RENAULT PREMIUM DISTRIBUTION

Objętość: tekst - 52kB; obraz - 199kB

INNOWACJE MAJĄ SENS TYLKO WÓWCZAS GDY MOŻNA Z NICH WYCIĄGNĄĆ KONKRETNE KORZYŚCI.

Innowacje mają sens tylko wówczas gdy można z nich wyciągnąć konkretne korzyści.

Renault opracowuje, udoskonala i wprowadza na całym świecie globalne rozwiązania dla potrzeb transportu drogowego. Oznacza to tworzenie produktów specjalnie przystosowanych do potrzeb klientów, wprowadzanie wszelkich nowości technologicznych mających na celu poprawę efektywności pracy kierowców w codziennym działaniu oraz oferowanie usług zdolnych zagwarantować stałe utrzymanie w ruchu pojazdów i ich rentowność.

Pojazdy zaprojektowane dla potrzeb wszelkich specjalności.

Jako producent wyspecjalizowany w wielu dziedzinach, Renault jest ekspertem w zakresie specyficznych wymogów związanych z każdym rodzajem działalności transportowej. Dlatego właśnie jest w stanie zaproponować szeroką i spójną gamę pojazdów, umożliwiającą spełnienie oczekiwań klientów. Niezależnie od tego czy chodzi o dystrybucję miejską czy transport długodystansowy, branżę budowlaną czy usługi komunalne, w każdych okolicznościach masz pewność znalezienia wśród tych produktów takiego pojazdu, który będzie dokładnie odpowiadał Twoim potrzebom.

To, co najlepsze w innowacji.

Koncern Renault, będący prekursorem w dziedzinie optymalizacji osiągów silników, elektroniki pokładowej czy też elektronicznego sterowania i kontroli pracy pojazdów zawsze traktował innowacje technologiczne jako środek do osiągnięcia konkretnego celu. Ponieważ w ich przekonaniu wprowadzanie nowych rozwiązań jest uzasadnione jedynie wówczas, gdy jest ono korzystne i przydatne dla klienta, jeśli oznacza konkretne udogodnienia w jego działalności. Efektywność w odniesieniu do innowacji oznacza w szczególności poprawę komfortu prowadzenia pojazdu, optymalizację warunków użytkowania pojazdów, uproszczenie ich eksploatacji, przy jednoczesnym dalszym. zwiększaniu rentowności.

Usługi w zasięgu ręki.

Aby zapewnić możliwość optymalnego użytkowania pojazdów w ciągu całego okresu ich życia, Renault proponuje swoim użytkownikom cały wachlarz usług. Czy to w zakresie pomocy technicznej, części zamiennych i akcesoriów, finansowania czy też informacji, znajdziesz wśród pracowników ich sieci uważnych słuchaczy, służących Ci swoją wiedzą i pozostających stale do Twojej całkowitej dyspozycji.

PROFESJONALNY SAMOCHÓD DLA PROFESJONALISTÓW.

Renault Premium Distribution.

Premium Distribution to inteligentny samochód zaprojektowany z uwzględnieniem specyficznych oczekiwań branży dystrybucji. Zwarta sylwetka, harmonijnie wpisująca się otoczenie, duża łatwość dostępu do kabiny, doskonała widoczność bezpośredniego otoczenia pojazdu, wysoka zwrotność i dynamika to tylko niektóre z czynników, które sprawiają, że mamy do czynienia z prawdziwym dowodem efektywności i funkcjonalności. Komfort wnętrza przejawia się natomiast w priorytetowym znaczeniu przywiązywanym do ergonomii, doskonałego wyciszenia i licznych schowków, Premium Distribution oferuje aż 5 rodzajów kabin, a dowodem dbałości o warunki pracy kierowcy jest kabina Global, obejmująca cztery podstawowe typy wyposażenia. Premium Distribution nie zapomina oczywiście o komforcie jazdy, osiągach drogowych i optymalizacji kosztów eksploatacji dzięki zastosowaniu nowych technologii, w tym elektronicznego systemu sterowania pracą pojazdu V-MAC, Cruise Control, jednostkom napędowym Common Rail* czy ułatwiającemu zarządzanie programowi lnfoMax.

