RENAULT KERAX

Objętość: tekst - 44,5kB; obraz - 235kB

PROJEKTOWANIE OPARTE NA SOLIDNYCH PODSTAWACH.

Zaopatrzenie budowy, budowy o standardowych lub ekstremalnych warunkach eksploatacji, przewóz betonu, sektor budownictwa i robót publicznych obejmuje bardzo szeroki zakres działalności, o zróżnicowanych przebiegach dziennych, charakterze pracy i warunkach eksploatacji. Specyfika ta wymaga zaproponowania pojazdów idealnie dostosowanych do ich przeznaczenia. Takie rozwiązanie proponuje dziś RENAULT wraz z pojawieniem się gamy KERAX, opartej na zoptymalizowanych rozwiązaniach technicznych, przystosowanych do warunków pracy na budowie, i gwarantującej niezawodność, produktywność i trwałość nawet w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Pojazd, który powstał by stawić czoła próbie czasu.

W proces projektowania i produkcji modelu KERAX RENAULT zaangażował najbardziej zaawansowane środki, aby spełnić na całej linii wymogi w zakresie jakości związane z uzyskaniem przez RENAULT certyfikatu ISO 9001. Metody Zapewnienia Jakości były oczywiście wprowadzane zarówno na płaszczyźnie projektowania jak i produkcji przemysłowej. W celu zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości kabiny, która pozwoliła by jej stawić czoła upływowi lat, zastosowano zabezpieczenie antykorozyjne w drodze cynkowania elektrolitycznego i kataforezy. Na wszystkich etapach produkcji sprawdzano części i zespoły za pomocą najbardziej profesjonalnych instrumentów kontrolnych. KERAX przeszedł wreszcie przez bezlitosny testy zarówno w warunkach laboratoryjnych jak i w terenie, których celem było zapewnienie wysokiej niezawodności w najgorszych warunkach eksploatacji. Testy na wibracje, testy na torach próbnych, przejazdy w ekstremalnych warunkach atmosferycznych - nic nie zostało KERAX-owi oszczędzone by zapewnić mu trwały sukces.

Styl, który kładzie duży nacisk na komfort i sprawność.

Design modelu KERAX jest odbiciem jego wyraźnego charakteru pojazdu budowlanego. Starannie opracowano dostęp do kabiny- jest łatwy i bezpieczny. Wnętrze kabiny oferuje nowy wymiar komfortu i sprawności działania: obszerna przestrzeń „życiowa”, doskonała widoczność, wysoki poziom komfortu dźwiękowego i termicznego, funkcjonalne i ergonomiczne stanowisko kierowcy. KERAX posiada oczywiście wszystkie najważniejsze atuty pojazdu budowlanego: wyjątkową zdolność pokonywania nierówności terenu dzięki dużemu prześwitowi, solidną ramę podwozia, konfigurację zawieszenia związaną z charakterem pracy...

WZORCOWA SOLIDNOŚĆ, IDEALNY KOMFORT.

Cały potencjał wytrzymałości jakiego wymaga się od pojazdu budowlanego, cały komfort jakiego oczekuje się od samochodu na dalekie trasy. Unikalna moc modelu KERAX kryje się w udanym połączeniu wytrzymałości z wygodą.

Wytrzymałość pojazdu budowlanego.

KERAX nie może wyprzeć się swego pochodzenia. Doskonale wyposażony by stawić czoła trudnym warunkom pracy na budowie, posiada wyjątkową zdolność pokonywania nierówności terenu. Solidnie zabezpieczony przed uderzeniami dzięki siatkom ochronnym reflektorów, trzyczęściowym metalowym zderzakom ze zintegrowanymi reflektorami, wysoko umieszczonym siłownikom hamulca i czołowej osłonie chłodnicy, KERAX nie lęka się żadnych przeciwności. Dzięki kabinie spełniającej najbardziej surowe wymagania w zakresie wytrzymałości modularnej koncepcji ramy podwozia dużej wytrzymałości i zawieszeniu przystosowanemu do specyficznych warunków eksploatacji KERAX z pewnością zajedzie daleko. 

Komfort samochodu na dalekie trasy.

