Renault Premium Route II

Objętość: tekst - 10kB; obraz - 160kB

  

Całkowicie nowa, wyposażona w wygodne stanowisko kierowcy i charakteryzująca się wysokiej klasy wykończeniem kabina Renault Premium Route stwarza nowe warunki pracy sprzyjające koncentracji uwagi i wydajności. Kierowca i pasażer mają zapewniony wysoki poziom komfortu i dużą swobodę ruchów dzięki odpowiedniemu wyposażeniu, zróżnicowanemu w zależności od wersji i wybranych opcji:

  • większa łatwość poruszania się w kabinie dzięki wyeliminowaniu dźwigni zmiany biegów, podłokietnika kierowcy w wersjach wyposażonych w OptiDriver II, podłokietnik dla pasażera dostępny w zależności od wersji,
  • siedzenia z zawieszeniem mechanicznym lub pneumatycznym „grand confort” (podgrzewane, z podparciem lędźwiowym), w opcji skórzana tapicerka,
  • chłodzony schowek w desce rozdzielczej podłączony do układu klimatyzacji - unikalna oferta na rynku (pojemność 9.4 l),
  • schowek lub lodówka pod leżanką,
  • uchwyty na kubki lub przenośną popielniczkę,
  • nowa, duża i wygodna leżanka,
  • seryjnie oferowany stolik pod telewizor po stronie pasażera (w wersji z podwyższonym dachem),
  • zmieniarka na 5 płyt CD i liczne gniazda 12 i 24 V do przenośnego sprzętu elektronicznego (w zależności od wersji).

W pełnej harmonii.

Beżowy kolor deski rozdzielczej i foteli (w opcji tapicerka skórzana) sprawia, że wnętrze jest jasne i przyjemne dla oka. Oświetlenie wnętrza o regulowanej jasności i możliwość oświetlenia poszczególnych części kabiny tworzą ciepłą atmosferę. Okno dachowe i klimatyzacja pozwalają na utrzymanie idealnej temperatury we wnętrzu niezależnie od pory roku.

Zaawansowana ergonomia.

Pod kierownicą umieszczono wszystkie dźwignie sterujące:

  • zwalniaczami,
  • Optidriver II,
  • wysokiej klasy systemem audio,
  • reflektorami i wycieraczkami,
  • przewijaniem menu na cyfrowym wyświetlaczu.

Nowy wyświetlacz antyodblaskowy, z regulacją jasności podświetlenia, podaje wszystkie najważniejsze dla kierowcy informacje:

  • unikalny na rynku cyfrowy wskaźnik prędkości,
  • centralnie umieszczony analogowy obrotomierzl,
  • komunikaty ostrzegawcze,
  • wyświetlanie poszczególnych menu.

 

Zmniejszenie zużycia paliwa.

Wysokie osiągi silnika Dxi11, odpowiednio zestopniowanie mechaniczne i sekwencyjne skrzynie biegów, starannie dopracowane parametry aerodynamiczne, boczne i dachowe spoilery oferowane seryjnie w zależności od wersji, sprzężone działanie zwalniaczy i układu hamulcowego… to tylko niektóre elementy pozwalające kierowcom zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 5%.

Optymalna prędkość przelotowa.

Renault Premium Route zostało wyposażone w nowy zespół napędowy harmonijnie łączący najwydajniejsze technologie na rynku:

  • Nowy silnik DXi 11 o mocy do 440 KM,
  • Skrzynia biegów: mechaniczna Super H lub sekwencyjna OptiDriver II,
  • Mosty o kompaktowej konstrukcji i mniejszej masie oraz większym prześwicie,
  • Hamulec silnikowy Optibrake,
  • Wykorzystanie siły hamowania zwalniaczy i układu hamulcowego.

Zastosowanie tych technologii zapewnia Renault Premium Route doskonałe zalety jezdne, gwarantując utrzymanie najwyższych prędkości przelotowych niezależnie od rodzaju trasy.