*wspólna listwa wtrysku.

Renault Premium Distribution: Właściwe rozwiązanie bez względu na rodzaj prowadzonej działalności

Wspólną cechą działalności dystrybucyjnej jest częstotliwość wsiadania i wysiadania z kabiny, często powtarzające się operacje załadunku i wyładunku oraz zasięg działania, ograniczony na ogół do skali lokalnej i regionalnej. Występują niemniej również pewne specyficzne wymagania związane z coraz dalej posuniętą specjalizacją przewoźników w dążeniu do podnoszenia rentowności. Aby spełnić oczekiwania związane w różnorodnymi sytuacjami i rozlicznymi rodzajami działalności proponują liczne modele, wersje i opcje. W połączeniu z wysoką modularnością proponowanych komponentów, kabin, silników i podwozi pozwala to na poszerzenie bogatej oferty rozwiązań, które dają Ci pewność, że niezależnie od okoliczności będziesz mógł znaleźć w gamie Premium Distribution samochód, którego szukasz.

Spokojna jazda przez cały dzień.

Premium Distribution czuje się swobodnie w świecie, w którym musi codziennie się poruszać. Został zaprojektowany pod kątem lepszego przystosowaniu go do otoczenia - posiada zwartą budowę, płynne linie zewnętrzne, łatwość dostępu do kabiny i doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Zalety te w połączeniu ze zwrotnością i dynamiką pozwalają Premium Distribution na bezpieczną jazdę, nawet przy intensywnym ruchu. Bezpieczeństwo podnoszą dodatkowo drzwi pasażera „Vision”, które ułatwiają manewry i parkowanie przy krawężniku zmniejszając martwe pole widzenia.

SYSREM ACCES – ROZWIĄZANIE UŁATWIAJĄCE DOSTĘP DO KABINY.

Ponieważ kierowcy zajmujący się dystrybucją towarów nieustannie muszą wsiadać wysiadać z pojazdu pomyślano o maksymalnym ułatwieniu dostępu do kabiny Premium Distribution. W przednim zwisie pojazdu zostały umieszczone dwa, szerokie i głębokie, dogodnie rozmieszczone stopnie, znajdujące się idealnie w osi drzwi. Podłoga kabiny jest nisko położona (na wys. 1,10 m). Dzięki systemowi Acces ułatwiono również zajmowanie miejsca za kierownicą oraz poruszanie się po kabinie. Rozwiązanie to obejmuje podnoszoną pneumatycznie kierownicę z płynną regulacją położenia, oraz szybko obniżające się siedzenie kierowcy, które błyskawicznie opada do dolnego położenia.

WŁAŚCIWIE ZAPROJEKTOWANE STANOWISKO KIEROWCY ZAPEWNIA STAŁĄ KONTROLĘ NAD SYTUACJĄ.

Aby zapewnić kierowcy optymalne warunki pracy stanowisko kierowcy Premium Distribution było przedmiotem zaawansowanych analiz ergonomicznych. Dźwignie znajdują się idealnie pod ręką, a wszystkie przełączniki poszczególnych funkcji pojazdu są racjonalnie rozmieszczone. Przejawem dążenia do efektywności jest nowa, czytelniejsza deska rozdzielcza. W jego lewej części znajdują się kontrolki funkcji pojazdu, a w prawej podstawowe wskaźniki pracy układów (poziom paliwa, ciśnienie oleju, temperatura płynu chłodniczego). W części centralnej umieszczono prędkościomierz, obrotomierz i kontrolki „Stop” i „Service” oraz wyświetlane są informacje dotyczące prowadzenia pojazdu oraz czasu jazdy i odpoczynku, pobierane w czasie rzeczywistym z tachografu. Dodatkowy wyświetlacz pokazuje również informacje dotyczące radioodtwarzacza oraz czasu jazdy i odpoczynku, pobierane w czasie rzeczywistym z tachografu.

KABINA „GLOBAL” W PEŁNI PRZYSTOSOWANA DO POTRZEB TWOJEJ DZIAŁALNOŚCI.

