RENAULT PREMIUM ROUTE

Objętość: tekst - 33,1kB; obraz - 174kB

WSIADAJ I RUSZAJ.

Renault Premium Route: liczy się produktywność.

Premium Route zaprojektowane z myślą odgrywających coraz większą rolę wymaganiach w zakresie produktywności i komfortu, jawi się dzisiaj jako wzorcowy model w branży średnio- długodystansowych przewozów. Dzięki zastosowaniu elektronicznego systemu zarządzania pracą pojazdu V-MAC, silnika Common Rail charakteryzującego się wysokimi osiągami i niskim zużyciem paliwa, oferowanego w trzech wersjach (o mocy 313 KM, 362 KM i 412 KM) oraz Cruise Control i oprogramowania InfoMax wspomagającego zarządzanie, które łączy wysokie osiągi z przyjemnością jazdy i optymalizacją kosztów eksploatacji. Premium Route wyróżnia się także wysokim poziomem komfortu, przejawiającym się w szczególny sposób w kabinie Single, prawdziwym salonie na kółkach czy też w kabinie Privilege, otwierającej nowy poziom komfortu. Premium Route obejmuje także bogatą gamę pojazdów - ciągników i podwozi umożliwiających przewóz wielkogabarytowych ładunków bądź zapewniających optymalną ładowność.

Renault Premium Route : Właściwa odpowiedź na Twoje potrzeby.

Branża przewozów drogowych obejmuje bardzo różne specjalizacje jak przewozy wielkogabarytowe, ciężkie, materiałów budowlanych, ładunków sypkich czy materiałów niebezpiecznych. Wychodząc poza wspólne cechy przewozów takich jak intensywna eksploatacja, pokonywanie średnich lub długich tras, oczekiwania użytkowników są bardzo zróżnicowane które spełnia je Renault Premium Route.

STAWIAJĄC NA ELEKTRONIKĘ WYBIERASZ WŁAŚCIWĄ DROGĘ.

Wyższe osiągi i poziom komfortu jazdy dzięki elektronicznemu systemowi zarządzania pracą pojazdu.

Elektroniczne sterowanie stanowiące serce Premium Route jest zarazem synonimem większego komfortu kierowcy oraz poprawy osiągów pojazdu na drodze, System sterujący pracą pojazdu V-MAC przeprowadza analizę poszczególnych parametrów eksploatacji pojazdu i oblicza optymalną dawkę paliwa oraz kąt wyprzedzenia wtrysku, co zapewnia lepsze spalanie, zmniejszenie zużycia paliwa i optymalizację osiągów. V-MAC również kontroluje i reguluje obroty biegu jałowego. steruje hamulcem silnikowym i zwalniaczami na wale napędowym. V-MAC posiada także funkcję Cruise Control - inteligentnego regulatora prędkości który może sterować obrotami silnika. Również zastosowanie w Premium Route elektronicznego systemu wtrysku Common Rail, zapewniającego wysoki moment obrotowy w niskich zakresach obrotów, zmniejszenie zużycia paliwa oraz dostosowanie się do stylu jazdy kierowcy i obniżenie poziomu hałasów we wnętrzu przyczynia się do optymalizacji osiągów drogowych i komfortu kierowcy.

NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE KABINY TO SINGLE.

Kabina Single, dostępna w opcji w Premium Route w wersji kabiny Privilege, zapewnia największą, inteligentnie rozwiązaną przestrzeń. Ta kabina o maksymalnie ułatwionym dostępie, łącząca dwa różne poziomy - stanowisko kierowcy znajdujące się na poziomie podłogi oraz płaską, podwyższona podłogę zajmująca 2/3 powierzchni kabiny, stanowiącą cześć wypoczynkową – jest przejawem radykalnej zmiany w podejściu do komfortu.

Część wypoczynkowa to prawdziwy salon z wygodną kanapa o nowoczesnej stylistyce. Kanapa ta umieszczona z tyłu kabiny tworzy po rozłożeniu leżankę. Kabina Single spełnia różnorodne funkcje czytelni, jadalni lub sypialni. Cechują ja liczne funkcjonalne i pojemne (350 l) schowki doskonale przystosowane do potrzeb kierowcy.

ERGONOMIA ZA KIEROWNICĄ.

