Kabiny SCANII

WIĘCEJ NIŻ NOWOCZESNY KSZTAŁT. WIĘCEJ NIŻ NOWOCZESNE MIEJSCE DO PRACY I DO MIESZKANIA.

Zaprojektowanie i opracowanie kabiny serii 4 obejmowało znacznie więcej pracy koncepcyjnej niż tylko to, co potrzebne jest dla stworzenia przestronnego miejsca pracy o wysoce aerodynamicznym kształcie. W najnowszej generacji samochodów Scania wykorzystano najnowocześniejsze technologie począwszy od etapu projektowania poprzez prace badawczo-rozwojowe aż po wykonanie kompletnego zespołu. Dzięki temu możliwe było uzyskanie produktu o wyższej jakości i funkcjonalności. Są to dobre nowiny zarówno dla użytkowników jak i środowiska naturalnego. Wybór materiałów użytych w produkcji może mieć znaczący wpływ na środowisko naturalne, dlatego też zdecydowano się zastosować maksymalnie dużo materiałów, które mogą być ponownie przetworzone. Postawienie takiego zadania wymagało odpowiedniego doboru materiałów i technologii już począwszy od fazy projektowania. Przykładem tego może być szerokie wykorzystanie tworzyw termoplastycznych. Są one lekkie, mocne, niezwykle trwałe i łatwe do naprawy. Scania zastosowała ponadto system kodowania elementów, który ułatwia identyfikację przy wykorzystaniu ich jako surowce wtórne. Klienci firmy Scania oczekują, co jest oczywiste, produktu o najwyższej jakości. Wymagają oni pewności, że ich inwestycja szybko się zwróci, a przy tym uzyska dobrą cenę przy odsprzedaży. Stanowi to decydujący czynnik ogólnego kosztu inwestycji. A co na to kierowcy samochodów Scania? Mogą teraz oczekiwać jeszcze lepszych rozwiązań, za które dotąd cenili pojazdy Scania. Prestiż. Komfort. Bezpieczeństwo. I oczywiście, przyjemność prowadzenia. Czyli wszystko to, czego mogą im pozazdrościć kierowcy innych ciężarówek. Seria 4 zachowuje ciągłość tradycji samochodów Scania.

WIADOMPŚCI OGULNE

• Możliwość wyboru siedmiu różnych kształtów i wielkości kabin: trzy kabiny dzienne i cztery z miejscem do spania, mogące zaoferować zarówno najbardziej komfortowe, obszerne i najlepiej wyposażone wnętrze, bądź bardzo praktyczne rozwiązanie jakim jest połączenie tradycyjnego prestiżu samochodów ciężarowych Scania z codzienną użytecznością.

• Doskonała charakterystyka aerodynamiczna, wynikająca z zastosowania najnowszych metod badawczych.

• Przednie, narożne owiewki powietrza, kierujące powietrze dookoła kabiny, do dołu. Ukierunkowany w ten sposób strumień powietrza zabezpiecza boczne szyby i lusterka przed zanieczyszczeniami i wodą wydobywających się spod kół samochodu.

• Prawie pionowa przednia szyba posiada po obu stronach zagięcia o bardzo dużym promieniu, przyczyniające się do obniżenia współczynnika oporów powietrza. Ten nowy styl sprawia, że kabina wewnątrz jest obszerniejsza i zapewnia kierowcy bardziej komfortowe warunki.

• Doskonała widoczność. Przyciemniana szyba przednia oraz szyby boczne zapewniają panoramiczną widoczność.

• 85% wyposażenia kabiny nadaje się do powtórnego wykorzystania. Wszystkie nie metalowe płaty nadwozia wyposażono w numery identyfikacyjne, które umożliwiają ustalenie sposobu ponownego wykorzystania danego materiału.

• Wiele czynności obsługowych i cała obsługa dzienna może być realizowana z wnętrza kabiny. Pokrywy przednie można otwierać jedną do góry, drugą do dołu. Pokrywy dolnej można używać jako stopnia.

• Kabiny wyposażono w dwa lub cztery amortyzatory pneumatyczne, umożliwia to wybranie takiej opcji, która zapewni żądany standard oraz komfort podróżowania przy niskich kosztach eksploatacji.

• Chowane stopnie wejściowe (wyposażenie standardowe we wszystkich samochodach klasy L i G oraz niektórych klasy D) poprawiają aerodynamikę i chronią przed nawarstwianiem się brudu. Stopnie odchylają się automatycznie w dół w czasie otwierania drzwi i powracają na miejsce przy zamykaniu drzwi.