Kabina „Globa”, identycznej szerokości i wysokości co kabina krótka, oferuje o 400 mm większą głębokość użyteczną, oraz, dodatkowo, fotel kierowcy z możliwością cofnięcia o 400 mm, przesuwający się aż do tylnej ściany kabiny. To nowoczesne wnętrze może zostać wzbogacone w opcji o cztery aranżacje spełniające różnorodne oczekiwania.

Aranżacja „Office”- prawdziwe biuro - służy uproszczeniu codziennych prac administracyjnych wykonywanych przez użytkownika.

Aranżacja „Utility”, kładzie nacisk na funkcjonalność i prostotę i jest przeznaczona przede wszystkim dla pojazdów budowlanych.

Aranżacja „Night” oferująca dużych wymiarów leżankę znajdzie uznanie wśród tych, którzy pokonują duże odległości.

Natomiast jeśli chodzi o aranżację „Relax”, zapewnia ona kierowcy idealne warunki do odpoczynku i regeneracji sił w czasie przerw w prowadzeniu pojazdu.

1 - Aranżacja „Office”

  • Drzwi Vision

  • Szeroka szyba boczna z prawej strony

  • Schowek o pojemności 54 litrów i zarazem miejsce do pracy na tunelu silnika.

2 - Aranżacja „Utility”

  • Szyba w tylnej ścianie kabiny

  • Wyjmowany schowek

  •  Wieszak na ubrania robocze

3 - Aranżacja „Night”

  • Składany fotel pasażera „Relax”

  • Opuszczana leżanka dzielona 2/3-1/3

  • Zasłony na wszystkich szybach kabiny

  • Skrzynka-schowek o pojemności 38 litrów

  • Niezależne ogrzewanie kabiny (w opcji)

4 - Aranżacja wnętrza „Relax”

  • Składany trójfunkcyjny fotel „Relax” (fotel pasażera, fotel złożony do pozycji wypoczynkowej, fotel złożony służący jako schowek na rzeczy kierowcy)

KAŻDEGO DNIA NA DRODZE MOŻESZ NAOCZNIE PRZEKONAĆ SIĘ O KONKRETNYCH ZALETACH ELEKTRONICZNEGO SYSTEMU STEROWANIA PRACĄ POJAZDU.

Elektroniczny system sterowania pracą pojazdu oferowany w Premium Distribution przyczynia się w znaczący sposób do zwiększenia komfortu pracy kierowcy i optymalizacji osiągów samochodu. System V-MAC analizuje poszczególne parametry eksploatacji pojazdu i oblicza optymalną dawkę paliwa, co przyczynia się do lepszego spalania, zmniejszenia zużycia paliwa oraz wysokiego poziomu osiągów silnika. V-MAC kontroluje i reguluje obroty biegu jałowego, steruje hamulcem silnikowym oraz zwalniaczami na wale napędowym. Posiada również seryjnie funkcję Cruise Control - inteligentnego regulatora prędkości sterującego obrotami silnika, co umożliwia kierowcy zdjęcie nogi z pedału gazu przy jednoczesnym utrzymaniu stałej prędkości. Na podniesienie osiągów samochodu i komfortu kierowcy miało również wpływ wprowadzenie w całej gamie Premium Distribution systemu wtrysku elektronicznego Common Rail, będącego gwarancją obniżenia poziomu hałasu w kabinie i lepszego przystosowania do stylu jazdy kierowcy.

NAWET GDY JESTEŚ DALEKO POZOSTAJESZ ZAWSZE BLISKO NICH.

Abyś mógł z całkowitym spokojem poruszać się po drogach oraz by zapewnić w każdych warunkach dyspozycyjność operacyjną i rentowność Twoich pojazdów, Renault proponuje pełną gamę usług. Jest to dla Ciebie gwarancja możliwości polegania na kompetencjach i umiejętnościach technicznych ich sieci serwisowej, będącej zawsze do dyspozycji użytkowników, pozostającej blisko nich i ich problemów, gotowej do interwencji 24 godziny na dobę w razie jakichkolwiek kłopotów. Oznacza to również pewność spokojnej eksploatacji dzięki, 2-letniej gwarancji producenta, z możliwością jej przedłużenia w ramach oddzielnej umowy. To także możliwość planowania przeglądów w ramach umowy serwisowej. Daje to również korzyść w postaci możliwości szybkiego dostarczenia części zamiennych, pozwalającego uniknąć wszelkich nieprzewidzianych unieruchomień pojazdu.