Coraz wyższe wymagania w dziedzinie ergonomii.

Ergonomiczne stanowisko kierowcy w Premium Rome harmonijnie łączy funkcjonalność i skuteczność. Kierownica posiada regulacje wysokości i kat pochylenia, a dźwignie są umieszczone idealnie pod ręką. Nowa deska rozdzielcza jest najlepszym dowodem dbałości o ergonomie. Po lewej stronie umieszczone są najważniejsze wskaźniki pracy pojazdu (poziom paliwa, ciśnienie oleju, temperatura płynu chłodniczego). Po środku i po prawej stronie znajdują się: prędkościomierz, obrotomierz, kontrolki Stop i Service oraz ekran wyświetlający informacje dotyczące pojazdu. Na desce rozdzielczej podawane są też dane dotyczące radioodtwarzacza oraz informacje odnoszące się do czasu jazdy i wypoczynku, rejestrowane przez tachograf i odtwarzane w czasie rzeczywistym.

NAWET BĘDĄC DALEKO POZOSTAJESZ BLISKO RENAULT.

Informatyka pokładowa - era interaktywnego samochodu.

Premium Route oferuje o opcji instalację do podłączenia pokładowego systemu zarządzania przeznaczonego do obsługi parków samochodów. System ten, obejmujący komputer pokładowy, pozwoli kierowcy na przekazywanie w czasie rzeczywistym swojej firmie za pomocą transmisji satelitarnej GSM danych dotyczących jego lokalizacji, stanu załadunku czy czasu prowadzenia pojazdu. Dzięki tej zaawansowanej technologii oddajemy dziś do dyspozycji przewoźników nowe narzędzie podnoszenia produktywności i rentowności, Koncern Renault podjął współpracę z liderami na rynku, aby zaoferować konkretne rozwiązania przystosowane do potrzeb parków składających się z wielu marek samochodowych.

WŁAŚCIWA ODPOWIEDŹ W KAŻDEJ SYTUACJI.

Łatwość zabudowy.

Zarówno w wersji ciągnika jak i podwozia ramy Premium Route łączą trwałość, doskonałe przystosowanie do różnych zastosowań oraz łatwość zabudowy. Rama podwozia, składająca się z dwóch równoległych podłużnic o stałym przekroju, połączonych poprzeczkami za pomocą śrub, zapewnia dzięki swojej konstrukcji dużą elastyczność zarówno podczas montażu osprzętu jak i naprawy.

Górna część ramy, całkowicie pozbawiona wystających elementów, eliminuje ryzyko wzajemnego oddziaływania zabudowy na podzespoły pojazdu.

Optymalnie rozmieszczone fabryczne otwory pozwalają na zamontowanie wyposażenia i akcesoriów bez konieczności nawiercania ramy. Proponowane są również dwie wysokości podłużnic (260 mm i 290 mm). Niższe podłużnice umożliwiają uzyskanie maksymalnej wysokości ładunkowej, natomiast wyższe - przewóz cięższych ładunków.

Rozwiązania odpowiadające wszelkim zastosowaniom.

Premium Route oferuje szeroki wybór konfiguracji, rozstawów osi i długości pod zabudowę. W połączeniu z licznymi możliwymi kombinacjami ram podwozia zawieszenia, osi i mostów pozwala to precyzyjnie spełnić oczekiwania właściwe poszczególnych rodzajom eksploatacji przy zapewnieniu maksymalnej zyskowności.

Dwa, doskonale przystosowane systemy zawieszenia.

Premium Route oferuje seryjnie tylne zawieszenie pneumatyczne Airtronic z dwoma poduszkami z możliwością regulacji ciśnienia za pomocą elektronicznie sterowanego zaworu poziomującego. Zastosowanie tego systemu zapewnia lepsze zabezpieczenie przewożonych towarów, doskonałą amortyzację oraz gwarantuje zachowanie stałego poziomu ramy. W przypadku zastosowania nadwozi wymiennych optymalnym rozwiązaniem jest integralne zawieszenie pneumatyczne Airtronic zarówno z przodu jak i z tyłu (w opcji w podwoziach Premium Route), ponieważ pozwala na jednoczesną zmianę wysokości przodu i tyłu.

TWÓJ CZAS JEST ZBYT CENNY, ABY GO MARNOWAĆ.

