SCANIA KLASY "C"

Klasa C samochodów ciężarowych Scania jest przeznaczona do prac pod dużym obciążeniem w trudnych i bardzo trudnych warunkach terenowych. Unikalna konstrukcja modułowa pozwala na łatwe zaprojektowanie pojazdu pod specjalne wymogi użytkownika. Do klasy C przewidziany jest szeroki zakres różnych podwozi, które pozwolą na optymalizację ciężaru samochodu w stosunku do przewożonych ładunków w kontekście warunków eksploatacji oraz aktualnych przepisów drogowych. Klasa która zawsze umożliwi maksymalną rentowność.

Kabiny Scanii wyznaczają standardy dla komfortu i bezpieczeństwa.

Ciężarówki tej klasy pracują w najgorszych warunkach. Powietrze jest często zapylone a jest poddawana siłą pochodzącym od trudnego terenu. kabiny Scani należą bezwzględnie do najbardziej komfortowych na rynku, mając takie zalety jak na przykład pneumatyczne zawieszenie dwu- lub czteropunktowe. Albo też system wentylacji, która nie dopuszcza pyłu i innych zanieczyszczeń z powietrza do wnętrza kabiny. I co jest oczywiste, kabiny są wygodne całkowicie. kabina posiada konstrukcję stalową z blach opartych na solidnych usztywnieniach, co gwarantuje kierowcy i pasażerowi maksymalną ochronę we wszystkich warunkach.

Od 9 litrów i 310 KM do 14 litrów i 530 KM.

Silniki Scanii cieszą się szerokim uznaniem zarówno u kierowcy jak też i właścicieli firm transportowych. Wynika to z tak atrakcyjnych zalet jak wysoka moc wejściowa przy jednoczesnym, małym zużyciu paliwa, pełna moc przy niskich obrotach oraz wyjątkowa niezawodność. Niektóre nowe silniki 11 i 12 litrowe są wyposażone w pompowtriskiwacze (UI). Od kiedy każdy cylinder posiada własną pompę wtryskową co zwiększa moc wejściową pozostawiając niskie zużycie paliwa i małą emisję spalin. Pompowtryskiwacze pozwalają na optymalizację zużycia paliwa przy każdej prędkości obrotowej i zwiększenie mocy silnika.

Z pompowtryskiwaczem dostępne są silniki o mocach 340 KM (11 litrowy) i 420 KM (12 litrowy). Pełna gama silników oferowanych przez Scanię to:

9 litrowy - 310 KM

11 litrowy - 340 i 380 KM

12 litrowy - 360, 400 i 420 KM

14 litrowy - 460 i 530 KM

Cztery typy skrzyń biegów.

GR801 oraz GR900 są sprawdzonymi 8- stopniowymi skrzyniami ze zmianą zakresu biegów. GR900 jest skrzynią wystarczająco mocną dla realizacji ciężkich zadań; posiada dodatkowy bieg pełzający.

GRS890 oraz GRS900 są 12- stopniowymi skrzyniami ze zmianą zakresu biegów i funkcją półbiegów. Główną różnicą między nimi jest to, że GRS900 posiada dwa biegi pełzające. 

Samochody klasy C mogą mieć też napęd na wszystkie koła w konfiguracji 4x4 lub 6x6.

Zwalniacz Scania - maksimum wygody, ekonomiczności i bezpieczeństwa.

Hydrauliczny zwalniacz Scania jest wbudowany w skrzynię biegów. Spełnia szereg istotnych funkcji, których zadaniem jest znaczna poprawa zarówno bezpieczeństwa jak i komfortu. Przykładowo, można go zaprogramować na utrzymywanie stałej prędkości przy zjeździe już po dotknięciu przycisku. Razem z systemem EDC (elektroniczne sterowaniem silnikiem), zwalniacz zapewnia niepowtarzalny komfort jazdy.

 

2006-02-04