Gwarancja RENAULT EVERGO - oferując Ci dodatkową na 3,4 lub 5 rok eksploatacji gwarancję Renault V.I. zapewnia ciągłość eksploatacji oraz obniżenie jej kosztów eksploatacji technicznej. Pojazdy gamy Renault V.I. posiadają 2 letnią fabryczną gwarancję na, części i robociznę bez ograniczenia przebiegu. Oferta ta dotyczy wszystkich samochodów gamy Renault V.I. z wyjątkiem modelu Master.

COMMON RAIL, V - MAC, INFOMAX – KILKA SŁÓW, KTÓRE ZNACZĄ TO SAMO CO „OPTYMALNA PRODUKTYWNOŚĆ”.

Silniki Common Rail - właściwie pojęta oszczędność.

Premium Distribution jest wyposażone w dwa nowe silniki, w których zastosowano technologię wtrysku elektronicznego Common Rail. 6-cylindrowy silnik dCi 6 o pojemności 6,2 l jest dostępny w dwóch wersjach : 215 i 265 KM (średnie zużycie paliwa wynosi 20,2 l/100km, natomiast zużycie w terenie górzystym wynosi 27,2 l/100km). 6-cylindrowy silnik dCi 11 o pojemności 11 l jest oferowany w trzech poziomach mocy : 313, 361 I 412 KM (w pojazdach do przewozu samochodów). Oba silniki łączą doskonałe osiągi pod względem mocy i momentu obrotowego w niskich zakresach prędkości obrotowych z niskim zużyciem paliwa i ochroną środowiska dzięki optymalizacji spalania i zastosowaniu układu recyrkulacji spalin EGR w silniku 265 KM. Sterowany elektronicznie układ EGR pozwala na skierowanie części spalin do układu dolotowego. Pozwala to na obniżenie temperatury gazów podczas spalania, dzięki czemu spada emisja tlenków azotu, zanieczyszczających środowisko.

System V-MAC : elektroniczna inteligencja w działaniu.

Dzięki systemowi V-MAC Premium Distribution dysponuje narzędziem zapewniającym stałą kontrolę warunków pracy eksploatacji pojazdu. Dwa moduły elektroniczne – E.C.U. i V.E.C.U. - stanowiące jego centrum strategiczne gromadzą informacje pochodzące z silnika, układu hamulcowego i skrzyni biegów podejmując w czasie rzeczywistym odpowiednie działania i zapamiętując te parametry dla potrzeb późniejszej diagnozy i analizy.

InfoMax 2001 - cenna pomoc w zarządzaniu.

InfoMax umożliwia zbieranie i analizę licznych danych dotyczących pracy pojazdu lub parku samochodowego w celu optymalizacji ich eksploatacji. Dane te mogą zostać następnie wyświetlone i przeanalizowane na komputerze oraz odtworzone w formie raportu. Ten instrument zarządzania, ułatwiający również obsługę techniczną stanowi dla przewoźników i użytkowników cenne źródło informacji o warunkach eksploatacji pojazdu. Może również dostarczyć precyzyjnych informacji o zużyciu paliwa w zależności od rodzaju eksploatacji czy też ułatwić zaplanowanie operacji obsługowych.

PODWOZIA O NIEZWYKŁYCH ZDOLNOŚCIACH PRZYSTOSOWAWCZYCH.

Duża łatwość zabudowy.

