NOWE VOLVO FL

Objętość: tekst - 15,5kB; obraz - 86kB

Volvo FL CitiPro to kompletny samochód ciężarowy.

Volvo FL CitiPro to kompletny samochód ciężarowy przeznaczony dla użytkowników dostarczających towary zarówno w małych, jak i dużych opakowaniach. Pojazd jest dostarczany w sześciu niemetalizowanych kolorach z zabudową typu furgon i windą załadowczą z tyłu. Możesz go zamówić także jako kompletne rozwiązanie handlowe. Rozwiązanie, które obejmuje finansowanie, obsługę zapobiegawczą i naprawy.

Volvo FL CitiPro jest dostępne jako kompletny, gotowy do eksploatacji samochód ciężarowy bezpośrednio z fabryki.

  • Pojazd o masie całkowitej 12 ton, zaprojektowany specjalnie z myślą o dystrybucji miejskiej.
  • Duża przestrzeń ładunkowa: 38 lub 42 m. sześć.
  • Doskonała zwrotność, precyzyjny układ kierowniczy, mały promień zawracania i widoczność zapewniająca pełną kontrolę.
  • Niskie i wygodne wejście do kabiny.
  • Tylna winda załadowcza o udźwigu 1500 kg.
  • Oszczędny, turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 7 litrów i mocy 240 KM.
  • Łatwa w obsłudze, 6-biegowa, manualna skrzynia biegów ze wspomaganiem.
  • Pneumatyczne zawieszenie tylnej osi oraz fotela kierowcy tłumiące każdą nierówność drogi.

Gotowe rozwiązanie.

Firma Volvo opracowała osiem różnych pakietów wyposażenia, zalecanych do konkretnych zastosowań, które ułatwiają dokonanie właściwego wyboru. Wybierając już na początku właściwą specyfikację zmniejszasz ryzyko pominięcia ważnego elementu, a Twój samochód ciężarowy może być dostarczony szybciej. Wystarczy, że powiesz nam jak zamierzasz użytkować samochód ciężarowy, a Volvo zrobi za Ciebie resztę. Zalecenia te obejmują silnik, skrzynię biegów, osie napędowe oraz rodzaj i konfigurację podwozia.

Pojazdy 12-tonowe:

  • Podwozie samochodu ciężarowego
  • Wywrotka
  • Pojazd ratowniczy (holownik)

Pojazdy 15-tonowe:

  • Zamiatarka uliczna

Pojazdy 16-tonowe:

  • Podwozie sam. ciężarowego z zawiesz. pneumatycznym
  • Podwozie sam. ciężarowego z zawiesz. mechanicznym
  • Wywrotka
  • Zamiatarka uliczna

Podwozie.

Podwozie jest fabrycznie przygotowane pod każdą zabudowę jaką wybierzesz. Otwory do mocowania zabudowy, belki holowniczej i belek przeciwnajazdowych są wykonane fabrycznie. Także układy elektryczne i elektroniczne są fabrycznie przygotowane do montażu zabudowy, wystarczy się tylko do nich podłączyć.

Możliwość wyboru wysokości i układu podwozia, rodzaju zawieszenia, układu hamulcowego oraz dodatkowego osprzętu pozwala dostosować Volvo FL do tak szerokiego wachlarza zadań transportowych jaki tylko możesz sobie wyobrazić.

Volvo FL jest oferowane z dwoma rodzajami zawieszenia - pneumatycznym i mechanicznym.

Zawieszenie pneumatyczne jest przyjazne dla ładunku i podwyższa komfort jazdy. Umożliwia łatwe dopasowanie wysokości pojazdu do rampy.

Zawieszenie mechaniczne na resorach parabolicznych jest tanie, trwałe i zapewnia doskonałą zwrotność.

Hamulce Volvo FL są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically Controlled Brake System) zapewnia szybszą reakcję hamulców, a więc krótszą drogą hamowania.
Hamulce zasadnicze mogą być uzupełnione o hamulec silnikowy, który ogranicza zużycie i wydłuża trwałość użytkową zarówno tarcz, jak i klocków hamulcowych. Volvo FL można wyposażyć w jeden z dwóch typów hamulców silnikowych: hamulec wydechowy lub hamulec wydechowy połączony z wydajnym hamulcem kompresyjnym.

Istnieje możliwość zamówienia Volvo FL z konfiguracją podwozia fabrycznie przygotowaną do określonych zastosowań: zastosowanie standardowe, zamiatarka uliczna i kabina załogowa. Chociaż konfiguracje te zaprojektowaliśmy specjalnie z myślą o konkretnych zastosowaniach, to są one nadal elastyczne - z łatwością można przenieść w inne miejsce np. zbiornik paliwa lub akumulatory.

