MAGNUM V.I.

Objętość: tekst - 37,9kB; obraz - 296kB

NOWATORSTWO I SKUTECZNOŚĆ.

Pojazdy zaprojektowane dla potrzeb wszelkich specjalności.

Renault jest ekspertem w zakresie specyficznych wymogów związanych z każdym rodzajem działalności. Dlatego właśnie są w stanie zaproponować szeroką i spójną gamę pojazdów, umożliwiającą spełnienie oczekiwań klientów. Niezależnie od tego czy chodzi o dystrybucję miejską czy transport długodystansowy, branżę budowlaną czy usługi komunalne, w każdych okolicznościach masz pewność znalezienia wśród ich produktów takiego pojazdu, który będzie dokładnie odpowiadał Twoim potrzebom.

To, co najlepsze w innowacji.

Koncern Renault, będący prekursorem w dziedzinie optymalizacji osiągów silników, elektroniki pokładowej czy też elektronicznego sterowania i kontroli pracy pojazdów - by zacytować tylko kilka przykładów - zawsze traktował innowacje technologiczne jako środek do osiągnięcia konkretnego celu. Ponieważ w ich przekonaniu wprowadzanie nowych rozwiązań jest uzasadnione jedynie wówczas, gdy jest ono korzystne i przydatne dla klienta, jeśli oznacza konkretne udogodnienia w jego działalności. Efektywność w odniesieniu do innowacji oznacza w szczególności poprawę komfortu prowadzenia pojazdu, optymalizację warunków użytkowania pojazdów, ułatwienie ich eksploatacji, przy jednoczesnym dalszym zwiększaniu rentowności,

UMIEJĘTNOŚĆ PRZECHODZENIA SAMEGO SIEBIE KAŻDEGO DNIA…

Renault Magnum - niezaprzeczalny symbol marki.

Magnum, będące nieodłącznym elementem pejzażu w branży intensywnych przewozów długodystansowych i prawdziwą wizytówką umiejętności marki - zostało opracowane z zastosowaniem najlepszych dostępnych dziś technologii. Pojazd ten, od momentu jego wprowadzenia do sprzedaży, podlega stałym udoskonaleniom, każdego dnia posuwając się coraz dalej w dążeniu do komfortu, innowacji technologicznych i optymalizacji wydajności.

Renault Magnum - nowa stylistyka, nowa koncepcja komfortu.

Magnum, będące żywym przykładem nowoczesnych rozwiązań, wykorzystuje jeszcze bardziej wyraziste wzornictwo. Zaś nowe rozwiązania wnętrza ściśle uwzględniają rzeczywiste uwarunkowania przewozów długodystansowych i różnorodność oczekiwań kierowców. Wszystko zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu większej wygody i jak najszerszych możliwości wyboru dla kierowców, którzy pracują w pojedynkę bądź ze zmiennikiem.

Renault Magnum - technologia w służbie produktywności.

Magnum stanowi zaawansowane technologicznie narzędzie gwarantujące wysoką produktywność dzięki zastosowaniu systemu V-MAC zapewniającemu elektroniczne sterowanie pracą silnika, nowej generacji elektronicznie sterowanych jednostkowych pomp wtryskowych, optymalizacji zużycia paliwa, ofercie jednostek napędowych łączących wysoką moc i moment obrotowy, nowej, ergonomicznej tablicy przyrządów oraz instalacji do podłączenia Pokładowego Systemu Informatycznego –InfoMax 2001.

Renault Magnum - właściwa odpowiedź dla każdego rodzaju działalności.

Branża intensywnych przewozów długodystansowych obejmuje bardzo zróżnicowane specjalizacje - przewozy międzynarodowe, przewozy wielkogabarytowe lub nadwozia wymienne czy też przewozy chłodnicze. Gama Magnum oferuje szeroki wybór konfiguracji i napędów, mocy silnika oraz wysoką łatwość zabudowy, a także liczne rozwiązana wnętrza kabiny, dzięki którym pojazd jest idealnie przystosowany do danego rodzaju eksploatacji.

