NOWE VOLVO FE

Objętość: tekst - 11,5kB; obraz - 175kB

Volvo FE to idealny samochód ciężarowy do transportu regionalnego, wywozu odpadów, lekkiego transportu budowlanego oraz transportu chłodniczego. Ergonomiczne wnętrze i nisko położone wejście do kabiny ułatwiają życie jeżeli w swojej pracy często musisz wsiadać i wysiadać z samochodu.

Ten pojazd to profesjonalne narzędzie, które zapewnia:

  • Przyjemność jazdy - mocny, dynamiczny silnik, płynna jazda i doskonała widoczność dookoła.
  • Niskie i wygodne wejście do kabiny
  • Funkcjonalne i wygodne otoczenie kierowcy, zapewniające pełną kontrolę.

Firma Volvo opracowała sześć różnych, pakietów wyposażenia, zalecanych do konkretnych zastosowań, które ułatwiają dokonanie właściwego wyboru. Wybierając już na początku właściwą specyfikację zmniejszasz ryzyko pominięcia ważnego elementu, a Twój samochód ciężarowy może być dostarczony szybciej. Wystarczy, że powiesz nam jak zamierzasz użytkować samochód ciężarowy, a Volvo zrobi za Ciebie resztę. Zalecenia te obejmują silnik, skrzynię biegów, osie napędowe oraz rodzaj i konfigurację podwozia.

Gotowe rozwiązania do wyboru:

Pojazdy 18-tonowe:

  • Podwozie samochodu ciężarowego
  • Wywrotka
  • Zamiatarka uliczna

Pojazdy 26-tonowe:

  • Podwozie samochodu ciężarowego
  • Wywrotka 6x2
  • Wywrotka 6x4

Podwozie FE.

Podwozie jest fabrycznie przygotowane pod każdą zabudowę jaką wybierzesz. Otwory do mocowania zabudowy, belki holowniczej i belek przeciwnajazdowych są wykonane fabrycznie. Także układy elektryczne i elektroniczne są fabrycznie przygotowane do montażu zabudowy, wystarczy się tylko do nich podłączyć.

Możliwość wyboru wysokości i układu podwozia, rodzaju zawieszenia, układu hamulcowego oraz dodatkowego osprzętu pozwala dostosować Volvo FE do tak szerokiego wachlarza zadań transportowych jaki tylko możesz sobie wyobrazić.

Volvo FE jest oferowane z dwoma rodzajami zawieszenia - pneumatycznym i mechanicznym.

Zawieszenie pneumatyczne jest przyjazne dla ładunku i podwyższa komfort jazdy. Umożliwia łatwe dopasowanie wysokości pojazdu do rampy.

Zawieszenie mechaniczne na resorach parabolicznych jest tanie, trwałe i zapewnia doskonałą zwrotność.

Dzięki niezwykle skutecznym hamulcom z układem antyblokującym możesz utrzymywać wysokie prędkości średnie bez obniżania poziomu bezpieczeństwa. Hamulce Volvo FE są sterowane pneumatycznie i wyposażone w wentylowane tarcze hamulcowe, zarówno na osi przedniej, jak i tylnej. Elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS (Electronically controlled Brake System) reaguje błyskawicznie skracając tym samym drogę hamowania. Ciągniki siodłowe i podwozia samochodów ciężarowych 4x2 mogą być wyposażone w układ stabilizacji toru jazdy ESP (Electronic Stability Program) - zaawansowany układ stabilizacji zmniejszający ryzyko przewrócenia się, poślizgu lub "złożenia się" pojazdu.

Cechą Volvo FE jest konfiguracja podwozia, którą można łatwo przebudować pod kątem wymagań danego zastosowania. Można np. przenieść zbiornik paliwa lub akumulatory w inne miejsce.

Montaż zabudowy ułatwia rama, która jest płaska na całej długości za kabiną.

Układ napędowy.

Źródłem wspaniałych właściwości jezdnych Volvo FE jest układ napędowy pojazdu. Każdy element układu napędowego pracuje w idealnej harmonii z pozostałymi elementami. Niezależnie od rodzaju wykonywanego transportu, mocny układ napędowy Volvo FE zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy i niskie koszty eksploatacji. Dzięki temu możesz dokonać więcej w krótszym czasie.

Volvo FE napędzane jest 7,2-litrowym silnikiem o mocy 240, 280 lub 320 KM współpracującym z mechaniczną bądź automatyczną skrzynią biegów i bogatą gamą tylnych osi.

Jedną z głównych zalet Volvo FE są jego właściwości jezdne. Mocny silnik reaguje błyskawicznie i już od najniższych prędkości obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy. Dzięki Volvo FE możesz pracować wydajniej, utrzymując wysokie prędkości średnie bez pogarszania poziomu bezpieczeństwa i komfortu.

Silnik charakteryzuje się wyjątkowo wydajnym procesem spalania, osiągniętym zwłaszcza dzięki zastosowaniu układu wtryskowego typu Common Rail i elektronicznego układu sterowania silnikiem EMS. Zastosowanie technologii oczyszczania spalin SCR sprawia, że silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4 lub Euro 5 (gotowość).

Jednostka napędowa Volvo FE to 6-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 7,2 l, dostępny w trzech poziomach mocy:
240 KM, 280 KM i 320 KM.

Właściwości jezdne Volvo FE to nie tylko mocny silnik. Ważnym elementem są również łatwe w sterowaniu skrzynie biegów o idealnie zestopniowanych przełożeniach.

Volvo FE może być wyposażone w jedną z dwóch manualnych skrzyń biegów lub przekładnię automatyczną. Możesz wybrać taką skrzynię biegów, która będzie najlepiej pasować do Twoich zadań transportowych.

Tylna oś jest ostatnim ogniwem łańcucha przenoszącego moc z silnika do kół napędowych. Volvo FE może być wyposażone w pojedyncze osie z pojedynczą przekładnią główną. Dostępny jest także wariant osi ze zwolnicami w piastach kół. Hipoidalna przekładnia główna tylnej osi charakteryzuje się wytrzymałością, cichobieżnością i wysoką niezawodnością. Wspólną cechą wszystkich tylnych osi jest połączenie wytrzymałości i małą masą własną, umożliwiające zwiększenie ładowności pojazdu.  

Kabiny.

Kabina Volvo FE jest komfortowym i uniwersalnym miejscem pracy. Zapewnia wygodną i ergonomiczną pozycję za kierownicą, niski poziom hałasu i bezpieczeństwo na światowym poziomie. Nisko położone wejście do kabiny ułatwia życie jeżeli w swojej pracy często musisz wsiadać i wysiadać z samochodu.

  • Kabiny są dostępne w trzech wersjach.
  • Oferują wysoki komfort.
  • Stawiają mały opór aerodynamiczny dzięki opływowym kształtom.
  • Charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa zderzeniowego, przewyższającym obowiązujące przepisy.
  • Aby ułatwić Ci pełne dostosowanie pojazdu do Twoich zadań transportowych, oferujemy trzy pakiety wyposażenie kabiny przeznaczone dla różnych obszarów zastosowań: Distribution, Distribution PLus i Vocational.

2006-11-02