Łatwy i bezpieczny dostęp, doskonała widoczność, obszerna przestrzeń pracy, funkcjonalne i ergonomiczne stanowisko kierowcy KERAX nie ma powodów by zazdrościć samochodom do dalekich przewozów, ponieważ charakteryzuje się tym samym poziomem komfortu. Od wysokiego poziomu wyciszenia po idealnie sprawny system ogrzewania i wentylacji, poprzez liczne schowki widoczną we wszystkich detalach wyposażenia troskę o ich przyjazny człowiekowi charakter, wszystkie szczegóły świadczą o tym, że w modelu KERAX komfort i jakość życia mają priorytetowe znaczenie.

JEGO MIEJSCE PRACY TO BUDOWA.

Oczekiwania świata budowy są rozliczne. Aby dokładnie spełnić wszystkie wymagania dotyczące eksploatacji, KERAX proponuje wyjątkowo szeroki wybór konfiguracji, jednostek napędowych, podwozi i zawieszenia.

Kompletna oferta typów i konfiguracji.

Gama KERAX oferuje wybór pomiędzy podwoziami i ciągnikami oraz konfiguracjami 4x2, 4x4, 6x4, 6x6 8x4 (podwozia) i 4x2, 4x4 i 6x4 (ciągniki). Obejmuje również szeroką gamę rozstawów osi i długości pod zabudowę.

Dwa silniki i pięć poziomów mocy.

Aby optymalnie przystosować pojazdy do specyfiki poszczególnych zastosowań i wymogów budowy gama KERAX proponuje dwa silniki: 9,8 l i, posiadające pięć poziomów mocy: 256 KM, 298 KM, 338 KM (silnik 9,8 l) oraz 381 KM i

392 KM (silnik 11,1 l). Wszystkie te wersje charakteryzują się wysokim momentem obrotowym już w niskich zakresach obrotów. Ponadto oferowany jest (oprócz Keraxa 260) układ ITC (Injection Timing Control) gwarantujący wysoką przyjemność prowadzenia pojazdu i zmniejszone zużycie paliwa. Średnie zużycie paliwa jadąc pusto z prędkościom 70 km/h wynosi 27,6 l/100 km, z ładunkiem (35 320 kg) wynosi 39,1 l/100 km. Wyładunek zużywa ok. 0,1 l.

Szeroka oferta podwozi i zawieszenia.

Pojazdy wieloosiowe gamy KERAX posiadają trzy wysokości podwozia odpowiadające trzem kategoriom eksploatacji w coraz trudniejszych warunkach: od rozwiązania kładącego nacisk na maksymalną ładowność, przez rozwiązanie o charakterze wszechstronnym po spełniające wymagania stawiane ciężkim pojazdom budowlanym. Równolegle opracowano zróżnicowane konfiguracje zawieszenia odpowiadające specyfice zastosowania każdego pojazdu. Innym przykładem łatwości adaptacji KERAX-a jest podłączenie do instalacji dźwigów z tyłu kabiny. Pozwala na montaż siłowników stabilizujących bez konieczności przesuwania czy demontażu jakiegokolwiek organu.

Trzy typy kabin.

Aby spełnić różnorodne oczekiwania KERAX proponuje ofertę trzech typów kabin: kabinę dzienną „Global” (o 400 mm głębszą) i kabinę z kuszetką.

Trzy różne skrzynie biegów.

W zależności od przeznaczenia pojazdu i osiągów silnika, KERAX jest wyposażany w trzy różne skrzynie biegów posiadające od 9 do 16 biegów.

GAMA KERAX

Typ Podwozia Ciągniki
Konfiguracja 4x2 4x4 6x4 6x6 4x2 4x4 6x4
Model Pojemność
Kerax 260 9,8 + +
Kerax 300 9,8 + +
Kerax 340 9,8 + + + + +
Kerax 385 11,1 + + + + + + + +
Kerax 400 11,1 + + + + + + + +

ŚWIADECTWO WYTRZYMAŁOŚCI.