POJAZD PRZYCZYNIAJĄCY SIĘ DO KORZYSTNEGO WIZERUNKU TWOJEJ FIRMY.

Coraz bardziej wyrazisty i nowoczesny, natychmiast rozpoznawalny, zewnętrzny styl Magnum zmienia się zachowując wyróżniające go cechy charakterystyczne. Nowoczesność, elegancja, ekspresja... nowe oblicze tego pojazdu będzie przyczyniało się do korzystnego wizerunku Twojej firmy. Styliści skupili się na trzech najważniejszych punktach: osłonie chłodnicy, spoilerze i reflektorach. Lekka konstrukcja osłony chłodnicy wykonanej z materiałów kompozytowych, której kształt zapewnia optymalne chłodzenie silnika ma postać litery V wydłużającej się w kierunku spoilera. Charakteryzujący się jeszcze bardziej aerodynamicznym kształtem spoiler został wykonany z elastycznego, ulegającemu odkształceniu tworzywa, odpornego na drobne stłuczki. Obejmuje nieco cofnięte światła przeciwmgielne i zoptymalizowane wloty powietrza. Zespolone reflektory w kształcie trapezu, zabezpieczone kloszem z poliwęglanów, obejmują światła drogowe, światła mijania, kierunkowskazy oraz spryskiwacze. Połączenie lamp halogenowych z reflektorami o wielopłaszczyznowej powierzchni gwarantuje ponadto lepsze parametry wiązki świetlnej.

NOWATORSTWO ZAPEWNIAJĄCE WYŻSZĄ PRODUKTYWNOŚĆ.

Aby niezależnie od okoliczności zapewnić jak najlepszy kompromis pomiędzy dynamiką i niskim zużyciem paliwa w Magnum wprowadzono liczne zmiany. Modyfikacje te dotyczą w szczególności 12-litrowego silnika, w którym zoptymalizowano system jednostkowych pomp wtryskowych sterowanych elektronicznie. Pojawił się również nowy spoiler dachowy oraz wentylator o płynnej regulacji, które łącznie przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Również seryjne wprowadzenie w całej gamie opon Energy wpływa na mniejsze spalanie. Do elementów tych należy dodać oferowaną w opcji instalację do podłączenia Pokładowego Systemu Informatycznego, przeznaczonego do zarządzania parkami samochodowymi. Dzięki temu systemowi wykorzystującemu komputer pokładowy do wymiany informacji pomiędzy kierowcą i firmą w czasie rzeczywistym przewoźnik zyskuje dodatkowe narzędzie przyczyniające się do zwiększenia wydajności.

NOWA KONCEPCJA KOMFORTU WNĘTRZA.

Nowe rozwiązanie wyposażenia kabiny, jeszcze bardziej przyjazne i pełne ciepła dzięki odpowiednio dobranym materiałom i kolorystyce, w pełni uwzględnia potrzeby związane z pracą i wielodniowym przebywaniem w samochodzie. Spełnia zarazem funkcje stanowiska kierowcy, salonu, jadalni i sypialni dzięki podzieleniu kabiny na kilka odrębnych przestrzeni: miejsca do pracy, do wypoczynku i codziennych czynności.

Część wypoczynkowa jest wyposażona w obrotowe siedzenie pasażera, przypominające prawdziwy domowy fotel oraz podnóżek umożliwiający doskonały wypoczynek przy ustawieniu fotela przodem do kierunku drogi. Miejsce, w którym kierowca spędza większość czasu, gdy nie siedzi za kierownicą, spełnia funkcję kącika jadalnego i miejsca do wypoczynku. W kąciku jadalnym na bocznej ścianie kabiny znajduje się składane siedzenie, a część leżanki znajdująca się za fotelem kierowcy jest wykorzystywana jako drugie siedzenie Między nimi znajduje się stolik, który można podnieść i przymocować do ściany.