W przypadku całej gamy Premium Distribution konstrukcja podwozia jest ukierunkowana na jakość, trwałość, przystosowanie do rodzaju eksploatacji, ale i również łatwość zabudowy. Rama podwozia, składająca się dwóch podłużnic wykonanych ze stali o wysokiej granicy sprężystości, połączonych mocowanymi na śruby poprzeczkami zapewnia szerokie możliwości montażu wyposażenia oraz ułatwia naprawy. Górna, pozbawiona jakichkolwiek elementów, część ramy zabezpiecza przed niekorzystnym wzajemnym oddziaływaniem zabudowy i podzespołów pojazdu. Zoptymalizowane, fabrycznie nawiercone otwory pozwalają ponadto na montaż wyposażenia i akcesoriów bez konieczności nawiercania ramy. Sposób rozprowadzenia instalacji elektrycznej i pneumatycznej ułatwia przyłączenie wyposażenia w kabinie i na ramie podwozia, pozwala na skrócenie czasu zabudowy i uproszczenie pracy producentów zabudów.

Przystosowane do różnych rodzajów działalności.

Premium Distribution doskonale przystosowuje się do różnych rodzajów działalności oferując szeroki wybór konfiguracji. Możliwość licznych kombinacji ramy podwozia z zawieszeniem, osiami i mostami pozwala na idealne dostosowanie się pojazdu do rodzaju wykonywanej pracy.

Wybór trzech układów zawieszenia.

Premium Distribution oferuje, seryjnie bądź W opcji, trzy układy zawieszenia pozwalające zapewnić identyczną efektywność niezależnie od warunków pracy: zawieszenie mechaniczne (z resorami parabolicznymi z przodu i z tyłu), pneumatyczne zawieszenie tylne Airtronic oraz pełne zawieszenie pneumatyczne Airtronic Integrale (zarówno z przodu i z tyłu) które jest idealnym rozwiązaniem w przypadku pojazdów z wymiennymi nadwoziami.

NIC NIE MOŻE ZATRZYMAĆ CIĘ W PRACY. CHYBA ZE CHODZI O TWOJE BEZPIECZEŃSTWO.

Wyjątkowo sprawny układ hamulcowy.

Premium Distribution jest wyposażone seryjnie w układ hamulcowy obejmujący hamulce tarczowe z przodu i potężne hamulce bębnowe z tyłu. Zastosowanie tego rozwiązania technicznego łączącego płynne zwiększanie siły hamowania typowe dla hamulców tarczowych z wysoką siłą działania bębnów zapewnia istotne zalety w zakresie przyjemności jazdy bezpieczeństwa, a w szczególności wysoką sprawność hamowania i doskonałą stabilność toru jazdy. System ABS zapewnia zachowanie pełnej kontroli nad pojazdem w przypadku hamowania na śliskiej nawierzchni bądź nagłego hamowania. ASR, system zapobiegający poślizgowi kół pomaga kierowcy w sytuacji słabej przyczepności. Natomiast siła działania hamulca silnikowego „J” (Jabobsa) pozwala na bezpieczny zjazd na odcinkach o dużym nachyleniu.

Wszystkie aspekty bezpieczeństwa.

W branży dystrybucji widoczność bezpośredniego otoczenia jest istotnym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo, toteż Premium Distribution nie pozostawia nic przypadkowi zapewniając idealną pozycję kierowcy, dużą powierzchnię przeszkloną, pochyłą klejoną szybę przednią, łagodne kształty wnętrza kabiny, pasy bezpieczeństwa na obydwu siedzeniach i doskonałą widoczność na boki dzięki drzwiom pasażera Vision. Równie doskonałą widoczność do tyłu zapewniają duże lusterka boczne likwidujące martwe pole i gwarantujące szeroki kąt widzenia, co stanowi istotny atut przy pokonywaniu ostrych zakrętów lub podczas trudnych manewrów. Również z myślą o bezpieczeństwie kabina Premium Distribution spełnia wymagania pod względem wytrzymałości na zderzenia, zgodnie z najsurowszymi obowiązującymi na świecie normami. W opcji pojazd może być wyposażony w belki przeciw najazdowe.