Typowo budowlana koncepcja, wzorcowe możliwości zabudowy, modularna koncepcja podwozia, optymalne w zależności od przeznaczenia zawieszenie... nawet w najtrudniejszym terenie KERAX uwidacznia swoją solidność i temperament.

Podwozie, które zniesie wszystko.

W przypadku wszystkich pojazdów gamy KERAX koncepcja podwozia opiera się na połączeniu wytrzymałości, adaptacji do danego zastosowania, trwałości i łatwości zabudowy. Zastosowana technika konstrukcji polega na łączeniu identycznych elementów podstawowych, na których opierają się zróżnicowane kombinacje skręcanych śrubami konstrukcji. Dla pojazdów wieloosiowych określono trzy wysokości podwozia, odpowiadające trzem, coraz trudniejszym, kategoriom zastosowań. Ta modularna koncepcja pozwala na zaoferowanie podwozi przeznaczonych odpowiednio dla pojazdów, w których nacisk położony jest na maksymalną ładowność, wszechstronność lub wytrzymałość. Ostatnia wysokość nadwozia jest zarezerwowana dla modeli napędzanych silnikami 381 i 392 KM, znajdujących zastosowanie tylko na terenie budowy, np. w kamieniołomach.

Zawieszenie przystosowane do pracy na budowie.

Aby spełnić szczególne wymagania stawiane pojazdom budowlanym oraz te, wynikające z właściwego im terenu działania, poszczególne konfiguracje zawieszenia gamy KERAX zastały zdefiniowane pod kątem odmiennego zastosowania każdego pojazdu. Modele 4x2 i 4x4 posiadają zawieszenie paraboliczne lub półeliptyczne, zarówno z przodu jak z tyłu (zawieszenie paraboliczne z przodu i z tyłu w przypadku ciągników 4x2 i 4x4). W ciągnikach 4x2 przeznaczanych do zaopatrzenia budowy proponowane jest z tyłu zawieszenie pneumatyczne. Dla podwozi 6x4, 6x6, 8x4 i ciągników 6x4 przyjęto różne kombinacje w zależności od charakterystyki zastosowania.

Przednie zawieszenie paraboliczne.

Tylne zawieszenie pneumatyczne, w ciągnikach 4x2 przeznaczonych do zaopatrzenia budowy.

 

Tylnie zawieszenie paraboliczne.

Zawieszenie półeliptyczne z tyłu.

 

 

ROZSTAW OSI
3,15 3,5 3,8 3,85 4,1 4,2 4,3 4,5 5,0 5,065 5,665 6,065
4x2 Ciągnik + + + + +
4x4   Ciągnik i Podwozie + +   +     +        
6x4 Ciągnik i Podwozie +     +     +   +      
6x6 +
8x4 + + + +

ZESPÓŁ NAPĘDOWY – HARMONIJNA WSPÓŁPRACA WSZYSTKICH ELEMENTÓW.

W zespole napędowym KERAX-a nie ma słabego ogniwa: skrzynia biegów, most i silnik w pełni współpracują aby zapewnić optymalną produktywność niezależnie od typu eksploatacji.

Trzy skrzynie biegów aby zapewnić idealne przystosowanie do różnych typów eksploatacji.

Ilość biegów, stosunek przełożeń i zestopniowanie biegów mają znaczący wpływ na mobilność pojazdu. Dlatego też w modelach gamy KERAX proponowane są trzy różne skrzynie biegów dosta charakterystyce całkowicie dostosowanej do profilu danego pojazdu i osiągów poszczególnych silników. Łatwe w obsłudze, 9- lub 16-biegowe skrzynie o dużym zakresie przełożeń, pozwalają na pełne wykorzystanie potencjalnej ładowności i zdolności pokonywania nierówności terenu charakteryzującej pojazdy gamy.

Tylny most (pojedynczy lub podwójny) o podwójnej redukcji - niezawodność, trwałość i wysoka sprawność.

