RENAULT MIDLUM

Objętość: tekst - 48,2kB; obraz - 295kB

Midlum to pełna równowaga między niezawodnością, efektywnością, duchem nowatorstwa możliwościami adaptacji. Niezawodność i produktywność pojazdu zapewniono przez ścisłe spełnienie surowych założeń technicznych w trakcie konstruowania samochodu - wybór dobrze sprawdzonych rozwiązań jeśli chodzi o silnik i  podzespoły mechaniczne, zwrócenie szczególnej uwagi na osiągi pojazdu, jego ładowność, ograniczone gabaryty, komfort jazdy, bezpieczeństwo, ułatwienie zabudowy. Są to czynniki, które w połączeniu z prostotą obsługi i trwałością pojazdu, tworzą z niego jeżdżący wzorzec produktywności. Midlum wyróżnia się nowatorstwem i śmiałymi rozwiązaniami w dziedzinie wyposażenia kabiny, ułatwioną zabudową oraz harmonijnie wpisującym się w otoczenie design-em. Szerokie możliwości dostosowania Midlum do indywidualnych potrzeb przejawiają się w mnogości wersji pojazdu, jego ładowności, szerokiej palecie rozstawów osi, licznych zabudowach specjalistycznych w pełni zaspokajając różnorodne potrzeby branży dystrybucji. Kierowcy i użytkownicy samochodów, dla których liczy się spokój w codziennej pracy i eksploatacji mogą zaufać Midum - spełni on z wyprzedzeniem wszystkie ich oczekiwania.

MIDLUM NATURALNIE WTAPIA SIĘ W ŚWIAT, KTÓRY GO OTACZA.

Zwarty kształt bryły, doskonała widoczność, bardzo dobra zwrotność, wysoki poziom komfortu, znakomite wyciszenie kabiny, to czynniki powodujące wyjątkowo harmonijne zintegrowanie pojazdu z otaczającym go światem.

Harmonia na całej linii.

Midlum harmonijnie wpisuje się w otoczenie. Trudne manewry, zatłoczone drogi, nieuniknione przestoje w ruchu miejskim... nic nie zakłóca spokoju bezpieczeństwa jazdy Midlum, gdyż został on zaprojektowany, by sprostać wymogą otoczenia, w którym się porusza. Płynne i aerodynamiczne linie nadwozia, łagodne i przyjemne kształty wnętrza wyjątkowo zwarta bryła pojazdu (szerokość na poziomie błotników 2140 mm w wersji 12t), doskonała widoczność we wszystkich kierunkach, dodatkowo ulepszona przez wprowadzenie drzwi Vision i szerokiej szyby bocznej po prawej stronie kabiny... Midlum pozostaje w całkowitej harmonii z otaczającym go światem. Przejawia się to również w znakomitej zwrotności pojazdu, którą zapewnia wyjątkowo niewielki promień skrętu oraz zastosowanie nowego typu osi znacząco zmniejszającej opory, jakie musi pokonać kierowca obracając kierownicę.

Wysoka jakość wyposażenia wnętrza.

Wrażenie harmonii odbierane przy pierwszym spojrzeniu na samochód znajduje swe potwierdzenie we wnętrzu pojazdu. Ergonomiczny stopień zapewnia bezpieczny i swobodny dostęp do kabiny, miejsce kierowcy zostało zaprojektowane z niezwykłą starannością, zapewniono też dokładne wyciszenie wnętrza i wysoki komfort termiczny. Widoczna jest dbałość o zapewnienie licznych pomysłowych schowków, wyrafinowanie detali, różnorodne możliwości aranżacji wnętrza. Wszystko to powoduje, że w kabinie Midlum panuje atmosfera wygody i spełnienia.

Samochód dbający o środowisko.

Obniżenie poziomu hałasu zastosowanie wodnych podkładów w procesie lakierowania nadwozia, ścisłe przestrzeganie norm dotyczących emisji spalin dzięki nowoczesnym technologiom użytym w procesie spalania paliwa, współczynnik recyklingu powyżej 90%... Midlum, to zagorzały zwolennik ruchu ochrony środowiska.

Doskonały dostęp do kabiny.

W wersjach Midlum do 12 t, częste wsiadanie i wysiadanie z kabiny ułatwia przeciwpoślizgowy, ergonomiczny stopień umieszczony w osi drzwi otwierających się pod kątem 90 stopni, a także dwa uchwyty z lewej i prawej strony. W wersjach od 12 t do 16 t Midlum jest wyposażony w wygodne, dwustopniowe schodki.

Duża ładowność. 

Midlum oferuje dużą ładowność, mogącą przewyższyć nawet o 500 kg ładowność pojazdów konkurencji. W wersji 12B Midlum (150 KM, rozstaw os 3,650 m) masa własna Midluma nie przekracza 3300 kg, co sprawa że jest to najlżejszy pojazd tej kategorii.

Wyjątkowe możliwości zabudowy.

Dzięki ułatwionej zabudowie, pojazdy gamy Midlum gwarantują pełne dostosowane samochodu do rodzaju działalności użytkownika przewożonych towarów. Zalety te podkreślają elementy wyposażenia przeznaczone do wykorzystana przy zabudowie samochodu.

Szeroka gama pojazdów.