POJAZD DYSTRYBUCYJNE MUSZĄ ŁATWY DOSTĘP DO KABINY, DUŻĄ PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWĄ, ŁATWOŚĆ I SZYBKOŚĆ ZAŁADUNKU I WYŁADUNKU ORAZ MOŻLIWOŚĆ PŁYNNEGO PORUSZANIA SIĘ W RUCHU DROGOWYM I TRWAŁOŚĆ.

Łatwy dostęp:

Nisko położona podłoga kabiny. System Access. Łatwość zabudowy i wygodny dostęp do skrzyni ładunkowej: Wybór 9 rozstawów osi w wersjach 4x2 7 rozstawów w wersjach z napędem 6x2. Zmniejszony odstęp między kabiną a zabudową. Idealnie płaska rama podwozia, przygotowana do montażu zabudowy.

Zwrotność i napęd:

Miękki i precyzyjny układ kierowniczy (kąt skrętu 55°). Doskonała widoczność. Zwarta konstrukcja całości (podwozia i zabudowy). Wybór 5 poziomów mocy, silniki charakteryzujące się dobrym przyspieszeniem w niskich zakresach prędkości obrotowych : 265, 313, 361 (412 KM w wersjach do przewozu samochodów).

Trwałość i niezawodność:

Zastosowanie wytrzymałych materiałów. Doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne. Konstrukcja kabiny spełniająca najbardziej surowe normy w zakresie wytrzymałości na zderzenia.

WARTOŚĆ PRZEWOŻONYCH TOWARÓW I KOSZTOWNE INWESTYCJE W INSTALACJE PRODUKCYJNE WYMAGAJĄ ZAPEWNIENIA CIĄGŁOŚCI ŁAŃCUCHA CHŁODNICZEGO. ŁAŃCUCH PRODUKCYJNY ŻYWNOŚCI, LEKKÓW I INNYCH TOWARÓW PRZEWOŻONYCH W NISKICH TEMPERATURACH NIE MOŻE BYĆ PRZERWANY. NIEZAWODNOŚĆ DZIAŁANIA TO WARUNEK POWODZENIA TAKIEGO TRANSPORTU. DODATKOWE WYMAGANIA ZWIĄZANE SĄ Z EKSPLOATACJĄ W STREFIE MIEJSKIEJ I PODMIEJSKIEJ.

Niezawodność:

Doskonale zaprojektowany pojazd. Odpowiednio zwymiarowane komponenty.

Ładowność:

Niska masa własna gwarantującą rekordową ładowność. Możliwość stosowania obniżonych ram w podwoziu. Ułatwiona zabudowa. Nacisk na oś przednią do 8 t.

Łatwość dostępu do miejsca kierowcy oraz łatwość załadunku:

Nisko położona podłoga (1100 mm). Dolny stopień na wysokości poniżej 500m. Rozwiązanie Acces. Wysokość podwozia.

Zwrotność i napęd:

Miękki i precyzyjny układ kierowniczy. Doskonała widoczność do przodu i na boki. Drzwi Vision (w opcji). Zwarta konstrukcja całości (podwozia i zabudowy).

TE EKSPLOATOWANE W STREFIE MIEJSKIEJ I REGIONALNEJ POJAZDY MUSZĄ SPEŁNIAĆ WSZYSTKIE WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE PRZY PRZEWOZIE MATERIAŁÓW NIEBEZPIECZNYCH.

Idealnie przystosowane samochody:

Podwozia Premium Distribution 270 i 320 kM oraz ciągniki 370 kM w wersji ADR przystosowane zostały do transportu materiałów niebezpiecznych i gwarantują bezpieczeństwo oraz wyjątkowo ekonomiczne parametry pracy.

  • Hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu.
  • Rozwiązanie Access.
  • Drzwi Vision.
  • Zwalniacz hydrauliczny, elektromagnetyczny.

Optymalna ładowność:

Najniższa masa własna w tej kategorii. W opcji dodatkowe wyposażenie pozwalające na maksymalne obniżenie masy pojazdu (aluminiowe zbiorniki paliwa i aluminiowe obręcze kół).

Doskonałe trzymanie się drogi zwrotność:

Nisko położony środek ciężkości. Wzmocnione zawieszenie paraboliczne z tyłu. Stabilizatory poprzeczne z przodu i z tyłu.