Wszystkie pojazdy gamy KERAX posiadają most RENAULT o podwójnej redukcji, zarówno w przypadku mostu pojedynczego jak i podwójnego. Przyjęcie tego rozwiązania posiada trzy zasadnicze zalety:

- wysoką niezawodność i trwałość dzięki rozłożeniu naprężeń mechanicznych pomiędzy przekładnię główną i zwolnicie

- zoptymalizowaną masę własną

- wysoką sprawność

W przypadku podwójnego tylnego mostu KERAX proponuje trzy typy konfiguracji w zależności od tego czy jest to pojazd do przewozu materiałów budowlanych, pojazd budowlany lub ciężki pojazd budowlany. Dodatkowo, aby zapewnić pełną skuteczność niezależnie od okoliczności, KERAX jest wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego między kołami i, w zależności od wersji, między mostami.

SILNIKI PRZEPEŁNIONE ŻYCIEM I MOCĄ.

Poziomy mocy dostosowane do każdego typu zastosowania, wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach, ograniczone zużycie paliwa: jeśli chodzi o osiągi, KERAX dysponuje bardzo przekonywującymi argumentami.

Dwa silniki, pięć poziomów mocy.

W zależności od typu i konfiguracji pojazdu proponowany jest eden z dwóch silników 9,8 l lub 11,1 l o jednym z pięciu możliwych poziomów mocy: 256 KM, 298 KM, 338 KM (silnik 9,8 l) oraz 381 KM i 392 KM (11,1 l).

Wysoki moment obrotowy dla całej gamy.

W wersji z silnikiem 256 KM KERAX posiada moment obrotowy 100 mkg już przy 1000 obr/min, podczas gdy w wersji 298 KM można osiągnąć 120 mkg w zakresie 900-1500 obr/min, co zapewnia pojazdom posiadającym taki nastaw wysoką mobilność w najtrudniejszym nawet terenie. Silnik 9,8 l o mocy 338 KM oferuje wyjątkowy stosunek masy, mocy i konkurencyjności. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 163 mkg i można go osiągnąć przy 1200 obr/min. Zaś silnik 11,1 l oferuje wysoki moment obrotowy 179 mkg przy 1200 obr/min w wersji 382 KM i 184 mkg w zakresie 1100-1300 obr/min. w wersji 392 KM.

Kontrola wtrysku (ITC): mobilność i oszczędne zużycie paliwa.

System ITC (lnjection Timing Control), który wyposażone są KERAX 300, 340, 385 i 400 gwarantuje precyzyjną kontrolę momentu wtrysku paliwa do silnika. Jest to rozwiązanie techniczne pozwalające na zwiększenie mobilności pojazdów i wyeliminowanie dymienia przy uruchomianiu silnika przyspieszeniach pod obciążeniem. Przejawem doskonałego sterowania wtryskiem jest również niskie zużycie paliwa.

PROFESJONALNA KABINA.

Doskonały komfort wibracyjny, wysoki poziom izolacji dźwiękowej, ergonomiczne fotele, liczne schowki... KERAX proponuje wyjątkowo przyjazne środowisko pracy.

Wysoki komfort dźwiękowy.

W efekcie daleko idących prac nad układem jezdnym, których celem było ograniczenie hałasu u jego źródło, kabina gamy KERAX oferuje komfort akustyczny nie mający sobie równych. Uzyskano go również dzięki zastosowaniu drzwi o podwójnym uszczelnieniu, ekranów dźwiękochłonnych wokół komory silnika, dźwiękochłonnej tapicerki wnętrza i pokryciu podłogi grubą wykładziną gumową.

Hałas:

  • jazda z prędkościom 20 km/h wynosi 61-63 dB

  • jazda z prędkościom 50 km/h na 14 biegu wynosi 64 dB

  • jazda z prędkościom 60 km/h na 16 biegu wynosi 69-70 dB

Ergonomiczne fotele przystosowujące się do wszelkich wymagań.

KERAX jest wyposażany w cztery różne typy foteli pozwalające precyzyjnie spełnić różnorodne zapotrzebowania. Fotel kierowcy posiada seryjne zawieszenie pneumatyczne zapewniające kierowcy idealną pozycję podczas jazdy niezależnie od warunków. W warunkach trudnych istnieje możliwość regulacji stopnia twardości jego zawieszenia. W opcji fotel kierowcy może być wyposażony w zintegrowane ogrzewanie i regulację podparcia lędźwiowego. Regulowany fotel pasażera może posiadać w opcji zawieszenie pneumatyczne. Istnieje również możliwość zamontowania trzeciego, centralnego fotela.