Midlum proponuje wybór tonażu od 7,5 tony do 16 ton dopuszczanej masy całkowitej pojazdu. Ponadto, klient może wybierać spośród szerokiej gamy rozstawów osi i długości pod zabudowę, wielu wersji pojazdu podwozi z kabiną, zestawów przyczepowych, ciągników siodłowych, przeznaczonych dla różnych specjalności w zakresie transportu: dystrybucji, przewozu płynów, przesyłek kurierskich, przewozów długodystansowych czy też transportu materiałów budowlanych.

W DZIEDZINIE PRODUKTYWNOŚCI MIDLUM NIE UZNAJE KOMPROMISÓW.

Doskonały dostęp do kabiny, duża ładowność, niespotykane możliwości zabudowy, szeroki wybór tonażu, mocy silników, rodzajów kabin i możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb sprawiają, że jest to wzorcowy pojazd w świecie dystrybucji.

Trzy rodzaje kabin.

Dla spełnienia wszelkich potrzeb użytkowników gama Midlum oferuje trzy rodzaje kabin: kabinę krótką, kabinę „Global” o 400 mm większej głębokości oraz 4-drzwiową kabinę podwójną 6/7-miejscową. W przypadku pojazdów specjalistycznych proponowane są też indywidualne rozwiązania (kabina cysterny, śmieciarka...).

Dwa silniki, pięć wersji.

Midlum oferowany jest w pięciu wersjach mocy pojazdów uzyskiwanych z dwóch silników:

-         silnika o pojemności 4 litrów rozwijającego moc 136 KM lub 150 KM, zależnie od wersji.

-         Silnika o pojemności 6,2 litra o mocy 179 KM, 209 KM oraz 250 KM.

MAKSYMALNE OSIĄGI PRZY OGRANICZONYM ZUŻYCIU PALIWA – MIDLUM OFERUJE EKONOMICZNE ROZWIĄZANIE.

Odpowiednio dobrana moc silników, optymalne zużycie paliwa, większe poszanowanie środowiska... to zalety, które powiększą zysk.

Odpowiednio dobrana moc silników.

Gama Midlum jest wyposażona w dwa wypróbowane silniki zapewniające wysoki poziom parametrów dynamicznych, osiągów, trwałości oraz niski zużycie paliwa: 4-cylindrowy silnik o pojemności 4 litrów oferowany w dwóch wersjach 136 KM i 150 KM oraz jednostkę 6-cylindrową o pojemności 6,2 litra dostępną w wersjach o mocy 179 KM (średnie zużycie paliwa w terenie płaskim: 15,6 l/100 km, a w górach: 18,1 l/100 km), 209 KM i 250 KM. Tak więc Midlum oferuje szeroką gamę mocy silników odpowiadającą możliwie najpełniej potrzebom i wymaganiom użytkowników samochodów w branży dystrybucji, przewozów kurierskich, transportu długodystansowego, przewozu materiałów budowlanych i innych specyficznych dziedzin.

Silniki Intercooler ACE : bardziej dokładne i czyste spalanie.

Mocne oszczędne, dbające o środowisko silniki Intercooler ACE są świadectwem know-how Renault V.I. w dziedzinie optymalizacji spalania oraz prowadzonych od wielu lat badań mających na celu uzyskane możliwie najlepszego kompromisu pomiędzy emisją zanieczyszczeń, zużyciem paliwa a osiągam silnika. Łączące oszczędność i dynamikę silniki zapewniają właściwą moc i moment w niskim, czyli najbardziej ekonomicznym, zakresie prędkości obrotowej, gwarantując jednocześnie elastyczność pracy silnika przy przyspieszaniu i jego optymalną sprawność energetyczną.

Elektroniczny układ wtrysku paliwa: moc i oszczędność.

Midlum 250 jest wyposażony w układ ITC (Injection Timing Control)- system elektronicznego sterowania wtryskiem paliwa, zapewniający dokładne kontrolowanie momentu wtrysku paliwa do silnika. Dzięki zespołowi czujników, elektroniczny moduł wtrysku systemu ITC analizuje różne parametry pracy pojazdu i oblicza wartość kąta wyprzedzenia wtrysku dla uzyskania optymalnego spalania. Informacja o wartości kąta wyprzedzenia jest przekazywana do elektrozaworu umieszczonego w pompie, który dostosowuje wyprzedzenie do obliczonej wartości. Dzięki układowi ITC średnie prędkości pojazdu uległy podwyższeniu i wyeliminowane zostało dymienie z układu wydechowego przy rozruchu silnika oraz w trakcie przyspieszania obciążonego pojazdu Tak doskonała kontrola spalania gwarantuje również większy komfort jazdy i niskie zużycie paliwa.

ZESPÓŁ NAPĘDOWY MIDLUM ŁĄCZY W SOBIE NIEZAWODNOŚĆ, MOC I OSZCZĘDNOŚĆ W EKSPLOATACJI.

Silnik, skrzynia biegów i tylny most są doskonale dobrane zapewniając wysoką produktywność niezależnie od warunków. 

Trzy skrzynie biegów odpowiadające wszelkim zastosowaniom.

W zależności od konstrukcji, mocy i specyficznych funkcji jakie mają spełniać, samochody Midlum są wyposażone w skrzynię S 5-42 o 5 biegach do przodu i 1 wstecznym, skrzynię typu 4106 o 6 biegach do przodu i 1 wstecznym lub skrzynię typu 8209 o 9 biegach do przodu 1 wstecznym. Są to skrzynie trwałe, zwartej budowie, gwarantujące dobry kompromis między ładownością pojazdu, oszczędnym zużyciem paliwa, komfortem jazdy i niezawodnością.