Staranie opracowany dostęp do kabiny.

W Premium Roue szczególne znaczenie przywiązuje się do łatwości dostępu do kabiny. Drzwi wyposażone w specjalne zawiasy otwierają się pod kątem 90 stopni. Odpowiedni przedni zwis pozwolił na ustawienie stopni idealnie w osi drzwi. Trzy szerokie, antypoślizgowe stopnie zostały starannie rozmieszczone w regularnych odstępach. Natomiast rozwiązanie Acces ułatwia zajmowanie miejsca i poruszanie się w kabinie. System ten obejmuje kierownice o programowanym przesuwie, podnoszona w kierunku przedniej szyby oraz szybko opuszczany fotel kierowcy, który błyskawicznie opada do dolnego położenia. Ułatwia to zajęcie miejsca za kierownica lub dojście do leżanki.

Skuteczność w zasięgu ręki.

Począwszy od ergonomicznego stanowiska kierowcy po liczne, funkcjonalne i łatwo dostępne schowki Premium Route robi wszystko, aby ułatwić życie kierowcy. Doskonale obrazują to dwa przykłady. Dzięki systemowi wysuwanej szuflady na wzór odtwarzacza CD ułatwiono obsługę tachografu. Premium Route posiada również seryjne tylne zawieszenie pneumatyczne Airtronic z pilotem umieszczonym w kabinie. Pozwala to na zmianę wysokości ramy bez wysiadania z kabiny, a co za tym idzie na przyspieszenie i uproszczenie takich operacji jak sprzęganie i rozprzęganie naczepy.

Odchylane boczne owiewki.

Ciągniki Premium Route w wersji kabiny Privilege są seryjnie wyposażone w nowe, odchylane owiewki. Dodatkowo istnieje możliwość zamontowania spoilera dachowego. Poza korzystnym wpływem na zużycie paliwa, ze względu na mocowanie owiewki te zapewniają kierowcy lepszy dostęp do pomostu z tylu ciągnika przy podłączonej naczepie.

KABINA PRIVILEGE – IDEALNE WARUNKI PRACY WYPOCZYNKU DLA WSZYSTKICH.

Optymalny komfort wnętrza.

Podobnie jak kabina krótka i głęboka gamy Premium Route Privilege oferuje najwyższy poziom komfortu – pneumatyczne 4-punktowe zawieszenie kabiny, fotel kierowcy z pneumatycznym zawieszeniem, doskonały poziom izolacji dźwiękowej, starannie opracowany system ogrzewania i wentylacji, klimatyzacje, otwierany dach, modułowe oświetlenie wnętrza oraz niezależne sterowanie ogrzewaniem w części, gdzie znajduje się leżanka. Nie można również zapominać o starannym rozwiązaniu wnętrza i licznych, funkcjonalnych i łatwo dostępnych schowkach, jak np. schowki nad szybą przednią.

Przestrzenna kabina.

Kabina Privilege o podwyższonym dachu i wysokości wewnętrznej 2m, zapewnia możliwość zajęcia pionowej pozycji, co ułatwia nie tylko poruszanie się w kabinie, ale i przebieranie się. Dodatkowym ułatwieniem jest rozwiązanie Acces, oferowane w całej gamie Premium Route.

Starannie opracowana część wypoczynkowa.

Kącik wypoczynkowy kabiny Privilege, wyraźnie oddzielony od stanowiska kierowcy, jest wyposażony w wersji standardowej w obszerną leżankę (2m x 0,80m). W opcji jest oferowana druga, składana leżanka, co jest szczególnie przydatne w przypadku pracy dwóch kierowców. W tej konfiguracji duża wysokość wewnętrzna kabiny gwarantuje obu użytkownikom doskonałe warunki spania - odległość między leżankami wynosi 0,80m.

ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI DZIĘKI NOWATORSKIM ROZWIĄZANIOM.

Silnik Common Rail : połączenie wysokich osiągów i oszczędności.

