcie. Ekonomiczność transportu ma nawet większe znaczenie niż zużycie paliwa i stanowi właściwie funkcję ogólnej jakości elementów składowych. Jedną z wielu korzyści odnoszonych przez naszych odbiorców jest to, że sami produkujemy wszystkie elementy układu napędowego - od silników do mostów tylnych i przekładni głównych. Tak więc mamy pewność, że kompletny układ napędowy spełnia oczekiwania odbiorcy i jest perfekcyjnie dopasowany do przewidywanych zastosowań. Końcowym wynikiem jest odnoszenie większych korzyści ekonomicznych przez odbiorców naszych pojazdów.

PRĘDKOŚĆ LUB MOC, CZY TEŻ JEDNO I DRUGIE.

Samochody ciężarowe klasy „G” oferowane są z szerokim wyborem przekładni głównych i wózków napędowych. Na przykład, z pojedynczą redukcją i pięcioma różnymi przełożeniami, albo też ze zwolnicami piast przy ciężkich ładunkach i ciężkich warunkach pracy. Samochód ciężarowy klasy „G” z przekładnią główną RBP832 oraz wózkiem napędowym HE, może przewozić ładunek o wadze do 30 ton. Tak więc, różnorodność dostępnych układów napędowych Scania umożliwia łatwy dobór pojazdu dla określonej ładowności i minimalnego zużycia paliwa.

SILNIKI O MOCY OD 220 DO 360 KM.

Nasze silniki Scania były zawsze faworyzowane przez właścicieli i kierowców. Nie jesteśmy tym zdziwieni, gdyż silniki naszej produkcji cechują się szeregiem charakterystycznych zalet, dzięki którym są tak atrakcyjne dla wspomnianych użytkowników. Silniki mają niskie zużycie paliwa, są niezwykle niezawodne i osiągają bardzo duży przebieg pomiędzy kolejnymi przeglądami. Reagowanie układu wtryskowego jest natychmiastowe a pełną moc uzyskuje się nawet przy niskich obrotach. W większości przypadków, krzywa momentu obrotowego jest płaska od 1100 obr/min, co redukuje liczbę koniecznych zmian biegów. Mówiąc prościej, silnik Scania pracuje bardziej płynnie i jego obsługa jest po prostu przyjemnością. Chociaż charakterystyki silników są ciągle ulepszane, to możemy mówić o odniesieniu sukcesu w ograniczeniu emisji spalin bez wpływu na charakter naszych zespołów napędowych. Poziom hałasu jest również imponująco niski, co wynika z ulepszeń konstrukcyjnych, nowego rodzaju zamocowania silnika i modyfikacji izolacji dźwiękowej. Silnik DSC o pojemności 12 litrów posiada osobne, czterozaworowe głowice cylindrowe, ułatwiające przepływ gazów co w efekcie daje większą moc silnika i niską emisję spalin.

CZTERY SKRZYNIE O ŁATWEJ ZMIANIE BIEGÓW.

Łatwość obsługi i krótkie ruchy dźwigni zmiany, biegów to cechy wyróżniające skrzynie biegów w Scaniach klasy „G”. System zmiany biegów jest prosty i logiczny, tak samo jak mechanizm zmiany zakresu i przełączania półbiegów. Dzięki pomysłowemu połączeniu z kabiną, na dźwignię zmiany biegów nie przechodzą żadne drgania a samo przejście dźwigni posiada skuteczną izolację dźwiękową. 

SKRZYNIE GR8O1 ORAZ GR900.

GR8O1 i GR900 są sprawdzonymi, niezawodnymi, 8-stopniowymi skrzyniami biegów, ze zmianą zakresów, nadające się do ciężkich i trudnych zastosowań. Przełożenia są optymalnie dobrane zarówno pod względem ekonomicznym jak też technicznym, a bieg pełzający w skrzyni GR900 zapewnia płynne prowadzenie pojazdu przy wyjątkowo niskich prędkościach w trudnych warunkach.

SKRZYNIE GRS89O I GRS900-12 BLISKO ROZSTAWIONYCH BIEGÓW.