Część sypialna składa się z dwóch leżanek. Górna z nich stanowi główne miejsce spania i została zaprojektowana tak, aby nawet po złożeniu mogła pozostać pościelona. Dolna leżanka powstaje z rozkładanego siedzenia znajdującego się na bocznej ściance.

Aby zapewnić pełny komfort wnętrza nowe rozwiązanie posiada liczne i pojemne schowki: schowek pod składanym siedzeniem, dwa wyjmowane schowki znajdujące się za fotelem kierowcy, lodówkę lub schowek pod dolną kuszetką, dwie siatki pod górną kuszetką, szafę, dwie szafki na zapasy i chłodzony schowek na butelki dostępny z miejsca kierowcy.

 

MIEJSCE, KTÓRE POLUBISZ.

Nowe wyposażenia wnętrza kabiny uwzględnia różne wymagania kierowców. Jedni przykładają największą wagę do możliwie wygodnego spożywania posiłków, inni uważają, że najważniejsze są prace administracyjne lub odpoczynek z książką i oglądanie telewizji. Dlatego też gama Magnum oferuje kilka wersji wyposażenia kabiny. Oferta ta jest wyrazem dążenia do przystosowania się do wszystkich sytuacji, z jakimi spotykamy się w przewozach długodystansowych, do stworzenia większej wygody zarówno w przypadku jednego jak i dwóch kierowców oraz do wydzielenia w bardziej widoczny sposób części wypoczynkowej od stanowiska kierowcy.

Pierwsza wersja wyposażenia obejmuje siedzenie pasażera z zawieszeniem pneumatycznym. Jest w szczególności przeznaczona dla kierowców pracujących w dwuosobowych zespołach i kładzie szczególny nacisk na komfort pasażera.

Druga wersja jest wyposażona w szafkę z dwoma szufladami znajdująca się na miejscu pasażera. Jest w szczególności przeznaczona dla kierowców pracujących w pojedynkę, którym zależy na maksymalnej przestrzeni i na jak największej ilości schowków.

Trzecia wersja również została zaprojektowana z myślą o jednym kierowcy. Pozwała na urządzenie wnętrza kabiny w zależności od jego potrzeb i na swobodne wyposażenie go we wszystkie potrzebne mu akcesoria pokładowe, takie jak np. pojemna lodówka.

Do wspomnianych trzech wersji wyposażenia należy dodać wersję Classic, która obejmuje liczne schowki oraz, w opcji, obrotowy fotel pasażera, wielofunkcyjny stolik oraz górną składaną leżanką.

1 - WERSJA MAC SIEDZENIEM MAC ZAWIESZENIEM PNEUMATYCZNYM – DUO

Siedzenie pasażera MAC zawieszaniem pneumatycznym. Podnóżek MAC desce rozdzielczej, żaluzje oddzielające tylną część od miejsca kierowcy. Tylne siedzenie MAC boku tworzące po rozłożeniu leżankę. Górna leżanka. Torby - schowki. Chłodzony schowek na butelki.

2 - WERSJA MAC DODATKOWĄ SZAFKĄ - STORAGE

Szafka MAC dwoma szufladami znajdująca się na miejscu siedzenia pasażera. Tylne siedzenie MAC boku tworzące po rozłożeniu leżankę. Górna leżanka (w opcji). Chłodzony schowek na butelki.

3 - WERSJA MAC DOWOLNYM WYPOSAŻENIEM - FREEDOM

Możliwość dowolnego zagospodarowania miejsca, w którym normalnie znajduje się fotel pasażera. Tylne siedzenie MAC boku tworzące po rozłożeniu leżankę. Górna leżanka (w opcji). Chłodzony schowek na butelki.

 

4-     WERSJA – CLASSIC

Siedzenie pasażera obracające się pod kątem 180°(w opcji). Stała leżanka umieszczona nad schowkiem. Górna leżanka (w opcji). Wielofunkcyjny stolik (w opcji).