Cztery typy tylnych mostów i ta sama efektywność działania.

Tylne mosty modelu Midlum zostały zaprojektowane pod kątem jak największej ładowności i optymalnych parametrów. Gama Midlum jest seryjnie wyposażona w cztery typy tylnych mostów o pojedynczej redukcji, łączące w sobie zalety trwałości, niezawodności i doskonałej sprawności energetycznej. Wśród nich znajduje się nowy tylny most P 920 z żeliwną obudową, wytrzymały i lekki.

ABY ZAPEWNIĆ PEŁEN SPOKÓJ ZA KIEROWNICĄ, MIDLUM ZOSTAŁ WYPOSAŻONY W NAJLEPSZE ROZWIĄZANIA PODNOSZĄCE BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE.

Kabina o dużej wytrzymałości, doskonała widoczność, sprawny układ hamulcowy, to gwarancja jazdy bez przygód, w mieście jak i na drodze.

Kabina o wysokiej wytrzymałości.

Midlum został poddany najbardziej surowym testom na wytrzymałość kabiny. Komputerowe symulacje i terenowe testy zatwierdzające wynik badań umożliwiły opracowanie kabiny spełniającej wymogi odporności na zderzenia i zgniatanie stawiane przez najbardziej surowe normy na świecie.

Właściwie pojęte bezpieczeństwo.

Projektanci Midlum właściwie zrozumiej zasadniczą rolę dobrej widoczności, jako czynnika decydującego o bezpieczeństwie. Pozycja kierowcy w kabinie jest idealna. Po widzenia do przodu zostało maksymalnie poszerzone do góry i do dołu w celu zapewnienia „szerokokątnej” widoczności. Dużych rozmiarów, pochylona, klejona przednia szyba, a także duże szyby boczne zapewniają panoramiczną widoczność. Dodatkowym atutem, wyjątkowo cennym w jeździe miejskiej, są oferowane w opcji przeszklone drzwi „ Vision” (o powierzchni szyb 1070 cm2) oraz dodatkowa, obszerna szyba boczna. Widoczność do tyłu zapewniają duże usterka boczne oraz panoramiczne usterko i lusterko dojazdowe po stronie pasażera. W trudnych warunkach meteorologicznych widoczność nie pogarsza się, dzięki dużym wycieraczkom ogarniającym znaczną powierzchnię szyby. Ponadto, aby zapewnić spokojną jazdę w nocy, Midlum został wyposażony w dwa silne reflektory jodowe idealnie wkomponowane w zderzak.

Doskonałe układy hamulcowe.

Samochody dostawcze, poruszające się w ruchu a silnym natężeniu, często pracują w trudnych warunkach, muszą więc posiadać układ hamulcowy gwarantujący skuteczne działanie w każdych okolicznościach. Dlatego też, w gamie Midlum pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 12 t włącznie są wyposażone w pneumatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi z przodu i z tyłu. Duża powierzchnia tarcz zapewnia lepsze właściwości termiczne, zaś duża grubość okładzin ciernych klocków zwiększa trwałość hamulców. Samochody o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t, przeznaczone do przewozów międzymiastowych są natomiast wyposażone w pneumatyczny układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi z przodu i bębnowymi z tyłu. System taki, łączący w sobie skuteczność tarcz i moc bębnów zapewnia doskonałą skuteczność hamowania i stabilność pojazdu. Wszystkie samochody skrzyniowe gamy Midlum mogą być dodatkowa wyposażone w system ABS, zaś podwozia przeznaczone do zestawów przyczepowych posiadają seryjnie układ ABS.

MIDLUM SPEŁNI WSZYSTKIE TWOJE OCZEKIWANIA.

Dzięki optymalnym możliwością zabudowy, dużemu wyborowi rozstawów osi, podwoziu przystosowanemu do specjalistycznych modyfikacji, wysokiej jakości zawieszenia, Midlum rozwiąże wszelkie problemy transportowe... niezależnie od rodzaju przewożonego towaru. 

Proste w zabudowie samochody.

Wszystkie pojazdy gamy Midlum charakteryzują się dużą łatwością zabudowy. Podłużnice stalowe o wysokiej sprężystości są lekkie, a jednocześnie trwałe i solidne. Są korzystnie ustawione i wyposażone do zamontowania specjalistycznego nadwozia. W tylnej części posiadają dodatkowe, fabrycznie wykonane otwory pozwalające przy zabudowie pojazdu, na łatwe przesunięcie zapory najazdowej i poprzecznej belki holowniczej lub belki ze światłami. Ponadto konstrukcja Midlum zapewnia doskonałe rozłożenie nacisku na oś przednią i tylną po zabudowie. Duży wybór rozstawów osi i długości ramy do zabudowy gwarantuje szerokie możliwości montażu różnorodnych typów nadwozi. Aby zapewnić łatwość przystosowana samochodu do transportu różnych towarów, Mdlum jest seryjnie wyposażony w wiązki elektryczne podwozia i kabiny, które można uzupełnić o układ elektryczny do wykorzystania przy zabudowie, obejmujący trzy lampki kontro i wyłącznik w kabinie oraz konektor o ośmiu wejściach, umieszczony z przodu kabiny. Poza tym, również jako opcja, proponowane są dwa elementy wyposażenia dodatkowego do zabudowy: wyposażenie do montażu tylnej klapy załadunkowej (windy) i dźwigu z tyłu kabiny.