Skrzynie biegów Scania serii GRS, ze zmianą zakresów biegów i funkcją półbiegów, są najczęściej stosowane pojazdach przeznaczonych do transportu na dużych odległościach Podstawową różnicą pomiędzy tymi dwiema skrzyniami jest to, iż GRS900 posiada dwa biegi pełzające. Każda z tych ‚skrzyń posiada integralną funkcję półbiegów oraz przełącznik zakresów, co daje w sumie 12 biegów drogowych, dostępnych przy tylko trzech różnych położeniach dzwigni. Łatwe, proste i wygodne! W zakresie prędkości wysokich, każdy i sześciu górnych biegów różni się od sąsiedniego zaledwie o około dwieście obrotów, co zapewnia natychmiastowe i maksymalne wykorzystanie momentu obrotowego przy każdej zmianie biegu. Funkcja półbiegów umożliwia łatwą i wygodną zmianę biegów a także optymalne zużycie paliwa, gdyż bieg najwyższy jest napędem bezpośrednim.

HAMULCE TARCZOWE – DLA BEZPIECZEŃSTWA.

Większość modeli Scanii klasy „G”  może być wyposażonych w duże wentylowane tarcze hamulcowe celem zwiększenia bezpieczeństwa i obniżenia kosztów eksploatacji. W rzeczywistości w niektórych modelach są one montowane standardowo. Wersje wyposażone w tarcze hamulcowe są również wyposażone w ABS (układ zapobiegania blokowaniu kół) i w EBS (elektroniczne sterowany układ hamulcowy). Układ EBS gwarantuje najwyższej jakości skuteczność hamowania przy najlepszej wydajności układu. W układzie EBS zawory hamulcowe są sterowane sygnałami elektronicznymi, a nie jak poprzednio sprężonym powietrzem eliminując opóźnienia tak charakterystyczne przy układach sterowanych powietrzem, które to opóźnienia były tym dłuższe im dalej było od sprężarki do hamowanego koła. Przy układzie EBS, zawory hamulcowe są sterowane impulsami elektronicznymi zamiast sprężonym powietrzem, eliminując całkowicie zwłokę czasową, charakterystyczną dla systemów sterowanych sprężonym powietrzem, która dodatkowo staje się tym dłuższa im hamowane koło jest bardziej oddalone od sprężarki. Niezależnie od szybszego hamowania, w systemie tym hamulce są załączane dokładnie w tym samym momencie na każdym kole, co daje maksymalną siłę hamowania oraz lepszą stabilność podczas hamowania. Oprócz zwiększonego bezpieczeństwa, zastosowanie hamulców tarczowych redukuje długość drogi hamowania oraz tendencję do rozpraszania się współczynnika tarcia. Zostaje zmniejszony także ciężar własny pojazdu. Zwiększona zostaje również ogólna ekonomiczność samochodu, gdyż zużycie szczęk hamulcowych jest równomierne i wszystkie szczęki można wymienić za jednym razem.

ZWALNIACZ SCANIA TO KOMFORT I EKONOMICZNOŚĆ.

Jakiemukolwiek kierowcy który wypróbował hydrauliczny zwalniacz firmy Scania, będzie trudno zaakceptować inny układ hamulcowy. Całkowicie proste połączenie zwalniacza z hamulcem wydechowym - obydwa elementy obsługiwane są pedałem hamulca - uważana jest za najlepszy, pomocniczy układ hamulcowy z dostępnych na rynku. Wbudowany w skrzynię biegów, zwalniacz Scania spełnia kilka pożytecznych funkcji, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przykładowo, wystarcza jedno wciśnięcie przycisku dla zaprogramowania układu na utrzymywani stałej prędkości przy zjeździe z góry. W połączeniu z układem EDC ustalającym bezpieczną prędkość średnią oraz funkcją regulacji prędkości  podczas zjazdu, zwalniacz zapewnia kierowcy wyjątkową wygodę w prowadzeniu pojazdu, podobnie jak przy zastosowaniu autopilota.  Nasz zwalniacz ma także pozytywny wpływ na ogólną rentowność przewozów. Po pierwsze, jest on lekki, co pozwala na zwiększenie ładowności. Po drugie, stałe używanie zwalniacza redukuje zużycie hamulców do absolutnego minimum, a ponieważ jest on naszej własnej konstrukcji, to może być obsługiwany w którejkolwiek ze stacji obsługi Scanii.