Już poprzednio model ten cieszył się dużym uznaniem dla swojej niezawodności, obecnie wprowadzono w nim również zmiany w celu skrócenia czasów operacji obsługowych oraz zapewnienia maksymalnej dyspozycyjności pojazdu:

  • większe przebiegi między przeglądami dzięki olejom Renault Trucks,
  • większa o 20% trwałość klocków hamulcowych,
  • bezobsługowe zawieszenie,
  • bezobsługowy sprzęg siodłowy (opcja).
Maksymalna ładowność.

Niezależnie od konfiguracji i zastosowania (przewozy drobnicowe, chłodnicze, gazów i cieczy), Renault Premium oferuje najlepszą ładowność na rynku (średnio o 300 kg większą w przypadku ciągnika 4x2 z cysterną: 6 355 kg).

Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Renault Premium Route posiada doskonałe hamulce i idealnie trzyma się drogi. Zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki hamulcowi silnikowemu OptiBrake, sprzężeniu działania zwalniaczy, hamulcom tarczowym, oraz systemom EBS i ESP. Połączenie tych zalet sprawia, że Renault Premium jest wzorcowym modelem w tej kategorii.

Energiczny wygląd.

Renault Premium Route charakteryzuje się dynamicznym wyglądem samochodu na długie trasy. Świetnie wygląda dzięki rasowej sylwetce ze spoilerami zapobiegającymi szybkiemu brudzeniu się samochodu, ksenonowymi reflektorami  i nową osłoną przeciwsłoneczną.

Kabina na miarę Twoich potrzeb.

Design wnętrza został całkowicie zmieniony, aby zapewnić kierowcy wyjątkowo ergonomiczne i przyjemne miejsce pracy. Trzy poziomy wykończenia kabiny (Alliance, Privilège lub Excellence) oferują liczne innowacyjne rozwiązania i wyposażenie: nowy wyświetlacz, chłodzony schowek, Optidriver II. Sympatyczne wnętrze kabiny Renault Premium Route zapewni kierowcy najwyższy poziom ergonomii i komfortu.

Kabina.

2 wersje kabiny: krótka i głęboka.
Spoilery dachowe:
Wersja normalna i z podwyższonym dachem.

Oferowane są trzy poziomy wyposażenia.

  • Wersja Alliance, oferowana seryjnie, obejmuje: standardowy podwyższany dach, otwierane spoilery boczne, zdalnie sterowany centralny zamek, zderzaki i stopnie w kolorze nadwozia, elektrycznie otwierany dach, żaluzje na wszystkich oknach kabiny, ręcznie sterowaną klimatyzację, radioodtwarzacz mono CD, gniazda 12 V, stolik pod telewizor z gniazdem 24V, przystosowanie do montażu osłony przeciwsłonecznej, brzęczyk hamulca postojowego.
  • Wersja Privilège oferuje oprócz wyposażenia wersji Alliance: podwyższany dach z wyposażeniem, regulowany spoiler, zdalnie sterowany centralny zamek + blokada zapłonu, fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym „grand confort”, instalację do podłączenia telefonu, niezależne ogrzewanie kabiny, osłonę przeciwsłoneczną, pilot radioodtwarzacza.
  • Wersja Excellence obejmuje oprócz wyposażenia Privilège: Kierownicę typu „luxe”, boczne owiewki, radioodtwarzacz mono CD + zmieniarka na 5 płyt CD, lodówkę, reflektory ksenonowe, spryskiwacze reflektorów, dwukolorową osłonę przeciwsłoneczną typu „luxe”.

Mosty.

Most o pojedynczej redukcji P 13170
Wymiana oleju co 240 000 km (w przypadku olejów fabrycznych), możliwość wymiany co 400 000 km (przypadku stosowania olejów Renault Trucks Oils).
Most o podwójnej redukcji P 1395
Przeznaczony do użytkowania w ciężkich warunkach.

Podwozie.