 

SYSTEM V-MAC – ELEKTRONICZNY MÓZG POJAZDU.

System elektronicznego sterowana pracą pojazdu V-MAC, w który jest wyposażone Magnum obejmuje dwa układy elektroniczne. Elektroniczny system sterowania pracą pojazdu V-MAC składa się z dwóch modułów elektronicznych, jednego obsługującego silnik i drugiego obsługującego pojazd, oraz z zespołu czujników i układów wykonawczych stale komunikujących się między sobą. Taki układ pozwala na uzyskanie w czasie rzeczywistym danych o warunkach pracy i eksploatacji pojazdu. V-MAC przetwarza zebrane informacje, obliczając w szczególności optymalną dawkę paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku, regulując obroty biegu jałowego, sterując hamulcem silnikowym, zwalniaczami na wale napędowym oraz wysyła komunikaty alarmowe. V-MAC to również system regulacji prędkości (Cruise Control),będący inteligentnym regulatorem prędkości, zdolnym do sterowania obrotami silnika lub zwalniaczami zależnie od ukształtowania drogi. V-MAC prowadzi również wymianę danych z pneumatycznym układem hamulcowym sterowanym elektronicznie EBS (Electronic Braking System), w który wyposażone jest Magnum. V-MAC stale kontroluje również swoje działanie i rejestruje wszelkie nieprawidłowości w celu późniejszej analizy i poprawy dzięki systemowi wspomagającemu zarządzanie lnfoMax 2001.

 

12-LITROWY SILNIK POSIADA WIELE ZALET.

Nowoczesna konstrukcja.

12-litrowy silnik, w który jest wyposażone Magnum posiada 2 głowice, 4 zawory na cylinder zapewniające idealną cyrkulację gazów oraz dwuczęściowe tłoki ze stalowym denkiem i aluminiowym płaszczem gwarantujące dłuższą trwałość.

Zastosowanie jednostkowych pomp wtryskowych.

Układ wtrysku w Magnum składa się z sześciu wysokociśnieniowych pomp (1800 barów) - po jednej na każdy cylinder – sterowanych za pomocą dodatkowych krzywek na wałku rozrządu. System V-MAC oblicza moment wtrysku i dawkę paliwa oddzielnie dla cylindra oraz precyzyjnie steruje elektrozaworami znajdującymi się na pompach wtryskowych. Zastosowanie tej technologii zapewnia większą oszczędność paliwa oraz niezrównaną dynamikę i komfort jazdy a także lepszą ochronę środowiska.

Trzy poziomy mocy zapewniające wysoką wydajność.

Trzy poziomy mocy zapewniające wysoką wydajność. Elektroniczne obliczanie kąta wyprzedzenia wtrysku i dawki paliwa zapewnia wyjątkową sprawność i rentowność. Ponadto dzięki mniejszej masie własnej silnik o pojemności 12 l pozwala na zwiększenie ładowności. Natomiast stała kontrola, jaką zapewnia system V-MAC w połączeniu z doświadczeniem nabytym dzięki tysiącom pojazdów jeżdżących po całym świecie jest synonimem niezawodności i trwałości. Wszystkie wersje silnika 12-litrowego - o mocy 400 KM (294 kW), 441 KM (324 kW) i 480 KM (353 kW) osiągające odpowiednio maksymalny moment obrotowy wynoszący 1850 Nm, 2050 Nm i 2250 Nm charakteryzują się rzadko spotykanymi zaletami.

Komfort jazdy wysokiej klasy.

Bardzo wysoki moment obrotowy utrzymujący się na stałym poziomie w niskich zakresach obrotów (od 1100 obr/min do 1400 obr/min), zoptymalizowane osiągi pod względem przyspieszenia na niskich obrotach oraz wysoki poziom komfortu akustycznego w kabinie zapewniają kierowcy Magnum duży komfort jazdy.

 

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE W ZASIĘGU WZROKU.

Stanowisko kierowcy zaprojektowane z myślą o użytkowniku.