Premiom Route jest wyposażone w nowy silnik, w którym zastosowano technologie wtrysku elektronicznego Common Rail. Ten 6-cylindrowy silnik dCi 11 o pojemności 11 l jest proponowany 3 wersjach: 313 KM, 362 KM i 412 KM (Najbardziej interesujące jest zużycie paliwa, które wynosi w terenie płaskim: 28,5 l/100 km, a w górach: 42,1 l/100 km). Charakteryzuje się doskonałymi osiągami jeśli chodzi o moc i moment obrotowy w najbardziej ekonomicznych zakresach obrotów. Jest bardzo elastyczny przy przyspieszaniu i zapewnia mniejsze zużycie paliwa oraz lepszą ochronę środowiska dzięki optymalizacji spalania.

V-MAC : system elektronicznej kontroli pracy pojazdu w czasie rzeczywistym

System elektronicznego sterowania pracą pojazdu, w który jest wyposażony Premium Route, pozwala na uzyskanie w czasie rzeczywistym danych dotyczących warunków pracy i eksploatacji pojazdu. Informacje pochodzące z silnika, układu hamulcowego i skrzyni biegów są przetwarzane i przekładane na odpowiednie działania.

InfoMax 2001 : cenny instrument zarządzania i wspomagania obsługi technicznej.

InfoMax pozwala na zebranie i analizę licznych danych dotyczących funkcjonowania pojazdu lub parku pojazdów w celu optymalizacji ich eksploatacji. Dzięki temu narzędziu przewoźnicy i osoby odpowiadające za eksploatację dysponują źródłem cennych informacji dotyczących warunków użytkowania pojazdu. Daje to możliwość optymalizacji niektórych tras, poznania dokładnego zużycia paliwa w zależności od typu eksploatacji czy też zaplanowania operacji przeglądowych.

MOŻESZ JECHAĆ SPOKOJNIE – PREMIUM ROUTE ZAPEWNIA CI PEŁNE BEZPIECZEŃSTWO.

Duże wymagania w zakresie bezpieczeństwa.

Wysoko umieszczone stanowisko kierowcy w Premium Route ułatwia obserwację ruchu na drodze. Duża przeszklona powierzchnia, pochylona szyba przednia i zmniejszenie szerokości słupków przyczyniają się do zapewnienia doskonalej widoczności. Równie doskonała jest widoczność do tyłu dzięki dużym, podgrzewanym i zdalnie sterowanym lusterkom bocznym, gwarantującym bardzo szerokie pole widzenia i wyeliminowanie martwego pola, skutecznie chroniącym także szyby boczne przed zabrudzeniem ze względu na swój kształt. W przypadku jazdy przy złej pogodzie widoczność zapewniają wycieraczki posiadające trzy prędkości pracy i bardzo szeroki zasięg. Pomyślano również o bezpieczeństwie jazdy nocą - reflektory o podwójnym układzie optycznym zapewniają znacznie mocniejsze światło w porównaniu do reflektorów klasycznych.

Dwa układy hamulcowe o doskonałych parametrach.

Cała gama Prernium Route za wyjątkiem ciągników 4x2 jest seryjnie wyposażona w układ hamulcowy obejmujący hamulce tarczowe z przodu i duże hamulce bębnowe z tyłu. System ten łączy płynną pracę hamulców tarczowych z mocą bębnów i zapewnia doskonałe hamowanie i idealną stabilność toru jazdy. Zalety tego układu podnosi system ABS zapobiegający blokowaniu się kół. Ciągniki 4x2 Premium Route są natomiast wyposażone zarówno z przodu jak i z tyłu w hamulce tarczowe i EBS (Electronic Braking System) - pneumatyczny układ hamulcowy sterowany elektronicznie. Zastosowanie tej technologii zapewnia wysoką szybkość reakcji, płynne hamowanie, zmniejszenie zużycia okładzin klocków oraz trwałość i łatwość obsługi technicznej układu. Ciągniki 4x2 są również seryjnie wyposażone w W.C.S (Wear Control System), który pozwała na uzyskanie równomiernego zużycia okładzin hamulcowych, C.F.C.S (Coupling Force Control System), przeznaczonym do lepszego rozłożenia siły hamowania oraz W.M.S (Wear Monitoring System), podający na desce rozdzielczej i w programie InfoMax informacje o zużyciu hamulców.

PRZEWOZY WIELKOGABARYTOWE WYMAGAJĄ SAMOCHODÓW OFERUJĄCYCH ODPOWIEDNIĄ MOC I OPTYMALNĄ POJEMNOŚĆ.