• Opcjonalne wyposażenie obejmuje elementy zmniejszające opory powietrza, zaprojektowane specjalnie po to, aby poprawić aerodynamiczne własności kabiny.

• Wyjątkowo obszerne wnętrze, zwiększone wymiary wykorzystano do zapewnienia kierowcy większej ilości miejsca i podwyższenia komfortu zarówno w czasie jazdy jak i podczas odpoczynku.

• W opcji znajdują się nowe luksusowe oraz średniej klasy fotele kierowcy. Oba modele oferują szeroki zakres regulacji umożliwiający prawidłowe i komfortowe oparcie dla pleców i ud. Fotele wyposażono w zintegrowane, trzy punktowe pasy bezpieczeństwa z automatycznym napięciem.

• Nowe kabiny typu T są o wiele większe od kabin z maską silnika poprzedniej 3 serii. Jest w nich więcej miejsca, są wyższe i mają więcej przestrzeni na bagaż.

• Kabiny typu T są dostępne w dwóch wersjach: z miejscem do spania i do jazdy dziennej. W porównaniu do kabin typu P oraz R posiadają większą przestrzeni na bagaż i całkiem płaską podłogę.

• Opcjonalnie oferowany jest duży stolik (200 x 600 mm), który może być montowany do deski rozdzielczej. Stanowi on dogodne miejsce do zaparzenia kawy i przygotowania posiłku.

• Pokrywa silnika w kabinach typu T może być szybko podniesiona umożliwiając dostęp do układu napędowego. Szybki, bezpieczny i dogodny dostęp do silnika umożliwiają stopnie po obu stronach pojazdu i podest roboczy.

• Stylizację zewnętrzną zaprojektowała f-ma Bertone: muskularne kontury i łagodne linie łączą charakterystyczny spryt ascetycznego projektu z funkcjonalnością.

• Uporządkowany tylny kształt kabiny umożliwia mocowanie nadwozia lub naczepy blisko kabiny umożliwiając maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej i minimalne zawirowania powietrza.

• Kabina daje się szybko pochylić umożliwiając pełny dostęp do czynności obsługowych. Szybko demontowane błotniki zamontowane na podwoziu, umożliwiają po ich zdjęciu bardzo łatwy i wygodny dostęp do napędu i podwozia.

• Lusterka zewnętrzne mają doskonałe proporcje, są elektrycznie podgrzewane i posiadają antywibracyjne mocowania.

• Stalowe belki nośne zapewniają odpowiednią wytrzymałość konstrukcji spełniając najbardziej surowe normy bezpieczeństwa. Dla zapewnienia wysokiej odporności na korozję, elementy stalowe są ocynkowane.

Kabiny typu P serii 4 oferują to, co może wydawać się niemożliwe do pogodzenia: zwarta i ładna budowa z zewnątrz i przestronne wnętrze. Kabiny te robią wrażenie obszernych. I rzeczywiście są bardzo duże wewnątrz, a dzięki bardzo dokładnie przemyślanemu wyposażeniu wewnętrznemu tworzą wygodne i spokojne miejsce pracy dla kierowcy. Dostępne są dwie wersje: krótka kabina do jazdy dziennej (CP14) oraz kabina z miejscem do spania (CP19). Obie mogą być wyposażone w dwu- i czteropunktowe zawieszenie pneumatyczne.

Kabiny typu R oferują najwyższe standardy wyposażenia i statusu kierowcy. Na samym szczycie znajduje się znakomity model Topline z miejscem do spania - wspaniale wyposażony, imponująco proporcjonalny oraz pełen luksusu i wytworności podobnie dobrze wyposażona, chociaż z niższym dachem i mniejszą przestrzenią wewnątrz, jest nowa kabina typu R z miejscem do spania (CR19). Dodatkowo można wybrać wyposażenie kabiny przeznaczone dla jednego lub dwóch kierowców. Dla tych, którym zależy na luksusowym wyposażeniu a nie potrzebują miejsca do spania, polecana jest kabina do jazdy dziennej (CR14).

Najnowszym uzupełnieniem programu kabin pojazdów serii 4 są kabiny typu T z wysuniętą maską silnika, dostępne zarówno w wersjach dziennych, jak i z miejscem do spania. Imponujący kształt i wielkość tych kabin wywołują natychmiastowe wyobrażenie o obszerności i randze tego samochodu. Kabiny typu T, posiadając wiele cech wyposażenia wewnętrznego kabin typu R, umożliwiają zamówienie prestiżowej kabiny, ze zwiększoną przestrzenią wewnętrzną, a wysuniętą maskę wielu kierowców ciężarówek traktuje jako klasyczny wygląd kabiny ciężarówki.

POWRÓT <<