Funkcjonalne stanowisko kierowcy w Magnum zostało zaprojektowane z myślą o stałym zapewnieniu kierowcy wszelkich informacji niezbędnych dla sprawnej i bezpiecznej jazdy, aby mógł skupić całą swoją uwagę na drodze. Dźwignie są umieszczone idealnie pod ręką gwarantując optymalnie ułatwioną obsługę.

Nowa ergonomiczna tablica przyrządów.

Aby zapewnić kierowcy pełny komfort psychiczny za kierownicą Magnum zostało wyposażone w nową, ergonomiczną tablicę przyrządów. W lewej jej części znajdują się kontrolki poszczególnych funkcji pojazdu, a także dane dotyczące radioodtwarzacza. Po prawej stronie najważniejsze wskaźniki dotyczące pracy układów jak wskaźnik poziomu paliwa, ciśnienia oleju, temperatury płynu chłodzącego, a w centralnej części prędkościomierz, obrotomierz i kontrolki Stop i Service oraz wyświetlacz pokazujący komunikaty dotyczące jazdy i odpoczynku, dostarczane w czasie rzeczywistym przez tachograf.

 

ZAAWANSOWANE ROZWIĄZANIA PODNOSZĄCE BEZPIECZEŃSTWO.

Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Dzięki wysoko umieszczonemu siedzeniu kierowcy, ogromnej szybie przedniej oraz dużym szybom bocznym Magnum oferuje doskonałą widoczność. Wysunięta do przodu oś przednia gwarantuje doskonałe zabezpieczenie w przypadku zderzenia czołowego. Ponadto w opcji, Magnum wyposażone jest w belkę przeciw najazdową (DPEA) zapobiegającą wgnieceniu samochodu osobowego pod podwozie w razie wypadku. Konstrukcja kabiny została zaprojektowana w celu zapewnienia bezpiecznej strefy gwarantującej przeżycie w przypadku zderzenia. W opcji oferowana jest również poduszka powietrzna kierowcy.

Połączenie zapewniające wysoką skuteczność działania - cztery hamulce tarczowe + EBS.

Ciągniki i podwozia 4x2 gamy Magnum są seryjnie wyposażone w hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tylu oraz EBS (Electronic Braking System) - elektronicznie sterowany, pneumatyczny układ hamulcowy. Połączenie to zapewnia doskonałą sprawność i idealną stabilność toru jazdy. Gwarantuje również szybkość reakcji, skrócenie drogi hamowania, płynne hamowanie, równomierne rozłożenie zużycia okładzin hamulcowych, a także trwałość całego układu i łatwość obsługi technicznej. Ciągniki i podwozia 4x2 są również seryjnie wyposażone w W.C.S. (Wear Control System), który zapewnia równomierne zużycie okładzin i zwiększa ich trwałość, w C.F.C.S. (Coupling Force Control System), którego zadaniem jest lepsze rozłożenie siły hamowania pomiędzy ciągnikiem a naczepą oraz W.M.S. (Wear Monitoring System) podający na deskę rozdzielczą i do systemu InfoMax informację o zużyciu okładzin hamulcowych zestawu. Ponadto cała gama Magnum jest wyposażona w system ABS oraz, seryjnie albo w opcji, w system ASR zapobiegający poślizgowi kół, szczególnie przydatny w przypadku słabej przyczepności.

Elektronicznie sterowane zwalniacze.

System V-MAC automatycznie włącza hamulec silnikowy, zwalniacz elektryczny lub hydrauliczny zwalniacz Intarder, zespolony ze skrzynią biegów. Ich rola polega na zmniejszeniu zużycia hamulców niezależnie od warunków jazdy. Magnum jest również wyposażone w Cruise Control - regulator prędkości sterujący obrotami silnika w fazie przyspieszania oraz zwalniaczem w fazie zwalniania.