Szeroki wybór mocy.

Silnik dCi 11 Common Rail jest dostępny w trzech wersjach: 313 KM, 362 KM i 412 KM, co pozwala na wybranie odpowiedniej mocy w zależności od ciężaru własnego przewożonych towarów.

Optymalna pojemność.

Podwójna oferta ciągników i podwozi z przyczepami (40/44t):

• Ciągniki drogowe

O wysokości siodła 1100 mm pozwalającej na zakładanie naczep z odsuwanymi żaluzjowymi ściankami o promieniu zataczania 2,70 m oraz o wysokości siodła 970 - 950 mm przystosowanej do naczep „Mega” (3 m wysokości wewnętrznej, 100 m3, 34 europalety).

• Podwozia do przyczep 4x2 i 6x2

Dzięki wysokości ramy wynoszącej 850 mm, zastosowaniu trzeciej osi z pojedynczymi kołami i instalacji do podłączania przyczep z centralnymi osiami pozwalają na stworzenie zestawu o pojemności 120 m3 na 38 europalety lub Isopalet.

WYSOKIE OSIĄGI, BEZPIECZEŃSTWO, ŁADOWNOŚĆ, WSZECHSTRONNOŚĆ I NISKI KOSZT EKSPLOATACJI TO ZALETY JAKICH OCZEKUJE SIĘ OD SAMOCHODÓW DO PRZEWOZU CIĘŻKICH ŁADUNKÓW.

Wysoki poziom osiągów.

Premium Route 420 oferuje idealną moc pozwalającą na utrzymanie wysokiej średniej prędkości przy pełnym obciążeniu.

Pełne bezpieczeństwo jazdy.

Połączenie czterech hamulców tarczowych, EBS, zwalniacza Intarder i Cruise Control gwarantuje odpowiednią dla takiego obciążenia i warunków jazdy siłą hamowania.

Wysoka ładowność.

Niska masa własna wynosząca dla pojazdu gotowego do jazdy jedynie 6800 kg.

Uniwersalność zastosowań.

Zawieszenie pneumatyczne i wysokość siodła 1100 mm pozwala również na założenie nowych naczep o promieniu zataczania 2,70 m (33/34 europalety).

Obniżony koszt eksploatacji.

Silnik Common Rail, seryjne owiewki boczne i wyprofilowana kabina, dodatkowy spoiler dachowy, seryjne opony Energy.

WYSOKIE OSIĄGI, BEZPIECZEŃSTWO, ŁADOWNOŚĆ, PRZYSTOSOWANIE DO PRZEWOZU MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH ORAZ NISKI KOSZT EKSPLOATACJI TO WYMAGANIA WŁAŚCIWE TEJ BRANŻY.

Nowe poziomy mocy i wysoki moment obrotowy.

Moc Premiom 370 i 420 oraz maksymalny moment obrotowy osiągany od 1050 obr/min zapewniają dynamiczne zachowanie pojazdu niezbędne przy przewozie materiałów budowlanych.

Bezpieczeństwo jazdy.

EBS wyposażony seryjnie w cztery hamulce tarczowe zapewnia moc hamowania odpowiadającą dużemu obciążeniu i warunkom jazdy.

Duża ładowność.

Niska masa własna pojazdu gotowego do jazdy od 6700 kg (bez płynów)

Pojazdy przystosowane do tej branży.

Dostępne wersje kabin (głęboka, krótka z szybą w tylnej ścianie), możliwość zaoferowania mostu o podwójnej redukcji oraz optymalnych opon (w opcji).

Obniżony koszt eksploatacji.

Silnik Common Rail stanowi gwarancję niskiego zużycia paliwa.

WYSOKIE OSIĄGI, BEZPIECZEŃSTWO, ŁADOWNOŚĆ, STABILNOŚĆ PRZY WYŁADUNKU, UNIWERSALNY CHARAKTER I OBNIŻONE KOSZTY EKSPLOATACJI TO NAJWAŻNIEJSZE CECHY CHARAKTERYSTYCZNE JAKIE POWINIEN POSIADAĆ SAMOCHÓD DO WIELKOGABARYTOWYCH PRZEWOZÓW MATERIAŁÓW SYPKICH.

Wysokie osiągi.