Liczne schowki.

Dzięki licznym i funkcjonalnym schowkom w kabinie panuje naturalny porządek:

- dwie kieszenie w płatach drzwi

- szerokie schowki w konsoli dachowej

- schowki w centralnej części deski rozdzielczej

- duży schowek przed fotelem pasażera

- w przypadku kabiny krótkiej przy tylnej ścianie pomiędzy dwoma fotelami pojawia się zamykany schowek

- zamykany schowek na osłonie silnika (w opcji)

Dodatkowe wyposażenie proponowane w opcji.

Do komfortu w kabinie gamy KERAX przyczyniają się również dwa pakiety „Confort" i „Luxe", jak również liczne elementy wyposażenia dodatkowego.

NOWE NARZĘDZIE NA MIARĘ TWOICH POTRZEB.

Funkcjonalna i nowatorska kabina „Global” oferuje odmienne aranżacje wnętrza, stanowiące idealne miejsce do pracy i wypoczynku.

Kabina „Global”: innowacyjne rozwiązanie wnętrza.

Kabina „Global” o identycznej długości i wysokości co kabina dzienna, przejmująca jej zalety ergonomiczne i najbogatsze wyposażenie, charakteryzuj się równie zwartą budową przy niewiele większej masie własnej (ok. 60 kg). Dzięki większej o 400 mm głębokości użytkowej zapewnia kierowcy obszerną i innowacyjnie rozwiązaną przestrzeń do pracy i wypoczynku.

Fotel kierowcy z możliwością cofnięcia o 400 mm.

Oferowany w kabinie „Global” fotel kierowcy z możliwością cofnięcia o 400 mm umożliwia nawet najwyższym kierowcom rozprostowanie nóg i skorzystanie z chwili odpoczynku. Dla pełnego bezpieczeństwa, dwie niezależne dźwignie służą do ustawienia fotela w pozycji do jazdy oraz do maksymalnego jego cofnięcia.

Dwie możliwości aranżacji wnętrza.

W kabinie „Global” jest oferowana w opcji w dwóch aranżacjach wnętrza: „Utility” i „Night” spełniających wszystkie wymagania.

Aranżacja „Utility”: prosta i skuteczna.

W aranżacji „Utility” połażono nacisk na funkcjonalność, solidne wykonanie i prostotę, szczególnie cenne w samochodach budowlanych. Wnętrze wyposażono w duży, wyjmowany schowek, umieszczony za siedzeniem pasażera oraz wieszak na ubranie robocze. Szyba w tylnej ścianie kabiny ułatwia manewrowanie przy załadunku i wyładunku. Osłona silnika posiada cztery uchwyty umożliwiające zamocowanie torby lub innego przedmiotu, a w opcji może zostać wyposażona w trzecie, środkowe siedzenie, lodówkę o pojemności 22 l z małym pojemnikiem w górnej części, dodatkowy schowek centralny z uchwytem na dwie butelki tylnej jego części, torbę przenośną „Mobil Case” lub w pojemnik zamocowany na stałe na przedniej części osłony.

Aranżacja „Night”: optymalna przestrzeń.

Aranżacja „Night” stanowi optymalną odpowiedź do tych, którzy poszukują zarazem obszernego miejsca do spania i możliwie najkrótszej kabiny, zapewniającej zwartą budowę pojazdu i szerokie możliwości zabudowy. Wnętrze kabiny zostało podzielone na trzy odrębne strefy: strefę do krótkiego relaksu ze składanym siedzeniem pasażera „Relax”, strefę przeznaczaną do przechowywania rzeczy z pojemnikiem na osłonie silnika i wyjmowanym schowkiem za siedzeniem pasażera oraz strefę wypoczynkową ze składaną kuszetką o długości 2000 mm i szerokości 800 mm. Kuszetka jest podzielona na dwie części i można ją rozkładać dwuetapowo, co daje możliwość wykorzystania miejsca za fotelem pasażera jaka dodatkowego schowka.