 

SAMOCHODY PRZEZNACZONE DO PRZEWOZÓW MIĘDZYNARODOWYCH MUSZĄ POSIADAĆ ODPOWIEDNIĄ MOC ORAZ ZAPEWNIAĆ KOMFORT PROWADZENIA POJAZDU I WYGODĘ W KABINIE, A TAKŻE OPTYMALNE BEZPIECZEŃSTWO.

Odpowiednia moc.

Pojazdy gamy Magnum przeznaczone do przewozów międzynarodowych posiadają specjalnie dobrane poziomy mocy: 441 KM(Magnum 440), i 480 KM(Magnum 480), gwarantujące wysoką średnią prędkość pomimo naturalnych przeszkód i czasu oczekiwania na granicy.

Przyjemność jazdy.

Cruise Control, sterowanie skrzyni biegów z automatycznym wspomaganiem.

Komfort wnętrza.

Kabina Magnum jest oferowana w wersji standardowej oraz 3 dodatkowych wersjach wyposażenia w zależności od ilości kierowców (jednego lub dwóch), a także w wersji Classic.

Bogata oferta ciągników.

Bogata gama ciągników z zawieszeniem pneumatycznym: 4x2, 6x2 (z kołami pojedynczymi i podwójnymi).

SZEROKA OFERTA MOCY SILNIKA, ODPOWIEDNIA ŁADOWNOŚĆ, OPTYMALNE KOSZTY EKSPLOATACJI I WYSOKI POZIOM KOMFORTU W KABINIE TO ZALETY, JAKICH KLIENCI OCZEKUJĄ OD POJAZDÓW W DZIEDZINIE MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOZÓW NADWOZI WYMIENNYCH.

Szeroki wybór mocy.

Wersje o mocy 400, 441 i 480 KM zapewniają dobór mocy idealnie odpowiadającej potrzebom.

Odpowiednia ładowność.

Podwozie do przyczep 6x2 z integralnym zawieszeniem pneumatycznym Airtronic i trzecią osią wyposażoną w podwójne koła zapewnia optymalny załadunek dwóch nadwozi wymiennych o długości 7,15m, 7,45m lub 7,82m.

Zmniejszone koszty eksploatacji.

Podnoszona trzecia oś pozwala na zmniejszenie zużycia opon podczas powrotu bez ładunku. Spoiler dachowy jest czynnikiem zmniejszającym zużycie paliwa podczas przewozów krótkich kontenerów o długości 7,15m.

 Komfort w kabinie niezależnie od pogody.

Pakiet Grand Froid obejmujący dodatkową izolację kabiny poprawia poziom komfortu we wnętrzu w przypadku temperatury zewnętrznej wynoszącej -25°C.

SZEROKI WYBÓR POZIOMÓW MOCY I OPTYMALNEJ POJEMNOŚCI SPEŁNIAJĄ OCZEKIWANIA BRANŻY PRZEWOZÓW WIELKOGABARYTOWYCH.

Szeroki wybór mocy.

Wersje o mocy 400, 441 i 480 KM umożliwiają dobór odpowiedniej mocy w zależności od ciężaru własnego przewożonego towaru.

Optymalna pojemność.

Oferta ciągników i podwozi do przyczep (40/44 t):

Ciągniki drogowe o wysokości siodła 1100 mm pozwalające na podłączenie naczep o promieniu zataczania 2,70 m oraz o wysokości siodła 970 mm pozwalające na podłączenie naczep Mega (100 m3 – 34 europalety).

Podwozia do przyczep 6x2 o długości zabudowy 8,15 m, ramie podwozia o wysokości 850 mm i przygotowania podłączenia przyczep z osiami centralnymi w celu uzyskania zestawu o pojemności około 120 m3 na 38 europalet lub 30 palet ISO).

WYSOKI POZIOM OSIĄGÓW I BEZPIECZEŃSTWA, DUŻA ŁADOWNOŚĆ ORAZ DOSKONAŁA STABILNOŚĆ TO WYMAGANIA MAJĄCE ZASADNICZE ZNACZENIE W BRANŻY PRZEWOZÓW CHŁODNICZYCH.