Moc Premium Route 420 – idealna dla zapewnienia wysokiej średniej prędkości przy pełnym obciążeniu.

Bezpieczeństwo jazdy.

Cztery hamulce tarczowe + EBS, Intarder, Cruise Control zapewnia odpowiednią dla takiego obciążenia i warunków jazdy siłę hamowania.

Wysoka ładowność.

Niska masa własna pojazdu gotowego do jazdy – jedynie 6900 kg.

Doskonała stabilność podczas wyładunku.

Obniżony dzięki niskiej wysokości podwozia (910 mm) środek ciężkości w połączeniu z pneumatycznym 2 – punktowym zawieszeniem, bardzo stabilnym przy przechyłach.

RODZAJ I CIĘŻAR WŁAŚCIWY PRZEWOŻONYCH PRODUKTÓW WYMAGAJĄ SPECYFICZNYCH PARAMETRÓW TECHNICZNYCH ORAZ SPECJALNEGO WYPOSAŻENIA. DO WYMAGAŃ TYCH NALEŻY DOŁĄCZYĆ KONIECZNOŚĆ ZAPEWNIENIA WYSOKICH OSIĄGÓW I BEZPIECZEŃSTWA.

Specjalna gama.

Specjalne ciągniki 40/44 t zgodne z wymogami przepisów dotyczących przewozu materiałów niebezpiecznych.

Maksymalna ładowność.

Wyjątkowo niska masa własna ciągnika (6800 kg).

Wysoki poziom osiągów.

Nowe Premium 370 rozwija moc 362 KM i oferuje maksymalny moment obrotowy 170 mkg od 1050 obr/min.

Pełne bezpieczeństwo.

Nowy układ hamulcowy EBS z 4 hamulcami tarczowymi i zwalniaczem Intarder - najlepsze obecne technologie.

Wyjątkowo dobrze trzyma się drogi na zakręcie.

Nisko położony środek ciężkości, jaki zapewnia niskie podwozie (938 mm przy obciążeniu) połączony z pneumatycznym zawieszeniem z dwoma poduszkami gwarantującym wyjątkową stabilność przy przechyłach.

PODSTAWOWE INFORMACJE.

Kabiny przystosowane do wszelkiego rodzaju działalności.

1- Kabina krótka

  • Wysokość wewnętrzna 1630 mm
  • Głębokość wewnętrzna 1363 mm
  • Szerokość wewnętrzna 2220 mm

2- Kabina głęboka

  • Wysokość wewnętrzna 1630 mm
  • Głębokość wewnętrzna 1966 mm
  • Szerokość wewnętrzna 2220 mm

3- Kabina Privilege

  • Wysokość wewnętrzna 2064 mm
  • Głębokość wewnętrzna 1966 mm
  • Szerokość wewnętrzna 2220 mm
  • Specjalne wyposażenie

• Single

Optymalizacja przestrzeni w kabinie przeznaczonej dla jednego kierowcy.

• Kabina do pojazdów przeznaczonych do przeprowadzek

W tylnej części kabiny zamocowano 4-miejscową kanapę z pasami bezpieczeństwa (adaptacja wersji z 2 leżankami)

Zestawy aerodynamiczne

Odchylana owiewka boczna z tyłu kabiny (w ciągnikach 4 z kabiną Privilege) zapewnia lepszy dostęp za kabinę.

Cztery spoilery dachowe:

  1. Stały do kabiny krótkiej
  2. Stały do kabiny głębokiej
  3. Stały do kabiny Privilege
  4. Regulowany do kabiny głębokiej i Privilege.

SILNIKI

Silnik dCi 11 Common Rail oferowany w trzech poziomach mocy:

Moc maksymalna: 313 KM 229 kW przy 2000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy: 1210 Nm (123 mkg) od 1000 do 1700 obr/min.

Moc maksymalna: 362 KM 266 kW przy 1900 obr/min. Maksymalny moment obrotowy: 1670 Nm (170 mkg) od 1050 do 1400 obr/min.

Moc maksymalna: 412 KM 303 kW przy 1900 obr/min. Maksymalny moment obrotowy: 1870 Nm (191 mkg) od 1050 do 1400 obr/min.