Wytrzymałe układy zawieszenia.

Samochody Midlum są wyposażone z przodu i z tyłu w resory paraboliczne dużej sprężystości, oraz stabilizatory i amortyzatory. Takie rozwiązanie, zapewniające wysoki komfort jazdy w kabinie, gwarantuje również doskonałe warunki przewozu towarów - układ zawieszenia zapewnia wysoką stabilność płaszczyzny ładunkowej.

Przednie zawieszenia z resorami parabolicznymi.
Wzmocnione resory paraboliczne.
Tylne zawieszenie z resorami parabolicznymi.

Tylne zawieszenia pneumatyczne z dwoma poduszkami.

Ułatwiony załadunek towarów.

Samochody Midlum mogą być wyposażone w opcji w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, którego ciśnienie jest regulowane dwoma elektronicznymi czujnikami poziomu. Dzięki układowi zdalnego sterowania z kabiny, pozwalającemu na zmianę wysokości podwozia, czynności załadunku i rozładunku są znacznie ułatwione i skrócone.

KABINA MIDLUM JEST OTWARTA NA WSZYSTKIE TWOJE POTRZEBY.

Różnorodność konfiguracji wyposażenia, nowatorskie rozwiązania miejsca na schowki, wiele możliwości zagospodarowania wnętrza... nigdy dotąd pojęcie dostosowania przestrzeni do indywidualnych potrzeb nie znaczyło tak wiele.

Najpełniejsza i najbardziej nowatorska oferta na rynku.

Midlum proponuje szeroką garnę możliwości aranżacji wnętrza kabiny, zależnie od potrzeb użytkownika pojazdu. Są do dyspozycji rożne głębokości kabiny, poziomy wyposażenia, rozwiązania wnętrza praktyczne i pomysłowe schowki, których przykładem może być „Mobile Case”. Możesz dostosować kształt wnętrza kabiny Midlum dostosowane do Twoich potrzeb.

Szeroki wybór kabin i ich wyposażenia.

Dla pełnego dostosowania samochodu do specyfiki pracy użytkownika, gama Midlum oferuje seryjnie dwie wersje kabiny pojazdów dystrybucyjnych: kabinę krótką oraz o 400 mm głębszą kabinę „Global”. Obie wersje kabiny, charakteryzujące się przestronnym wnętrzem, optymalnym wykorzystaniem przestrzeni i wysokim poziomie wyposażenia seryjnego, mogą posiadać trzy poziomy wykończenia wnętrza.

Specjalistyczne wersje do zastosowań specjalnych.

Podstawowa oferta gamy Midlum jest uzupełniona o wersje przeznaczone do specyficznych funkcji przewozowych. Jest to kabina 6/7-miejscowa do przewozu pasażerów oferujące liczne schowki i miejsca na drobiazgi. Dostęp do tego typu kabiny ułatwiają cztery drzwi otwierające się pod kątem 90 stopni oraz bezpieczny stopień.

CIEPŁA ATMOSFERA I KOMFORT W KRÓTKIEJ KABINIE MIDLUM.

Wysoka jakość wyciszenia kabiny oraz układu wentylacji i ogrzewania, bogactwo wyposażenia, funkcjonalność i pomysłowość schowków... czeka na Ciebie jedno z najbardziej przytulnych wnętrz.

Komfort pod każdym względem.

Krótka kabina Midlum nie skąpi komfortu. Obszerne wymiary wnętrza zapewniają wygodę prowadzenia i przebywania w kabinie. Szerokie pole widzenia do przodu i do tyłu zapewnia bezpieczną jazdę. Regulowany fotel kierowcy jest seryjnie wyposażony w zawieszenie pneumatyczne. Komfort termiczny gwarantuje bardzo skutecznie działający układ wentylacji i ogrzewania, klimatyzacja jest natomiast oferowana w opcji. Jeśli chodzi o izolację dźwiękową, hałasy pochodzące z układu dolotowego silnika oraz układu wydechowego zostały wytłumione przez zamontowanie ekranów akustycznych wokół komory silnika oraz zastosowanie wysokiej jakości wykładziny podłogowe.

Wysoka jakość wyposażenia.

Obszerne, funkcjonalne wygodne wnętrze kabiny Midlum zapewnia komfort na najwyższym poziomie: przyciemniana przednia szyba, ogrzewane i zdalnie sterowane lusterka boczne, lusterka panoramiczne i dojazdowe, elektrycznie sterowane szyby, oświetlenie progu, fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, regulowany fotel pasażera, mechaniczna regulacja kolumny kierownicy, elektryczna kontrolka ciśnienia oleju, radioodtwarzacz z systemem RDS.

Pomysłowe schowki.