FUNKCJONALNOŚĆ I WYGODA ZA STERAMI.

Poprzez ergonomiczne stanowisko kierowcy, dążenie do prostoty wskaźników i zegarów, troskę o wygodę i przyjazność KERAX udowadnia, że komfort i skuteczność mogą iść w parze z korzyścią dla klienta.

Funkcjonalne stanowisko kierowcy.

Wszystkie funkcje związane z prowadzeniem zostały zgrupowane wokół stanowiska kierowcy (wyświetlacze, lampki kontrolne, przełączniki różnych funkcji pojazdu, przełączniki ogrzewania i wentylacji…). Kierownica posiada regulację wysokości i kąta pochylenia. Dźwignie zmiany biegów są umieszczone pod ręką- sięga się do nich bez zmęczenia i wysiłku blokady mechanizmu różnicowego pomiędzy mostami, kołami oraz blokado przystawki odbioru mocy są włączane za pomocą dźwigni pneumatycznych umieszczonych na konsoli po prawej stronie fotela kierowcy.

Wnętrze tchnące wygodą.

4- biegowy system ogrzewania wentylacji, w który wyposażony jest KERAX oferuje szeroki zakres regulacji. Zapewnia doskonałe przystosowanie do warunków klimatycznych idealny obieg powietrza w kabinie, usprawniony dodatkowo dzięki uchylnemu wywietrznikowi dachowemu. Istnieje również funkcja zamkniętego obiegu powietrza, szczególnie cenna w przypadku dużego zapylenia.

Przyjazność widoczna w najdrobniejszych szczegółach.

Jakość i łatwość czyszczenia tkanin obiciowych foteli, kolorystyka, staranne wykończenie tworzą we wnętrzu KERAX-a przyjazną i ciepłą atmosferę. Potęguje ją obecność radioodtwarzacza kasetowego. Ułatwieniem dla kierowcy jest również zastosowanie jednego kluczyka zapewniającego dostęp do wszystkich funkcji samochodu.

TROSKA O BEZPIECZEŃSTWO, KTÓRĄ MIŁO ZOBACZYĆ.

Doskonała widoczność, sprawdzony układ hamulcowy, wspomaganie układu kierowniczego... KERAX odnosi się do bezpieczeństwa i komfortu z należną uwagą.

Doskonała widoczność za dnia jak i w nocy.

Wysoko ustawione stanowisko kierowcy, wielkowymiarowe szyby, przyciemnione by zmniejszyć możliwość oślepienia kierowcy, pochylona przednia szyba, słupki przednie zaprojektowano w sposób zwiększający pole widzenia, duże lusterko boczne. Kabina KERAX-a zapewnia optymalną widoczność. Tę doskonałą widoczność w najgorszych warunkach atmosferycznych zapewniają wycieraczki o trzech prędkościach pracy, a w nocy reflektory zespolone, znacznie mocniejsze od reflektorów klasycznych.

Wysoce sprawny układ hamulcowy.

Układ hamulcowy pojazdów gamy KERAX to układ pneumatyczny z hamulcami bębnowymi, będący sprawdzonym rozwiązaniem technicznym, szczególnie skutecznym w przypadku samochodów o dużej ładowności. Wielkość powierzchni okładzin, jak i wymiary siłowników hamulca i przeponowego siłownika koła zapewniają im odpowiednią sprawność. Osłony bębnów zostały zaprojektowane w sposób uniemożliwiającym przedostanie hamulców w zależności od stopnia zużycia okładzin gwarantuje modelową jakość hamowania. Proponowany seryjnie lub w opcji, w zależności od modeli, 4- obwodowy system ABS, jest synonimem całkowitego panowania nad pojazdem w przypadku gwałtownego hamowania lub hamowania na śliskiej nawierzchni. Ponadto wydechowy hamulec silnikowy pozwala na bezpieczny zjazd po drogach o dużym nastromieniu.

Wspomaganie układu kierowniczego - komfort i bezpieczeństwo.

KPRAX jest wyposażony we wspomaganie układu kierowniczego gwarantujące doskonałe trzymanie kierunku jazdy, precyzję manewrów i maksymalne bezpieczeństwo, co jest jednocześnie synonimem świetnego zachowania na drodze.