TE PORUSZAJĄCE SIĘ W WARUNKACH MIEJSKICH POJAZDY NIE MOGĄ ZANIECZYSZCZAĆ ŚRODOWISKA, MUSZĄ ŁĄCZYĆ ZWROTNOŚĆ I DOSKONAŁY NAPĘD ORAZ ZAPEWNIAĆ BEZPIECZEŃSTWO OBSŁUDZE I INNYM UŻYTKOWNIKOM DROGI I BYĆ IDEALNIE DOSTOSOWANE DO RODZAJU UŻYTKOWNIKA.

Przystosowanie do rodzaju użytkowania:

Specjalne pojazdy pod śmieciarki : 4x2 270 (265 KM), 6x2/4 z drugą osią skrętną, 270 (265 KM) i 320 (313 KM). System Access. Krótki zwis tylny. Seryjnie przystawka odbioru mocy ze skrzyni biegów lub silnika. Z tyłu asymetryczne zawieszenie półeliptyczne lub pneumatyczne. Seryjnie pionowy układ wydechowy. Seryjnie skrzynia biegów ZF 9S109 zapewniająca dobre przyspieszenia w niskich zakresach obrotów. W opcji skrzynia automatyczna.

Ochrona środowiska:

Jednostki napędowe spełniające normy Euro 3 w zakresie emisji spalin i hałasu.

Zwrotność i napęd:

Jednostki napędowe 265 i 313 KM, o doskonałym momencie obrotowym w niskich zakresach obrotów. Możliwość wyposażenia w kabinę o szerokości 2,36m. Doskonały promień skrętu.

Bezpieczeństwo:

Doskonała widoczność do przodu i na boki. Drzwi Vision z obu stron kabiny. Seryjnie lusterko dojazdowe przed szybą przednią i możliwość wyposażenia w kamerę zapewniającą widoczność do tyłu.

TEN WYSOCE SPESYFICZNY RODZAJ PRZEWOZÓW WYMAGA POJAZDÓW O SPECJALNEJ, INDYWIDUALNIE DOBRANEJ CHARAKTERYSTYCE. DWUPOZIOMOWE ŁADOWANIE WYMAGA IDEALNEGO DOPASOWANIA PODWOZIA Z KABINĄ I PRZYCZEPY.

Odpowiednio przystosowane samochody:

Gama samochodów na miarę: dwa podwozia (Premium Distribution 370 i 420, dwa ciągniki. Premium Distribution 370 i 420 KM).

Optymalna długość zabudowy:

Rozstaw osi 5,465 m zapewniający długość zabudowy 7,164 m - 7,785 m. Optymalny odstęp pomiędzy kabiną a zabudową. Rama podwozia pozbawiona osprzętu w celu ułatwienia montażu zabudowy.

Optymalna wysokość załadunku:

Specjalna kabina z płaskim dachem przystosowana do przewozu samochodów. Pneumatyczne tylne zawieszenie Airtronic. Niskoprofilowe opony.

ZNAJDZIESZ TU POJAZD, KTÓREGO POSZUKUJESZ !

Kabiny.

Nowoczesne kabiny idealnie przystosowane do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

  • Kabina krótka. Głębokość użytkowa 1363 mm.
  • Kabinę głęboka. Głębokość użytkowa 1966 mm. Leżanka 200 x 80 cm. Zamykany schowek na tunelu silnika.
  • Kabina głęboka pojazdu do przewozu samochodów.
  • Kabina głęboka Privilege. Wysokość użytkowa 2064 mm.
  • Kabina „Globa1”. Fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”. Zamykany schowek na tunelu silnika.

Cztery dostępne wyposażenia wnętrza:

„Relax”

Fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”, Zamykany schowek na tunelu silnika. Składany fotel pasażera. W opcji: Torba „Mobile case”. Lodówka o pojemności 22 l.

„Office”

Fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”. Zamykany schowek i zarazem miejsce do pracy na tunelu silnika. Wyjmowany schowek – szuflada. Drzwi Vision i szeroka szyba boczna z prawej strony.