Oprócz schowków w desce rozdzielczej oraz nad przednią szybą, krótka kabina Midlum jest seryjnie wyposażono w liczne miejsca do przechowywania różnych przedmiotów, w tym dwie kieszenie w drzwiach, schowek na tylnej ścianie kabiny do przechowywania dokumentów i map oraz centralny schowek na tunelu silnika zwany „Mobile Case”. Został on specjalnie opracowany z uwzględnieniem potrzeb dystrybucji i reprezentuje całkowicie nową koncepcję zagospodarowania przestrzeni schowka Składa się z trzech elementów: wspornika, częściowo usztywnionej, obszernej, wyjmowanej torby i odpinanej teczki na dokumenty. Łączący w sobie lekkość konstrukcji, pojemność i funkcjonalność użycia „Mobile Case” obrazuje dbałość o szczegóły wyposażenia, która charakteryzuje wnętrze kabiny Midlum.

Wersje wykończenia wnętrza kabiny.

Proponowana seryjnie w wersji standardowej krótka kabina może być opcjonalnie wyposażona w elementy wykończenia wnętrza wersji „Basic” prezentujące prostotę i solidne wykonanie lub w wersji luksusowej „Equipement”. Ostatnia z wymienionych wersji obejmuje specjalne pokrycia deski rozdzielczej, zamykane 2-częściowe schowki nad przednią szybą, pneumatyczne sterowanie regulacją kolumny kierownicy, zdalnie sterowany centralny zamek oraz umieszczony pod kierownicą pilot radioodtwarzacza z systemem RDS.

W KABINIE MIDLUM „GLOBAL” KIEROWCY ODNAJDUJĄ WREŚCIE NARZĘDZIA PRACY STWORZONE DOKŁADNIE NA ICH MIARĘ.

Pogodzono tu wymagania związane z prowadzeniem pojazdu, czynnościami administracyjnymi, wygospodarowaniem schowków i wypoczynkiem - powstała kabina, której przestrzeń może być indywidualnie kształtowana, by idealnie dostosować się do różnych potrzeb.

Kabina „Global” : najbardziej funkcjonalna i nowatorsko rozwiązana przestrzeń.

Kabina „Global” o identycznej szerokości i wysokości co kabina krótka, zachowuje jej zalety dotyczące  zwartej budowy i gabarytów, przy niewiele większym ciężarze (różnico niespełna 100 kg). Jej głębokość wewnętrzna wynosi 1763 mm, czyli o 400 mm więcej niż w kabinie krótkiej. W ten sposób kierowca dysponuje wyjątkowo dużą przestrzenią do pracy i wypoczynku. Kabina ta, o równie wysokim poziomie ergonomii i wyposażenia co kabina krótka, oferuje dodatkowo fotel (kierowcy możliwością maksymalnego cofnięcia „400”.

Fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”.

Jest to nowość w samochodach dystrybucyjnych - cofnięcie fotela aż do tylnej ściany kabiny umożliwia kierowcom, nawet tym najwyższym, rozprostowanie nóg i skorzystanie z krótkiej chwili odpoczynku. Dla pełnego bezpieczeństwa, dwie niezależne dźwignie służą do ustawienia fotela w pozycji do jazdy oraz do maksymalnego jego cofnięcia.

CZTERY MOŻLIWOŚCI ARANŻACJI WNĘTRZA.

Aranżacja „OFFICE”: Ruchome biuro miejskie.

Dwoma głównymi celami było lepsze spełnienie funkcji charakterystycznych dla pojazdów pracujących w mieście oraz uproszczenie prac administracyjnych codziennie wykonywanych przez użytkownika - kabina w wersji „Office” to prawdziwe biuro. Dla uzyskania optymalnej widoczności została ona wyposażona w drzwi typu „Vision” po stronie pasażera i obszerną przyciemnianą szybę boczną po prawej stronie kabiny. We wnętrzu tego typu znajduje się też miejsce pracy handlowca ze schowkiem na dokumenty handlowe, umożliwiające redagowanie pism i korzystanie ze sprzętu informatycznego.

Aranżacja „UTILITY”: Pierwszeństwo dla funkcjonalności.

Funkcjonalność, solidne wykonanie i prostota elementów wyposażenia, możliwość przewożenia wielu pasażerów, to cechy uwydatnione w aranżacji „Utility”, tak cenne w samochodach budowlanych. Z tego względu wnętrze wyposażono w wygodne dwumiejscowe siedzenie z pasami bezpieczeństwa. Oparcie jest dzielone na dwie części, a po złożeniu środkowego elementu uzyskujemy stolik lub schowek. Dodatkowo przewidziano schowek pod kanapą i miejscem pasażera, obszerną wyjmowaną skrzynkę umieszczoną za kanapą oraz wieszak na ubrania robocze. Szyba w tylnej ścianie kabiny zapewnia widoczność do tyłu w czasie załadunku i rozładunku.

Aranżacja „NIGHT”: pełno wymiarowa wersja długodystansowa.

Ci, którzy pokonują długie trasy mogą liczyć na aranżację typu „Night”. Obejmuje ona wygodną i obszerną część do spania i odpowiednio dostosowane do potrzeb schowki i miejsca na bagaż. Przestrzeń kabiny podzielono na trzy części: część sprzyjająca relaksowi ze składanym fotelem pasażera typu „Relax” i fotelem kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400”, część odpoczynkową i część wyposażoną w schowki W części odpoczynkowej zamontowano składaną leżankę długości 2000 mm i szerokości 800 mm -największą na rynku w kategorii samochodów ciężarowych średniej wielkości. Podział leżanki 2/3 - 1/3, po jej częściowym złożeniu, umożliwia wykorzystanie dodatkowej przestrzeni na bagaż po stronie pasażera. Aranżacja „Night” obejmuje schowek na tunelu silnika o objętości 38 litrów, składający się z szuflady i chowanego stolika.