SKRZYNIE BIEGÓW

System wspomagania prowadzenia (DMS - Driving monitoring system) określa i proponuje kierowcy zastosowanie optymalnego przełożenia. System ten proponowany jest w pojazdach wyposażonych w ręczne skrzynie biegów typu ZF 16S 151 i ZF 16 S 181. Oferta zawiera siedem skrzyń biegów, w tym 12 biegową skrzynię Optidriver sterowaną elektronicznie i całkowicie zautomatyzowaną.

MOSTY

Most o pojedynczej redukcji P 1370.

Doskonała sprawność energetyczna. W przypadku trudnych warunków użytkowania dostępne są mosty o podwójnej redukcji.

ZAWIESZENIE

Zawieszenie pneumatyczne z dwoma poduszkami sterowane elektronicznie i wyposażone w pilota znajdującego się w kabinie.

Zawieszenie AIRTRONIC

Szeroki zakres regulacji : 240 mm.

Ułatwione sprzęganie i rozprzęganie naczepy.

Zawieszenie AIRTRONIC Integrale

Zawieszenie pneumatyczne z przodu i z tyłu. Elektroniczna regulacja poziomu. Skok z przodu: 200 mm. Skok z tyłu: 240 mm. Idealne rozwiązanie w przypadku przewozów kontenerów.

Do przewozów wielkogabarytowych oferowane jest obniżone zawieszenie

AIRTRONIC.

UKŁAD HAMULCOWY

Hamulce tarczowe sterowane pneumatycznie z przodu i duże hamulce bębnowe z tyłu. W ciągniku 4x2 hamulce tarczowe z przodu i z tyłu.

System elektronicznej kontroli zużycia okładzin hamulcowych w ciągnikach 4x2

Hamulec silnikowy J - moc zwalniania 220 kW przy 2100 obr/min.

Zwalniacz Intarder: Możliwość zastosowania zwalniacza hydraulicznego zespolonego ze skrzynią biegów. Duża moc hamowania (500 kW) i doskonała wytrzymałość na temperaturę (stała skuteczność).

RAMA PODWOZIA

Rama podwozia składająca się z 2 równoległych podłużnic ze stali o wysokiej granicy sprężystości

Ciągniki:

Możliwość 4 wysokości siodła:

1250 mm w przypadku wszechstronnych zastosowań,

1100 mm dla nowej generacji naczep,

950 mm w przypadku pojazdów o maksymalnej pojemności do przewozów wielkogabarytowych.

Rama podwozia

Struktura w całości łączona za pomocą śrub. Całkowicie pozbawiona osprzętu górna część ramy. Optymalnie rozmieszczone, fabrycznie nawiercone otwory.

Podłączenie zasilania elektrycznego i pneumatycznego.

Długości pod zabudowę:

4x2, min. 4398 mm, max. 9530 mm.

6x2, min. 5678 mm, max. 9498 mm.

RENAULT PREMIUM ROUTE.

PODWOZIA DMC (t) DMZ (t) Silnik Most Moc Skrzynia biegów Napęd Długość pod zabudowę
Premium 320 18-19 40-44 dCi 11 1370 opcja 1345 312 9S109 16S109 opcja OPTIDRIVER opcja 4x2 Min.= 4380 Max.= 9464
Premium 370 18-19 40-44 dCi 11 1370 opcja 1345 362 16S151 DD 16S151 OD opcja OPTIDRIVER opcja 4x2

6x2

Min.= 4398  Max.= 9530

Min.= 5678  Max.= 9498

Premium 420 18-19 40-44 dCi 11 1370 opcja 1345 412 16S181 DD 16S151 OD opcja OPTIDRIVER opcja 4x2

6x2

Min.= 4398  Max.= 9530

Min.= 5678  Max.= 9498

CIĄGNIKI
Premium 320 18-19 40/44 dCi 11 1370 opcja 1345 312 9S109 16S109 opcja OPTIDRIVER opcja 4x2
Premium 370 18-19 40/44 dCi 11 1370 opcja 1345 362 16S151 DD 16S151 OD opcja OPTIDRIVER opcja 4x2

6x2

Premium 420 18-19 40/44 dCi 11 1370 opcja 1345 412 16S181 DD 16S151 OD opcja OPTIDRIVER opcja 4x2

6x2

DMC - dopuszczalna masa całkowita.

DMZ - dopuszczalna masa zestawu.

04-08-2003