Konfiguracja podwozia Volvo FL:

  • Standard
  • Zamiatarka uliczna
  • Kabina załogowa

Układ napędowy.

Układ napędowy rozpoczyna się od silnika, obejmuje skrzynię biegów, a kończy się na osi napędowej. W Volvo FL każdy element układu napędowego pracuje w idealnej harmonii z pozostałymi elementami. Niezależnie od rodzaju wykonywanego transportu, mocny układ napędowy Volvo FL zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy i niskie koszty eksploatacji.

Silniki stanowią idealne źródło mocy w różnego rodzaju zadaniach dystrybucyjnych i są doskonale przystosowane do jazdy w mieście, dzięki błyskawicznym reakcjom i wysokiemu momentowi obrotowemu dostępnemu już przy niskiej prędkości obrotowej. Dostępny w opcji zamknięty układ odpowietrzania skrzyni korbowej umożliwia użytkowanie Volvo FL także we wrażliwych środowiskach, takich jak centra miast i wnętrza obiektów.

Silnik charakteryzuje się wyjątkowo wydajnym procesem spalania, osiągniętym zwłaszcza dzięki zastosowaniu układu wtryskowego typu Common Rail i elektronicznego układu sterowania silnikiem EMS. Zastosowanie technologii oczyszczania spalin SCR sprawia, że silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4 lub Euro 5 (gotowość).

Silnik Volvo FL ma pojemność skokową 7,2 l i jest oferowany w dwóch poziomach mocy:
240 KM i 280 KM.

Volvo FL napędzane jest 7,2-litrowym silnikiem o mocy 240 KM lub 280 KM współpracującym z mechaniczną bądź automatyczną skrzynią biegów i bogatą gamą tylnych osi.

Cechą Volvo FL są łatwe w obsłudze skrzynie biegów z idealnie dobranymi przełożeniami. Oferowane są dwie skrzynie manualne oraz jedna przekładnia automatyczna. Możesz więc wybrać dokładnie taką skrzynię biegów jaka najlepiej nadaje się do Twoich zadań transportowych.

Tylna oś jest ostatnim ogniwem łańcucha przenoszącego moc z silnika do kół napędowych. Volvo FL może być wyposażone w pojedyncze osie z pojedynczą przekładnią główną. Dostępny jest także wariant osi ze zwolnicami w piastach kół. Hipoidalna przekładnia główna tylnej osi charakteryzuje się wytrzymałością, cichobieżnością i wysoką niezawodnością. Wspólną cechą wszystkich tylnych osi jest połączenie wytrzymałości i małą masą własną, umożliwiające zwiększenie ładowności pojazdu.

Kabiny FL.

Kabina Volvo FL zapewnia bardzo wygodną i ergonomiczną pozycję za kierownicą, niski poziom hałasu i bezpieczeństwo na światowym poziomie. Nisko położone wejście do kabiny ułatwia życie jeżeli w swojej pracy często musisz wsiadać i wysiadać z samochodu.

  • Kabiny są dostępne w trzech wersjach.
  • Oferują wysoki komfort.
  • Stawiają mały opór aerodynamiczny dzięki opływowym kształtom.
  • Charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa zderzeniowego, przewyższającym obowiązujące przepisy.
  • Aby ułatwić Ci pełne dostosowanie pojazdu do Twoich zadań transportowych, oferujemy trzy pakiety wyposażenie kabiny przeznaczone dla różnych obszarów zastosowań: Distribution, Distribution PLus i Professional

Kabina powinna być jak najbardziej przestronna, a jednocześnie zapewniać jak największą przestrzeń ładunkową. Kabina Volvo FL jest wygodna, niezwykle bezpieczna i starannie wyposażona w to, co naprawdę docenisz podczas pracy. Do wyboru są trzy komfortowe typy kabin:

  • Kabina dzienna, na krótkie trasy i wszędzie tam, gdzie wymagana jest maksymalna długość powierzchni ładunkowej.
  • Kabina komfort, wygodniejszy wariant na nieco dłuższe przejazdy.
  • Kabina załogowa, duża ilość miejsca w schowkach i możliwość przewozu do 7 osób

Kabina Volvo FL wyróżnia się aerodynamiczną sylwetką, gładkimi powierzchniami i zaokrąglonymi narożnikami. Dalsze zmniejszenie oporu powietrza, a więc i zużycia paliwa zapewniają oferowane w opcji, specjalnie dobrane spoilery.

Duże szyby, kilka konfiguracji lusterek zewnętrznych i szyby dodatkowe zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach i umożliwiają bezpieczne manewrowanie w zatłoczonych miejscach.

  • Bezpieczeństwo na światowym poziomie.
  • Dobra widoczność dzięki dużym powierzchniom szyb i dobrze rozmieszczonym lusterkom wstecznym.
  • Łatwo dostępne gniazda serwisowe

2006-11-02