Aranżacja „RELAX”: Pełen komfortu i wypoczynku.

Aranżacja „Relax” oferuje kierowcy najlepsze warunki odpoczynku i regeneracji sił w czasie przerwy w wprowadzeniu samochodu. Wersja ta stanowi innowację w branży transportowej dzięki zastosowaniu składanego fotela pasażera typu „Relax” o wielu możliwościach ustawienia. Fotel ten ustawia się w położeniu wypoczynkowym przez pochylenie do tyłu oparcia wraz z siedzeniem. Po złożeniu oparcia na siedzeniu fotel spełnia funkcję stolika.

KAŻDA PRACA MA SWOJE SPECYFICZNE WYMAGANIA I W KAŻDYM PRZYPADKU MIDLUM OFERUJE WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE. RÓŻNORODNOŚĆ WERSJI, SZEROKI WYBÓR KOMPONENTÓW, LICZNE MOŻLIWOŚCI ARANŻACJI KABINY POZWALAJĄ NA ZAOFEROWANIE UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHODU DOPASOWANEGO DO SPECYFIKI JEGO DZIAŁALNOŚCI.

W branży dystrybucji, w kategorii samochodów ciężarowych średniej wielkości, istnieje bardzo duże zróżnicowanie działalności prowadzonej przez użytkowników, dlatego też pojazdy te muszą być konstruowane z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych specjalizacji zawodowych. Ten segment rynku składa się z pięciu głównych specjalności : dystrybucji, dostaw przesyłek kurierskich, przewozów długodystansowych, przewozu materiałów budowlanych, pojazdów komunalnych. Specyfika eksploatacji zależy od typu przedsiębiorstwa i rodzaju przewożonych towarów. Tak więc dla rzeczywistego jej uwzględnienia i możliwie pełnego zaspokojenia oczekiwań użytkowników, gama Midlum proponuje rozwiązanie dostosowane do każdej sytuacji. Oferowana jest szeroka gama wersji, duży wybór komponentów, silników, rodzajów podwozi, skrzyń biegów, tylnych mostów, czy wreszcie zadziwiające możliwości rozwiązania wnętrza, jakie zapewnia bogata oferta kabin - to tylko niektóre elementy dające użytkownikowi absolutną pewność znalezienia w gamie Midlum samochodu, którego szuka.

DYSTRYBUCJA.

Doskonałe możliwości zabudowy, optymalna moc i ładowność, dobre przystosowanie do otoczenia, to wymagania stawiane pojazdom używanym w dystrybucji. Użytkownikom zależy natomiast przede wszystkim na łatwym dostępie do samochodu i jego zwrotności. W gamie Midlum proponowana jest szeroka paleta wersji od 7,5 t do 16 t przeznaczonych do dystrybucji. Doskonałe przystosowanie pojazdu do zabudowy zapewnia duży wybór rozstawów osi i długości pod zabudowę oraz właściwie ustawione podłużnice wyposażone w elementy mocujące. W opcji oferowane jest specjalne wyposażenie pojazdu do montażu tylnej klapy załadunkowej. Jeśli chodzi o silniki gama Midlum oferuje kilka poziomów mocy 136 KM, 150KM, 179 KM i 2O9 KM w wersjach od 7,5 t do 10 t, l50KM i 179 KM w wersji 12 B oraz l79 KM, 2O9 KM i 25O KM w wersji C od 12 t do 16 t. Midlum okazuje się również mistrzem ładowności, zwłaszcza w wersji 12 B, którego masa własna pojazdu gotowego do drogi nie przekracza 3300 kg. Ponadto zwarte gabaryty pojazdu (kabina o szerokości 2,140m i zwisie przednim wynoszącym 1,275m) stanowią zaletę wjeździe po mieście, w ruchu o silnym natężeniu. Midlum nie zapomina również o wymogach wynikających z konieczności realizacji dostaw towaru, a zwłaszcza konieczności częstego, codziennego wsiadania i wysiadania z pojazdu. Dlatego też samochody przeznaczone do dystrybucji posiadają ergonomiczne stopnie zapewniające łatwy dostęp do kabiny: jeden stopień w wersjach od 7,5 t do 12 t lub dwa stopnie w wersjach od 12 t do 16 t oraz drzwi otwierające się pod kątem 90 stopni. W kabinie w wersji standardowej oferowany jest seryjnie fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, regulowany fotel pasażera, regulacja kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, przyciemniana szyba przednia oraz ogrzewane lusterka boczne. Kierowca dysponuje też licznymi i ułatwiającymi życie w samochodzie schowkami i miejscami na drobiazgi. W kabinie w wersji „Global” wyposażonej w fotel kierowcy z możliwością maksymalnego cofnięcia „400” komfort wnętrza nabiera nowego wymiaru - w opcji proponowane są cztery aranżacje wnętrza, a wśród nich prawdziwe biuro „na kołach”- wersja „Office”.

DYSTRYBUCJA (CYSTERNY).