Szeroka oferta rozstawów osi, mniejsza grubość podłużnic pozwalająca na zwiększenie ładowności lub wzmocnione podłużnice w przypadku pojazdów przeznaczonych do pracy w ciężkich warunkach. Modułowa konstrukcja ramy podwozia pozwalająca na dostosowanie się do specyfiki każdej branży.

Skrzynie biegów.

6 dostępnych skrzyń biegów (5 skrzyń mechanicznych i 1 sekwencyjna).
Skrzynia mechaniczna z układem Super H: Biegi 5 - 8 nakładają się na biegi 1 - 4.
Aby przejść z jednego zakresu biegów do drugiego wystarczy nacisnąć przycisk na gałce dźwigni zmiany biegów.
Oprócz 8 pełnych biegów, skrzynia posiada jeszcze 8 półbiegów. Elektrozawór zabezpiecza układ przed nieprawidłową zmianą biegów.
Servoshift zmniejsza o 75% siłę potrzebną do zmiany biegów.
Driving monitoring system podaje stale, w czasie rzeczywistym optymalne przełożenie.

Zawieszenie.

Przednie zawieszenie mechaniczne 2 konfiguracje:
- wzmocnione zawieszenie wytrzymujące nacisk na oś przednią 7,1t,
- wzmocnione zawieszenie wytrzymujące nacisk na oś przednią 8t.

Pneumatyczne zawieszenie przednie pozwala na sterowanie wysokością i utrzymanie stałej wysokości ramy.
Oferowane są 3 konfiguracje:
- zawieszenie standardowe (obciążenie 8t),
- zawieszenie obniżone (obciążenie 8t),
- zawieszenie obniżone do przewozów wielkogabarytowych (w ciągnikach).
Stabilizatory poprzeczne z przodu - seryjnie.

Pneumatyczne zawieszenie tylne regulowane za pomocą czujnika wysokości, zapewnia stałą wysokość ramy podczas jazdy.

Integralne zawieszenie pneumatyczne (przód i tył) lub integralne zawieszenie obniżone do przewozów wielkogabarytowych.
Stabilizatory poprzeczne z tyłu - w opcji.
ECS(Electronic Control Suspension), pozwala na regulację i sterowanie wysokością zawieszenia pojazdu oraz obsługuje funkcje związane z trzecią osią.

Silniki.

6-cylindrowy, rzędowy silnik dXi 11 Euro 3 z całkowicie elektronicznym wtryskiem o łącznej pojemności 10.8 l
układ rozrządu z tyłu (4-krotnie mniejsze drgania).
układ rozrządu z tyłu (4-krotnie mniejsze drgania).
przeglądy zapobiegawcze: przebiegi między przeglądami wynoszące 80 000 km przypadku stosowania olejów Renault Trucks Oils

Układ hamulcowy.

APM (Air product Management) elektroniczne sterowanie produkcją sprężonego powietrza.
Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu w całej gamie, zapewniające najkrótszą drogę hamowania na rynku, wysoka łatwość obsługi i trwałość klocków hamulcowych (350 000 km).
EBS (Electronic Breaking System)
2 konfiguracje:
EBS
: ABS, System wspomagania nagłego hamowania, ASR - Sterowanie pracą hamulca silnikowego ,Wspomaganie przy ruszaniu pod górę, sterowanie mechanizmem różnicowym, system zapewniający równomierne zużycie klocków hamulcowych. Komunikaty ostrzegawcze dot. układu hamulcowego, usterek układu hamulcowego, Rozłożenie siły hamowania, Próby trakcyjne.
EBS Full : Funkcje EBS + ESP (kontrola toru jazdy i zapobieganie przewróceniu pojazdu).
Optibrake (w opcji) hamulec wydechowy z układem dekompresyjnym.

Zwalniacze :
Intarder (w opcji) w wersjach ze skrzynią mechaniczną - Zwalniacz hydrauliczny wbudowany w skrzynię.
VOITH (w opcji) w wersjach ze skrzynią sekwencyjną. Moc 500 kW.
Połączenie działania różnych urządzeń hamujących: hamulca roboczego, silnikowego, zwalniaczy.

 

2004-06-11