Zoptymalizowane osiągi.

Moc 441 i 480 KM gwarantująca utrzymanie wysokiej prędkości średniej pomimo naturalnych przeszkód wynikających z ukształtowania terenu.

Wysoki poziom bezpieczeństwa.

Cztery hamulce tarczowe z EBS oraz WCS/CFCS i Intarder zapewniaj odpowiedni dla mocz silnika i warunki eksploatacji siłę hamowania.

Wysoka ładowność.

Zestawy drogowe:

         Wysokość siodła 1100mm umożliwiają podłączenie nowych naczep chłodniczych o wysokości wewnętrznej 2,80 m (66 europalet).

         Najniższej na rynku masie własnej wynoszącej 7400 kg i zapewniającej maksymalną ładowność.

Doskonała stabilność.

Nisko położony środek ciężkości i zawieszenie pneumatyczne pozwalające na obniżenie środka ciężkości ładunku (przewóz półtusz na wiszącą).

SPECYFIKA TEGO TYPU PRZEWOZÓW WYMAGA ODPOWIEDNIEJ MOCY, DUŻEJ POJEMNOŚCI ORAZ KOMFORTU NIEZBĘDNEGO DO ZAPEWNIENIA DOBRYCH WARUNKÓW PRZEWOZU ŻYWCA, A TAKŻE IDEALNEGO BEZPIECZEŃSTWA.

Odpowiednia moc.

Wysoki moment obrotowy Magnum o mocy 441 i 480 KM.

Duża pojemność.

         Ciągniki drogowe 6x2 przystosowane do obniżonych naczep (transport owiec).

         Podwozia z przyczepą 6x2 z trzecią osią z podwójnymi oponami umożliwiające utworzenie zestawów o maksymalnej długości platformy (do przewozu 40 krów lub 80 cieląt).

Dogodne warunki przewozu żywca.

Zawieszenie pneumatyczne, stabilizator poprzeczny, stałe tempo jazdy dzięki Cruise Control.

Idealne bezpieczeństwo.

Siła hamowania odpowiadająca warunkom i wymaganiom tego typu przewozów: hamulce tarczowe, Intarder.

RENAULT MAGNUM, GAMA POJAZDÓW.

KABINA.

Znajdziesz tu pojazd, którego poszukujesz!

Głębokość użytkowa      2020 mm

Szerokość wewnętrzna   2360 mm

Wysokość użytkowa:     1870 mm

Nowe rozwiązanie wnętrza z podziałem na 4 strefy:

• Miejsce kierowcy:

Siedzenie kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym. Kierownica z możliwością regulacji wysokości i kąta pochylenia. Ergonomiczna kontrola obejmująca dźwignię zmiany biegów, hamulec parkingowy. Chłodzony schowek na butelki

• Część wypoczynkową:

Obrotowy fotel. Podnóżek

• Kącik jadalny:

Składany stolik. Możliwość siedzenia twarzą do siebie. Lodówka umieszczona z tyłu pod siedziskiem za fotelem kierowcy

• Część sypialną:

Rozkładane siedzenie z oparciem umieszczonym na ściance bocznej tworzące po rozłożeniu komfortową leżankę. Składana górna leżanka stanowiąca uzupełniające wyposażenie części sypialnej, z dwoma siatkami na dolnej części (specjalnie zaprojektowany system mocowania umożliwiający użytkownikowi złożenie kuszetki z pościelą)

Ponadto oferowane są różne możliwości wyposażenia wnętrza:

Pakiet DUO:

Siedzenie pasażera z zawieszeniem pneumatycznym

Pakiet STORAGE:

Szafka z dwoma szufladami montowana na miejscu siedzenia pasażera

Pakiet FREEDOM:

Wolne miejsce zamiast siedzenia pasażera zostawiające użytkownikowi możliwość dowolnego zagospodarowania wnętrza.