Samochody - cysterny zajmują szczególne miejsce w branży dystrybucji ze względu na rodzaj przewożonego towaru. Specyfika ta stawia przed nimi ściśle określone wymagania techniczne. W tym przypadku, pierwszorzędną rolę odgrywa ładowność i zwarte gabaryty. W celu spełnienia specyficznych wymagań transportu produktów płynnych, gama Midlum oferuje pojazdy wyposażone w cysterny - jest to wersja Midlum 16 z silnikiem o mocy 209 KM. Pojazd ten posiada wyposażenie ADR - do przewozu materiałów niebezpiecznych (w opcji dostępny bez ADR). Jego prawa podłużnica jest przesunięta i przygotowana do montażu osprzętu. Posiada on przystawkę odbioru mocy oraz urządzenie regulujące obroty silnika na 1200 obr/min. Poza tym samochód jest wyposażony w zewnętrzny wyłącznik silnika, kompletne elektryczne wyposażenie w skrzynce akumulatora, a także specjalne zawieszenie. Na tablicy rozdzielczej znajduje się włącznik oświetlenia zaworów. W kabinie zamontowano również dwie lampki kontrolne na wyświetlaczu: czerwoną (informującą o rozłożeniu poręczy pomostu) i zieloną (położenie do jazdy).

PRZEWÓZ MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH.

W tej dziedzinie działalności liczy się przede wszystkim wytrzymałość i ładowność pojazdów. Muszą one również być proste w obsłudze i zapewnić możliwość transportu pasażerów. Gama Midlum spełnia wymagania wytrzymałości, prostoty obsługi i odpowiedniej ładowności, typowe dla tej branży, oferując pięć specjalnych wersji „budowlanych” (7,5 t - 12 t - 13 t - 15 t), wyposażonych we wszystkie jednostki napędowe oraz koła 17,5” lub 19,5”. Pojazdy te posiadają ramy podwozia ze stali o wysokiej sprężystości i różnej grubości, zależnie od rozstawu osi i dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, wytrzymałe i jednocześnie lekkie. W zależności od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu gama Midlum oferuje 3 lub 4 rozstawy osi specjalnie opracowane dla tego rodzaju działalności. Wszystkie wersje budowlane posiadają wyjątkowo dużą ładowność, właściwą dla całej gamy. Bezpieczeństwo zapewnia w pełni pneumatyczny układ hamulcowy i doskonała widoczność do przodu, w bok, do tyłu dzięki szybie w tylnej ścianie kabiny i lusterkom wstecznym. Sprawdzone zespoły napędowe obejmują 4 i 6-cylindrowe silniki i charakteryzują się odpowiednio dobranym poziomem mocy, zakresem przełożeń skrzyni biegów i przełożeniem mostu. Dostosowanie pojazdów do potrzeb branży budowlanej przejawia się także w specyficznym wyposażeniu samochodów obejmującym szybę w tylnej ścianie kabiny, przystawkę odbioru mocy i regulator prędkości obrotowej do 1200 obr/min, wzmocnione przednie i tylne zawieszenie, blokadę mechanizmu różnicowego, kontrolkę stanu wywrotki na tablicy rozdzielczej, światła tylne na belkach, poprzeczną belkę holowniczą lub hak oraz w opcji wyposażenie do montażu dźwigu z tyłu kabiny. Dbałość o przystosowanie samochodów do specyfiki branży widać również ofercie kabin. Mamy do wyboru pomiędzy wersją krótką, kabiną „Global” z aranżacją „Utility” obejmującą między innymi 2- miejscową kanapę ze składanym oparciem oraz kabiną 6/7- miejscową.

Przystawka odbioru mocy.

PRZEWOZY KURIERSKIE.

Pojazdy eksploatowane w dystrybucji powinny łączyć cechy jak niezawodność, oszczędność, zwrotność oraz komfort. Istotne jest również dążenie do maksymalnego obniżenia kosztu eksploatacji. Szeroka oferta samochodów o całkowitej 12 t w gamie Midlum odpowiada specyficznym wymaganiom stawianym przez przewóz przesyłek kurierskich. Pojazdy te, należące do kategorii 12 t i wyposażone w silniki MIDR 06 02 26, będący symbolem oszczędności, trwałości i minimalnego kosztu eksploatacji, wyróżniają się również swoją zwrotnością. Dzięki mocnemu 6- cylindrowemu silnikowi, odpowiedniemu zakresowi przełożeń skrzyni biegów i możliwości dobrania optymalnego przełożenia mostu napędowego zapewniają wysoką prędkość średnią. Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi dzięki układowi jezdnemu - zawieszenie składa się z resorów parabolicznych, amortyzatorów i stabilizatorów poprzecznych. Bezpieczeństwo eksploatacji zwiększa skuteczny i wytrzymały, pneumatyczny układ hamulcowy. Pojazdy tej kategorii oferują użytkownikowi komfort godny samochodów na dalekie trasy - w standardowej wersji wyposażone są w przyciemnianą przednią szybę, zdalnie sterowane lusterka wsteczne, fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, elektrycznie sterowane szyby i regulację kolumny kierownicy. Rzecz jasna, samochody te są dostępne w dwóch wersjach kabiny, z kabiną krótką i kabiną „Global”, a także mogą być uzupełnione w opcji o jeden z dwóch poziomów wyposażenia „Basic” lub „Equipement”.

TRANSPORT DŁUGODYSTANSOWY.

