Iveco Daily to rodzina trzech pojazdów. Najmniejsze w rodzinie Daily pojazdy oznaczone literą L to samochody przeznaczone głównie do ruchu miejskiego, najczęściej furgony, masa całkowita to 3,2 tony. Cięższa odmiana Daily nosi oznaczenie S i charakteryzuje się masą całkowitą 3,5 tony. Pojazdy najcięższej grupy C, to samochody z nadwoziem furgonowym o pojemności wnętrza do 17,2 m3 oraz podwozia pod zabudowę, zawsze z kołami bliźniaczymi na tylnej osi o masie całkowitej 3,5-5,2 tony. Pojazdy Daily napędzane mogą być jednym z trzech silników o pojemności 2798 cm3. Najmocniejszy z nich, Unijet, osiąga moc 92 kW(123 KM) a zasilany jest układem common rail, pozostałe dwa to silniki turbodoładowane z chłodnicą powietrza sprężonego, osiąga moc 105 kW(141 KM) i 85 kW(114 KM).

 

Nowe IVECO w nowej roli ciągnika !!!


Przeznaczone głównie do prac dystrybucyjnych Iveco Euro Cargo. Oferowany jest w przedziale 6-15 ton masy całkowitej. Oferowane jest z trzema silnikami: 8040, 8060, 8360, z których pierwszy jest 4-cylindrowy i ma pojemność 3,908 litra, pozostałe zaś to jednostki 6-cylindrowe o pojemnościach odpowiednio 5,861 i 7,685 litra. Silniki regulowane są na 7 zakresów mocy 85, 100, 105, 130, 152, 167 oraz 196 kW( odpowiednio 114, 134, 141, 175, 203, 224 i 262 KM).

Euro Cargo dostępne jest z trzema kabinami: standardową dzienną, wydłużoną sypialną oraz kabiną o normalnej długości z podwyższonym dachem, w którym umieszczono miejsce wypoczynku kierowcy. Wersje o masie całkowitej 6-10 ton wyposażone są w hamulce tarczowe przy kołach wszystkich osi, sterowane hydraulicznie, ze wspomaganiem, pojazdy z przedziału 12-15 ton masy całkowitej mają pneumatyczny układ hamulcowy wyposażony w hamulce tarczowe z przodu oraz bębnowe z tyłu. Stosowane są 4 rodzaje zawieszenia: resory piórowe paraboliczne, resory piórowe półeliptyczne ( prace przy max. obciążeniu w trudnym terenie ), zawieszenie mieszane z resorami parabolicznymi z przodu i miechami pneumatycznymi z tyłu, oraz w pełni pneumatyczne.

Odmłodzone EuroCargo więcej >>>


Pojazdy Euro Tech dostępne są zarówno jako ramy pod zabudowę jak i jako ciągniki siodłowe, i zdolne są do tworzenia zestawów o masie całkowitej do 44 ton. Wyposażone są w w/w silniki serii Cursor. Wytwarzane są w odmianach 4x2/6x2/6x4 z możliwością zestawienia jednej z tylnych osi samosterujących. Zawieszenie EuroTech-a to w zależności od przeznaczenia resory paraboliczne, resory półeliptyczne lub zawieszenie wykorzystujące miechy powietrzne.

Podstawowe dane techniczne:

  • Rozstaw osi: 3650 mm/3800 mm
  • Długość: 6046mm/6226 mm
  • Ilość osi: 2/3
  • Maksymalna masa zestawu: 44000 kg
  • Typy silników:
    • Cursor 8 - 350 KM
    • Cursor 10 - 400/430 KM
    • Cursor 13 - 380, 440, 480 KM
  • Typy skrzyni biegów:
    • Eurotronic - automatyczna - 12 biegów
    • ZF - manualna - 16 biegów
  • Typy kabin: krótka/długa

Zamiana miejsc w klasie średniej to zastąpienie Euro Tech nowym Stralis Active Time więcej >>>


Największe pojazdy Iveco to rodzina Euro Star. Do niedawna dostępna z trzema silnikami 8460, 8210, 8280, oferującymi cztery wartości mocy max.- 276, 309, 345, 378 kW, w tej chwili dostępne są już z w/w silnikami Cursor 10-287 i 316 kW. Rodzina Euro Star to przede wszystkim ciągniki siodłowe przeznaczone do transportu dalekobieżnego (4x2, 6x2, 6x4) ale także podwozia pod zabudowę 2- i 3-osiowe. Euro Star proponuje trzy rodzaje kabin sypialnych.

Podstawowe dane techniczne:

  • Rozstaw osi: 3650 mm/3800 mm
  • Długość: 6046mm/6226 mm
  • Ilość osi: 2/3
  • Maksymalna masa zestawu: 44000 kg
  • Typy silników:
    • Cursor 10 - 400/430 KM
    • Cursor 13 - 380KM, 440 KM, 460 KM, 480KM, 540 KM
  • Typy skrzyni biegów:
    • Eurotronic - automatyczna - 12 biegów
    • ZF - manualna - 16 biegów
  • Typy kabin: krótka/długa

Zobacz następcę EURO STAR-a czyli "STRALIS" więcej >>>


    

Przeznaczony do prac budowlanych pojazd Iveco to Euro Trakker zaprojektowany do prac w szczególnie trudnych warunkach drogowych lub też na bezdrożach. Podwozia Euro Trakkera występują w wersjach 4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4, dostępne są także 2- i 3-osiowe ciągniki siodłowe. Podwozia budowane są z rozstawami osi 2,8-5,7m co w przypadku podwozia 8x4 daje 8,5 metra długości użytecznej. Rodzina silników podobna jak w przypadku Euro Stara. Euro Trakker dostępny jest z trzema kabinami: standartową dzienną, wydłużoną sypialną, wydłużoną i podwyższoną. W ukł. napędowym wykorzystano skrzynie biegów ZF lub Eaton, samochody z napędem na wszystkie osie wykorzystują skrzynie przekładniowe Iveco z przełożeniem terenowym 1:1,60. Zawieszenie Euro Trakkerów to w zależności od stopnia trudności warunków pracy resory paraboliczne lub półeliptyczne, układ hamulcowy wyposażony jest w hamulce bębnoweowe przy kołach wszystkich osi.