OGRANICZONA KONIECZNOŚĆ OBSŁUGI TECHNICZNEJ.

Łatwość przeprowadzania codziennych kontroli, uproszczenie operacji mycia i czynności obsługowych, czas zaoszczędzony dzięki krótszym okresom unieruchomienia pojazdu- KERAX stara się ułatwić codzienne życie.

Łatwość przeprowadzania bieżących kontroli.

Elementy wymagające codziennej kontroli obsługi (poziom oleju silnikowego, płynu chłodniczego, lub oleju w sprzęgle...) są zgrupowane na przedniej ścianie kabiny. Natomiast kontrolki i wskaźniki związane z bezpieczeństwem pracy pojazdu zostały umieszczone na desce rozdzielczej, bezpośrednio przed oczyma kierowcy.

Łatwość mycia i czyszczenia.

Ponieważ KERAX funkcjonuje na co dzień w środowisku pełnym pyłu i błota, szczególny nacisk w tym pojeździe został położony na łatwość mycia i czyszczenia. Deska rozdzielcza, tapicerka drzwi i tkaniny obiciowe foteli zostały specjalnie zaprojektowane pod tym kątem.

Proste do przeprowadzenia czynności obsługowe.

Czynności, które nie wymagają podniesienia kabiny są bardzo proste do przeprowadzenia. Wymiana żarówek odbywa się bez konieczności użycia narzędzi. Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki zostały zgrupowane pod schowkiem w desce rozdzielczej. Akumulator jest montowany klemami od strony zewnętrznej w celu ułatwienia operacji jego ładowania. Również główna płyta elektryczna jest łatwo dostępna z wnętrza kabiny.

Wspomaganie podnoszenia kabiny.

Kabina podnosi się pod kątem 60°, a jej podnoszenie jest wspomagane hydraulicznie, co zapewnia skrócenie czasu operacji i unieruchomienia pojazdu.

JAKOŚĆ ZDOLNA WYTRZYMAĆ PRÓBĘ CZASU.

Poddana bezlitosnym testom, trwale zabezpieczona wysoce skuteczną powłoką antykorozyjną... w świecie, w którym nie ma miejsca dla słabych, kabina pojazdu KERAX drwi sobie z upływu czasu.

Wysoce skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne.

Kabina pojazdu KERAX jest w całości wykonana z blachy cynkowanej elektrolitycznie. Elementy najbardziej narażone na działanie czynników atmosferycznych lub uderzenia kamieni ochlapanie błotem są pokrywane specjalną masą plastyczną. Po montażu kontroli kabina przechodzi przez kataforezę, która powoduje w drodze elektrolizy osadzenie na jej powierzchni jednolitej warstwy ochronnej o grubości 20 mikronów. Proces ten zapewnia w szczególności doskonałe zabezpieczenie profili zamkniętych. W końcowym etapie produkcji antykorozyjne zabezpieczenie kabiny zostaje wzmocnione poprzez nałożenie podkładu wodnego o grubości 35 mikronów oraz końcowej warstwy lakieru o grubości 45 mikronów.

Nowoczesny proces lakierowania.

Aby zapewnić pojazdom gamy KERAX bezbłędną jakość położenia lakieru zastosowano ultranowoczesny proces lakierowania. Linia lakierowania znajduje się w pomieszczeniu pod ciśnieniem w celu wyeliminowania obecności pyłu. Nakładanie lakieru odbywa się metodą elektrostatyczną.

Bezlitosne testy.

W fazie projektowania KERAX przeszedł przez wyjątkowo ostre testy wytrzymałości kabiny. Symulacje komputerowe oraz próby terenowe i uzyskane wyniki pozwalają zaoferować kabinę spełniającą wymagania w zakresie wytrzymałości na zderzenia i zgniecenia i odpowiadającą najbardziej surowym normom światowym. Poza testami, kabiny zosta również wystawione na działanie ekstremalnych warunków atmosferycznych, słonych mgieł i tropikalnego klimatu celu sprawdzenia ich odporności na korozję.

13-03-2003