Niezawodność, wysokie osiągi i niskie zużycie paliwa to podstawowe wymagania stawiane samochodom pokonującym długie trasy. Do wymienionych cech dodać należy oczekiwania użytkownika dotyczące wysokiego poziomu komfortu, niezbędnego w pracy kierowców przemierzających duże odległości. Midlum w pełni odpowiada wymogom stawianym samochodom do przewozu towarów na długich trasach. Oczekiwania te spełnia wersja Midlum wyposażona w kabinę „Global” i silniki o mocy 210 lub 250 KM. Pełnię zalet prezentuje w tej kategorii samochód z ostatnim wymienionych wyżej silników, współpracującym z 9-biegową skrzynią oraz w koła 19,5” i tarczowo - bębnowy układ hamulcowy. Optymalną efektywność działania zapewnia szeroki zakres dostępnych długości pod zabudowę (od 3,610 m do 9,608 m w wersji 16 t) w połączeniu z ładownością (przy nacisku 5,8 t na oś przednią i 10,9 t na oś tylną). Ponadto Midlum z kabiną „Global” w aranżacji wnętrza „Night”, proponowanej w opcji, oferuje wiele możliwości kształtowania przestrzeni w kabinie oraz komfort jazdy godny samochodów najwyższej klasy. Aranżacja wnętrza „Night” obejmuje składany fotel pasażera „Relax”, obszerną leżankę, żaluzje na wszystkich oknach kabiny, schowek na pokrywie silnika ze składanym stolikiem i szufladą oraz, w opcji, niezależne ogrzewanie kabiny.

BEZPROBLEMOWY SAMOCHÓD MA SWOJĄ NAZWĘ: MIDLUM.

Wysoka jakość zdolna wytrzymać próbę czasu, prosta obsługa, dostępność serwisów i gama usług zapewniających klientom na co dzień spokój i wydajność na co dzień... można na nim spokojnie polegać. Znakomity dostęp do punktów bieżącej kontroli technicznej zgrupowanych z przodu, bez konieczności podnoszenia kabiny, możliwość bardzo szybkiego przeprowadzenia czynności obsługowych. Midlum wie, że czas użytkownika jest bardzo cenny. W razie konieczności wykonania naprawy, czas postoju pojazdu w warsztacie został skrócony dzięki możliwości hydraulicznego podniesienia kabiny. Ponadto przebiegi między przeglądami zostały wydłużone i wynoszą obecnie 40.000 km dla samochodów z silnikiem 4-cylindrowym i 50.000 km w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym. Wysokie wymagania w zakresie jakości są widoczne w całym Midlum. Jego kabina została poddana procesowi zabezpieczenia antykorozyjnego charakteryzującego się wysoką odpornością. Części najbardziej wystawione na działanie czynników atmosferycznych lub uderzenia kamieni i żwiru, zostały wykonane z materiału odpornego na korozję. We wszystkich stadiach produkcji części i podzespoły są poddawane licznym kontrolom. Midlum jest poddawany również najostrzejszym testom w celu zagwarantowania jego niezawodności i trwałości niezależnie od okoliczności (testy na wytrzymałość kabin na zderzenia i miażdżenie, eksploatacja w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych, jazdy na torze próbnym...)

WYPOSAŻENIE I OPCJE.

Midlum oferuje liczne elementy wyposażenia seryjnego oraz opcji dla zapewnienia użytkownikowi maksymalnej  produktywności oraz jeszcze wyższego poziomu komfortu i bezpieczeństwa.

1. Otwierany dach

2. Centralny schowek o pojemności 56 litrów

3. Pneumatyczna regulacja kolumny kierownicy

4. Złożone siedzenie „Relax” pełniące funkcję stolika

5. Schowki nad przednią szybą radioodtwarzacz z systemem RDS

6. Umieszczony pod kierownicą pilot sterujący radioodtwarzaczem

7. Wyjmowany pojemnik

8. Zawieszenie pneumatyczne

9. Spoiler w kabinie krótkiej

1O. Osłona przeciwsłoneczna

11. Klimatyzacja

12. Zdalnie sterowany centralny zamek

DANE OGÓLNE RENAULT MIDLUM.

Model Ciężar całkowity [t] Ciężar całkowity zestawu [t] Moc [KM] Koła Kabina Stopień Układ hamulcowy Długość pod zabudowę min./max.
Midlum

07/08/09/10

6/ 7,5/ 8,5/ 10 11-18 t

13,5-18,75 t

136, 150,179 ,209 KM 17,5`` Krótka Global 6/7 osobowa (w wersji 180 i 210 KM) 1 Pneumatyczny

Tarcz./Tarcz.

3,402/ 7,885 m
Midlum

12B

11,5/ 11,8/ 11,99/ 12 15,5 t 150, 179 KM 17,5`` Krótka Global 1 Pneumatyczny

Tarcz./Tarcz.

4,384/ 7,885 m
Midlum

12C`

11,5/ 11,8/ 11,99/ 12 t 26 t 179, 209 KM 17,5`` Krótka Global 6/7 osobowa 2 Pneumatyczny

Tarcz./Tarcz.

4,080/ 10,182 m
Midlum

12C

11,5/ 11,8/ 11,99/ 12 t 26 t 209, 250 KM 19,5`` Krótka Global 6/7 osobowa 2 Pneumatyczny

Tarcz./Bębn.

4,071/ 10,060 m
Midlum

16C

15/ 16 t 32 t 209, 250 KM 19,5`` Krótka Global 6/7 osobowa 2 Pneumatyczny

Tarcz./Bębn.

3,957/ 9,943 m

2003-06-17