ABS — BEZPIECZNE HAMOWANIE WE WSZYSTKICH WARUNKACH.

Układ ABS - lub też hamowanie bez blokowania kół - jest jednym z najważniejszych urządzeń zwiększających bezpieczeństwo. Zasadniczo oznacza on, że podczas hamowania koła nie ulegają zablokowaniu, niezależnie od rodzaju nawierzchni czy też różnych nawierzchni pod poszczególnymi parami kół lub osi. Jeżeli układ ABS współpracuje z układem regulacji siły pociągowej (TC) -systemem firmy Scania zapobiegającym ślizganiu się kół napędowych na śliskiej nawierzchni - to zapewnia się maksymalne bezpieczeństwo we wszystkich warunkach drogowych: na nawierzchni suchej lub mokrej, śliskiej czy też oblodzonej.

 

OGÓLNE PARAMETRY SCANI KLASY G

KABINY

SILNIK

CP14 CP19 CP19L 9- litrów 220KM 260KM 310KM
CR14 CR19 CR19 Topilne 11- litrów 340KM 380KM
CT14 CT19 12- litrów 360KM
Kabiny pasażerskie dla załogi CP28, CP31.

KONFIGURACJA KÓŁ I ZAWIESZENIA

SKRZYNIA BIEGÓW

4x2 paraboliczne / pneumatyczne 6x4 wielopiórowe / wielopiórowe GR8O1  8-stopniowa, ze zmianą zakresów, przeznaczona dla silników o pojemności 9 litrów. Lżejsza o około 40 kg od skrzyni GR900.
4x2 paraboliczne / paraboliczne 6x4 pneumatyczne / pneumatyczne GR900* 8-stopniowa, ze zmianą zakresów i biegiem pełzającym.
4x2 paraboliczne / wielopiórowe 8x2 paraboliczne / pneumatyczne GRS890* 12-stopniowa, ze zmianą zakresów i funkcją pófbiegów.
4x2 wielopiórowe / wielopiórowe 8x2 paraboliczne / paraboliczne GRS900* 12-stopniowa, ze zmianą zakresów i funkcją półbiegów oraz dwoma biegami pełzającymi. Na żądanie, system „Opticruise” dla automatycznej zmiany biegów.
6x2 paraboliczne / pneumatyczne 8x2 paraboliczne / wielopiórowe * Dostępna z wbudowanym hydraulicznym zwalniaczem Scania.
6x2 paraboliczne / paraboliczne 8x2 wielopiórowe /  wielopiórowe GA750  6-stopniowa, automatyczna przekładnia do silników 220 KM.
6x2 paraboliczne / wielopiórowe 8x2 pneumatyczne / pneumatyczne GA751 6-stopniowa, automatyczna przekładnia do silników 260 KM.
6x2 wielopiórowe / wielopiórowe 8x2/4 paraboliczne / pneumatyczne GA851 6-stopniowa, automatyczna przekładnia do silników 310 KM.
6x2 pneumatyczne / pneumatyczne 8x2/4 pneumatyczne / pneumatyczne GA852 6-stopniowa, automatyczna przekładnia do silników 260 i 310 KM oraz napędu w układzie tandem.
6x2M paraboliczne / pneumatyczne 8x2 paraboliczne / pneumatyczne
6x2*4 paraboliczne / wielopiórowe 8x2 pneumatyczne / pneumatyczne
6x2*4 pneumatyczne / pneumatyczne 8x4 paraboliczne / pneumatyczne
6x4 paraboliczne / pneumatyczne 8x4 paraboliczne / paraboliczne
6x4 paraboliczne / paraboliczne 8x4 paraboliczne / wielopiórowe
6x4 paraboliczne / wielopiórowe 8x4 wielopiórowe / wielopiórowe
8x4 pneumatyczne / pneumatyczne

2002-05-03