Wersja CLASSIC:

Siedzenie kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym. Siedzenie pasażera obracające się pod kątem 180°. Stała leżanka umieszczona na schowku. Druga leżanka w opcji

SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW.

Silnik E-Tech, oferowany w 3 poziomach mocy:

400 KM : 294 kW przy 1900 obr/min, 189 kgm - 1850 Nm od 1100 do 1400 obr/min

441 KM : 324 kW przy 1900 obr/min, 209 kgm - 2050 Nm od 1100 do 1400 obr/min

480 KM : 353 kW przy 1900 obr/min, 229kgm-2250Nm od 1100 do 1400 obr/min

Skrzynie biegów.

Zakres przełożeń Ilość

_____ ____         przełożeń

ZF 16 S 181 DD16,41 l6dopix1u-2 (16,41/1)

ZF 16 S 221 DD 16,41

(16,41/1)

ZF AS TRONIC 14,12 l6dopizodu-2wst 16 AS 2601 OD(14,12/0,827)

DD1 7,02916 dop (17,029/1)

MOSTY/ZAWIESZENIE.

P1345

P 1370 z pojedynczą redukcją z małym kołem talerzowym

Zawieszenie.

Tylne zawieszenie pneumatyczne Airtronic, z pilotem w kabinie. Integralne zawieszenie pneumatyczne Airtronic, z pilotem w kabinie, do przewozów kontenerowych.

UKŁAD HAMULCOWY.

Pneumatyczny układ hamulcowy obejmujący 4 hamulce tarczowe sterowane elektronicznie - EBS (Electronic Braking System) w pojazdach 4x2.

Hamulec silnikowy LMFT z przyciskiem sterującym na kierownicy: moc hamowania powyżej 220 kW przy 2100 obr/min.

Zwalniacz hydrauliczny Intarder zespolony ze skrzynią biegów ABS.

ASR (system zapobiegający poślizgowi kół), oferowany w zależności od modelu.

PODWOZIE.

Ciągniki.

Trzy wysokości siodła:

1250 mm - pojazdy uniwersalne

1100 mm - dla nowej generacji naczep

950-970 mm - do przewozów wielkogabarytowych

Podwozia.

Rama podwozia pozbawiona osprzętu i wyposażona w punkty mocowania zabudowy, doprowadzenie instalacji pneumatycznej i elektrycznej. Brak osprzętu między osiami ułatwiający montaż akcesoriów.

Długość pod zabudowę:

4x2

min. 5,118 m, max. 9,434 m

6x2

min. 5,766 m, max. 8,768 m

2004-01-01

RENAULT MAGNUM. TABLICA ZBIORCZA GAMY POJAZDÓW
Podwozia DMC (t) DMC zestawu (t) Silniki Most Moc Skrzynia biegów Napęd Długość pod zabudowę
Magnum 400 18-19 40-44 E-Tech 1370

1345 w opcji

400 ZF 16 S 181 DD

AS Tronic w opcji

4x2

6x2

Min.: 5766

Maks.: 8468

Magnum 440 18-19 40-44 E-Tech 1370

1345 w opcji

441 ZF 16 S 221 DD

AS Tronic w opcji

4x2

6x2

Min.: 5766

Maks.: 8768

Magnum 480 18-19 40-44 E-Tech 1370

1345 w opcji

480 ZF 16 S 181 DD

AS Tronic w opcji

4x2

6x2

Min.: 5766

Maks.: 8768

CIĄGNIKI
Magnum 400 18-19 40-44 E-Tech 1370

1345 w opcji

400 ZF 16 S 181 DD

AS Tronic w opcji

4x2 -
Magnum 440 18-19 40-44 E-Tech 1370

1345 w opcji

441 ZF 16 S 181 DD

AS Tronic w opcji

4x2

6x2

6x4

-
Magnum 480 18-19 40-44 E-Tech 1370

1345 w opcji

480 ZF 16 S 181 DD

AS Tronic w opcji

4x2

6x2

6x4

-