RENAULT

Nowe Magnum VI

W segmencie do 15 t. Renault reprezentowany był do tej pory przez Midlinera. Na początku roku 2000(premiera RAI Amsterdam) znalazł się nowy pojazd Midlum. Rodzina Midlum, zastępuje dotychczas prod. Midlinera Samochód oferowany jest w 24 podstawowych odmianach, dzięki modułowej konstrukcji dalej możliwość różnorodnego wykorzystania pojazdu, w przedziale wagowym 6-16 t. GW. Renault oferuje możliwość wyboru spośród dwóch wysokoprężnych jednostek napędowych o pojemności 4,0 i 6,2 litra. Turbodoładowane silniki wykonane w technice 4-zaworowej mają płaskie przebiegi krzywych momentu obrotowego, co zapewnia  odp. elastyczność na poszczególnych biegach. Wszystkie jednostki spełniają normy emisji zanieczyszczeń Euro 2 oraz Euro 3 i przygotowane są do spełnienia Euro 4 i 5. Silniki o pojemności 4,0 litrach to jednostki 4- cylindrowe o mocach: 100 kW (136 KM/2400 obr/min i max momencie obrotowym 460 Nm oraz 110 kW (150 KM)/2400 obr/min i max momencie obrotowym 530 Nm. Silniki 6,2-litrowe są 6-cylindrowe i budowane w trzech zakresach mocy: 132 kW (179 KM), 154 kW (209 KM), 184 kW (250 KM) osiąganych przy 2500 obr/min i max momencie obrotowym odpowiednio 560, 650, 950 Nm. więcej>>>


Następny pod względem wielkości pojazd Renault to Premium Distribution. Oferowany zarówno z kabiną "dzienną" jak i wydłużoną "sypialną". Jedną z cech charakterystycznych, wyróżniających samochody Premium, są drzwi Vision z dużą powierzchnią oszklenia (niemal do poziomu podłogi) zwiększające bezpieczeństwo i wygodę pracy w zatłoczonych ulicach. Kabiny Premium zawieszane są w czterech punktach, dostępna jest wersja pojazdu z płaskim dachem kabiny, przeznaczona zabudowy specjalistyczne np. pojazdy do przewozu samochodów. Gama Premium Distributiona składa się z podwozi pod zabudowę o GW 12_26 ton i ciągników siodłowych z zakresu 16-19 ton. Oferowane konfiguracji układu jezdnego to 4x2, 6x2 i 6x2/4 w przypadku podwozi, oraz 4x2 i 6x2 dla ciągników. Montowane silniki to: 6-cylindrowy o pojemności 6,2 litra, rozwijający moc 210 KM i 250 KM przy 2500 obr/min, oraz 6-cylindrowy o pojemności 9,8 litra i mocach 256, 298 KM przy 2100 obr/min oraz 338 KM przy 2000 obr/min. Silniki o pojemności 9,8 litra wyposażone są w elektronicznie sterowane pompy wtryskowej ze sterowaniem ITC. Moment napędowy na koła przekazywany jest za pośrednictwem jednej z czterech standartowo montowanych skrzyń: 4106, 8209, ZF 9 S 109 lub Renault B 9. Opcjonalnie dostępne są skrzynie ZF 16 S i Renault B 18, ta ostatnia z możliwością zastosowania TBV (elektronicznym systemem umożliwiającym preselekcję i wspomagającym zmianę biegów). więcej>>>


JESZCZE LEPSZY PREMIUM ROUTE 420dCi

"Mleczny" brat Distribution to Premium Route, pojazdy przeznaczone do transportu średniego i długodystansowego. Wytwarzany jako ciągnik siodłowy 4x2 lub pod zabudowę 4x2 i 6x2 Route dostępny jest także w wersjach z obniżoną ramą jako podstawą do tworzenia zestawów wielko pojemnych. Premium Route oferowany jest z trzema odmianami kabin: dzienną, wydłużoną oraz wydłużoną i podwyższoną Privilege. Największa kabina Privilege oferowana jest z leżanką 2x0,8 m, co umożliwia pełnowartościowy wypoczynek, dostępna jest także wersja z dwoma leżankami. Wysokość we wnętrzu tej kabiny wynosi ok. 2m. Silniki Route to opisywane powyżej silniki o mocach 298 i 338 KM oraz silniki 6-cylindrowe o pojemności 11,1 litrach rozwijające moc: 381 KM/2000 obr/min oraz 392 KM/2000 obr/min. Wszystkie silniki stosowane wyposażone są w turbosprężarkę i chłodnicę powietrza doładowanego a silniki 9,8 i 11,1 litrach wyposażone są dodatkowo w układ ITC sterujący pracą pompy zasilającej. więcej>>>


  

Pojazdy budowlane Renault kryją się pod nazwą Kerax. Kerax oferowany jest zarówno jako ciągniki siodłowe(4x2, 4x4, 6x4) jak i podwozie(4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4). Stosowana kabina dzienna wyposażona jest w 4-puktowe zawieszenie izolujące od drgań układu napędowego oraz nierówności podłoża, po którym porusza się pojazd. Silniki Keraxa to znane z Premium jednostki napędowe o pojemnościach 9,8 lub 11,1 litrach i mocach 256, 298, 338 oraz 381, 392 KM. Układ napędowy wyposażony może być w jedną z 5 skrzyń przekładniowy o 9-,16- lub 18 biegach. więcej>>>



Renault Magnum Integral, oferowane jak ciągnik siodłowy 4x2, 6x2 i 6x4 lub podwozie 4x2 i 6x2. Charakterystyczna pudełkowa kabina Magnum, z zupełnie płaską podłogą, zawieszona jest pneumatycznie w czterech punktach, zawieszenie kabiny wyposażono w dwa poprzeczne drążki stabilizatora.

                   

Silnik Magnum to: jednostka 12 l.,6-cylindrowa oraz silnik V8 o pojemności 16,4 l. Rzędowy silnik wyposażony jest w dwie głowice z 4 zaworami na cylinder. Silnik zasilany jest rzędową pompą wtryskową poprzez 8-otworkowe wtryskiwacze umieszczone centralnie. Oferowany jest w trzech poziomach mocy:390, 430 i 470 KM. Największy silnik to jednostka widlasta zbudowana w technice wielo zaworowej osiągająca z pojemności 16,4 l. moc max. 560 KM i 2450 Nm max. momentu obrotowego. więcej>>>