EUROSTAR CURSOR 10

    

    Nowa rodzina ciężarówek EuroStar rozszerza możliwości wyboru samochodu spełniającego określone wymagania użytkownika: obejmuje zarówno lekkie, średnie oraz ciężkie pojazdy drogowe, jak i pojazdy używane w kamieniołomach i na budowach, samochody strażackie, wojskowe, specjalne oraz terenowe.

   

Ciężarówka EuroStar została zaprojektowana zgodnie z zasadą modułowości konstrukcji, co jest charakterystyczne dla całej gamy pojazdów IVECO. Luksusowo wyposażona kabina wyróżnia się wyjątkową przestronnością i wygodą a także zredukowanym do minimum poziomem hałasu.

Okna o bardzo dużej powierzchni zapewniają dobre doświetlenie kabiny i doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Wejście do wysoko umieszczonej kabiny ułatwiają podświetlane, antypoślizgowe stopnie, z których pierwszy umieszczony jest na wysokości zaledwie 33cm od podłoża.

IVECO to jedyny producent samochodów ciężarowych, który zastosował silniki samochodów ciężarowych z turbosprężarką o zmiennej geometrii
CURSOR 10 i CURSOR 8.

Cursor 10 o mocy 390 i 430KM jest jednostką napędową z 6-ma cylindrami w układzie rzędowym, turbosprężarką o zmiennej geometrii, intelcoolerem i czteroma zaworami na cylinder.
Silnik o mocy 390 KM skonstruowany został specjalnie z myślą o ciężkim transporcie drogowym na trasach regionalnych i krajowych.
Silnik o mocy 430 KM jest idealny dla wszystkich rodzajów transportu krajowego i międzynarodowego bez względu na ukształtowanie terenu. Jego średnie zużycie paliwa w terenie płaskim wynosi 31,6 l/100 km, a w górach 43,5 l/100 km.

Ofertę uzupełnia silnik Cursor8 o mocy 352 KM przeznaczony do transportu towarów na krótszych trasach.

Silniki Cursor charakteryzują się trwałym wysokim momentem obrotowym w zakresie 1000 - 1600 obr/min przy niskich prędkościach obrotowych silnika, dużą mocą, niskimi kosztami eksploatacji i niskim zużyciem paliwa a także większą elastycznością, która dla kierowcy oznacza wyższy komfort jazdy.
Zmniejszenie częstotliwości zmiany biegów wpływa również na zmniejszenie zużycia elementów mechanicznych. Wymiana oleju konieczna jest co 100 tys. km.

Hamulec silnikowy posiadający trzy różne możliwości aktywacji osiąga maksymalny moment hamowania 220 kW przy 2100 obr/min.

Zalety silnika CURSOR:

Turbosprężarka o zmiennej geometrii

Znakomite osiągi - wysoki moment obrotowy także w dolnym zakresie obrotów

Większa elastyczność silnika, mniej zmian biegów, mniejsze zużycie elementów mechanicznych,

Mniejsze zużycie paliwa

Obniżony ciężar własny

Lekki rozruch i optymalne wejście na obroty

Wyższe prędkości podróżne

Hamulec silnikowy działający we współpracy z tempomatem

Zastosowanie systemu CAN łączącego wszystkie elektroniczne jednostki sterujące, zapewnia swobodną wymianę informacji. W ten sposób praca poszczególnych podzespołów jest kontrolowana i sterowana zapewniając optymalne wykorzystanie pojazdu.

Możliwość zastosowania półautomatycznej skrzyni biegów Euro Tronic dla zwiększenia komfortu jazdy i wyższych osiągów ciężarówki.

Hamulce tarczowe na przedniej i tylniej osi w samochodach EuroStar Cursor wyposażone są w system EBS (Electronic Braking System) rozkładający siłę hamowania na wszystkie osie ciągnika i naczepy. Takie rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo pracy, skraca drogę hamowania, zapewnia stabilność zestawu, zmniejsza ryzyko utraty sprawności z powodu przegrzania elementów.

Wyższy komfort daje szybka reakcja systemu - natychmiastowe i efektywne hamowanie. Właściwy rozdział sił hamowania daje niskie zużycie części mechanicznych, oraz o 50% dłuższą żywotność okładzin w porównaniu ze standardowym układem hamulcowym.

Do lepszego działania systemu EBS przyczynia się APU (Air Processor Unit), który z pomocą osuszacza oczyszcza i suszy powietrze doprowadzane do systemu pneumatycznego.

System EBS przeznaczony jest do ciągników z naczepami. W roku 2002 będzie też dostosowany do podwozi, gdzie montowane są hamulce tarczowe i bębnowe. Obecnie w podwoziach stosowany jest system EBL (Electronic Braking Limitation) - elektroniczny korektor hamowania zintegrowany z jednostką sterującą układem ABS.

Pojazdy EuroStar oferowane są w szerokim wyborze wersji co pozwala klientom wybrać pojazd właściwy do swoich potrzeb:

  • jako ciągniki siodłowe ( z napędem 4x2, 6x2, 6x4)

  • podwozia z kabiną z napędem 4x2, 6x2

 

Dane techniczne ciągnika siodlowego IVECO EuroStar LD 440 E43 T/P

silnik F3A E 0681 D*B016

Euro-3, sześciocylindrowy rzędowy o zapłonie samoczynnym z turbo doładowaniem (VGT) i chłodzeniem powietrzem doładowującego.

ilość zaworów/cylinder 4
pojemność skokowa 10,3 l
średnica/skok 125 x 140 mm
stopień sprężenia 17,5 : 1
system wtrysku paliwa pompowtryskiwacze + EDC
moc 430 KM
moment obrotowy 1900 Nm
napięcie znamionowe 24V
akumulatory 2 X 12V/143 Ah
rozrusznik 5,5kW
alternator 28V/90A
sprzęgło jednotarczowe, średnica tarczy 430mm
skrzynia biegów 16-biegowa ZF ze wspomaganiem SerwoShift
przełożenie ostatniego biegu 1,00
osie i ich zawieszenia
przednia zawieszona na dwupiórowych resorach parabolicznych, stabilizator
tylna Meritor U177 E/T o przełożeniu i = 3,07 zawieszona na 4-miechach powietrznych, stabilizator
przekładnia kierownicza ZF/Servocom 8098
przełożenia 26,2:1
układ hamulcowy dwuobwodowy i ABS
przód/tył tarczowy/tarczowy
hamulec silnikowy IVECO Turbo Brake
kabina wagonowa, podwyższany dach, zawieszenie pneumatyczne
ogumienie Michelin Energy 315/80 R22,5
wymiary zewn. (długość x szerokość x wysokość) 6046 x 2500 x 3427 mm
rozstaw osi 3650 mm