„Utility”

Fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”. Wyjmowany schowek-szuflada. Wieszak na ubrania i szyba w tylnej ścianie kabiny. Opcje: 3. środkowe siedzenie. Lodówka o pojemności 22 l. Torba „Mobile case”.

„Night”

Fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”. Składana leżanka. Składany fotel pasażera typu „Relax”. Centralny schowek na tunelu silnika. Wyjmowany schowek-szuflada.

Jednostki napędowe.

Dwa silniki, 5 poziomów mocy.

dCi 6 - Common Rail. Moc: 215 KM (158 kW) przy 2400 obr/min. Moment obrotowy : 700 Nm (71 mkg) w przedziale 1200 - 1500 obr/min.
Moc: 265 KM (195 kW) przy 2400 obr/min. Moment obrotowy: 900 Nm (92 mkg) w przedziale 1200 - 1700 obr/min.
 
dCi 11 - Common Rail. Moc: 313 KM (229 kW) przy 2000 obr/min. Moment obrotowy: 1210 Nm (123 mkg) w przedziale 1000 - 1700 obr/min.
Moc: 361 KM (266 kW) przy 1900 obr/min. Moment obrotowy: 1670 Nm (170 mkg) w przedziale 1050 - 1400 obr/min.
Pojazdy do przewozu samochodów. Moc : 412 KM (303 kW) przy 1900 obr/min. Moment obrotowy: 1870 Nm (189 mkg) w przedziale 1050 – 1400 obr/min.

Skrzynie biegów.

6 skrzyń biegów w tym dwie 16- biegowe skrzynie ZF sterowane linkami ze wspomaganiem pneumatycznym Servoshift oraz skrzynia ZF 16S181 DD przeznaczona dla pojazdów do przewozu samochodów.

Wersja Zakres przełożeń  Ilość biegów
Eaton 4106 9,03 (9,03/1) 6 do przodu /1 wsteczny 
Eaton 8209 12,64 (1264/1) 9 PR/1 wsteczny
ZF9S1O9 13,84 9 (10,24/0,74) 9 PR/1 wsteczn y
ZF16S109 16,43 (13,80/0,84) 16 PR/2 wsteczny
ZF16S151 16,43 (13,80/0,84) 16 PR/2 wsteczny
ZF16S181 16,41 (16,41/1) 16 PR/2 wsteczn y

Mosty / Zawieszenie / Układ hamulcowy.

Seryjnie most z pojedynczą redukcją P 1370 (za wyj. śmieciarek). W przypadku pojazdów pracujących w trudnych warunkach most z podwójną redukcją.

Zawieszenie.

Zawieszenie paraboliczne. 3 paraboliczne resory piórowe - 2 amortyzatory i stabilizator poprzeczny.
Zawieszenie pneumatyczne 2 poduszki - układ sterowany elektronicznie + pilot umożliwiający zdalne sterowanie z kabiny.
Zawieszenie Airtronic. Zakres regulacji wysokości: 240 mm.
Zawieszenie Airtronic Integrale (podwozia z kabiną). Zawieszenie pneumatyczne z przodu i z tyłu. Skok z przodu: 200 mm. Skok z tyłu 240 mm. Obniżone zawieszenie Airtronic. Do przewozów wielkogabarytowych.

Układ hamulcowy.

  • Hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu.
  • Hamulce „J” (hamulec silnikowy).
  • ASR - seryjnie w cysternach.
  • Zwalniacz hydrauliczny Intarder.
  • Zwalniacz elektryczny.

Obsługa techniczna.

Punkty wymagające częstej kontroli umieszczone z przodu pojazdu. Kabina odchylana pod kątem 60° (wspomaganie hydrauliczne). Wskaźniki i kontrolki ostrzegawcze (Affi 2000 i Infomax).

Przebiegi między przeglądami (w zależności od warunków eksploatacji używanego oleju).

  • Silnik 6 l: do 60 000 km.
  • Silnik 11 l: do 80 000 km.
  • Most 1370: do 180 000 km lub co 2 lata.
  • Skrzynia biegów: do 300 000 km.

05-01-2003