NOWY DAF LF

Objętość: tekst - 8,5kB; obraz - 292kB

Wybrany “Międzynarodową Ciężarówką Roku 2002”, samochód ciężarowy z serii LF firmy DAF był zwycięzcą od samego początku. Z nowoczesną i przestronną kabiną, niską masą własną przekładającą się na największą ładowność w swojej klasie, małym promieniem skrętu dającym maksymalną zwrotność, łatwym dostępem do kabiny oraz charakterystyką prowadzenia właściwą dla samochodów osobowych, seria LF jest idealnym rozwiązaniem do dystrybucji zarówno miejskiej jak i regionalnej. Mocniejsze silniki, opcjonalna zautomatyzowana skrzynia biegów AS-Tronic, subtelne zmiany w wyglądzie zewnętrznym oraz zmodernizowane wnętrze, powodują, że nowa seria LF jest jeszcze bardziej atrakcyjna niż jej utytułowany poprzednik. Nowa seria LF została zaprojektowana z myślą o dostarczaniu towarów. Kosmetyczne zmiany zewnętrzne dają nowej serii LF wygląd symbolizujący siłę. Wyraźniej wyeksponowany górny i dolny grill z aluminiową listwą oznaczającą zgodność z normą emisji spalin Euro 4, większe lusterka, poszerzające kąt widzenia oraz charakterystyczne światła zespolone o kształcie kocich oczu powodują, iż nowa seria LF wygląda bardziej nowocześnie, nie usuwając poprzednika do lamusa.

WNĘTRZE.

Otwórz drzwi i natychmiast doświadczysz klasy nowego wnętrza serii LF, wnętrza właściwego dla luksusowych samochodów osobowych. Kolorystyka i materiały zastosowane w kabinie serii LF nadają jej przyjemną i komfortową atmosferę. Nowa deska rozdzielcza oraz nowoczesny zestaw wskaźników, kierownica wyposażona w poduszkę powietrzną ze zintegrowanymi przełącznikami sterującymi różnymi funkcjami pojazdu, a także ergonomicznie rozmieszczone uchwyty i przełączniki świadczą o tym, że stworzenie przyjemnego i ergonomicznego środowiska pracy było priorytetem podczas projektowania nowej serii LF. W nowo zaprojektowanym schowku nad głową kierowcy, w zasięgu ręki, znajduje się również tachograf, znakomicie ułatwiając jego obsługę.

SILNIKI.

Nowe cztero- i sześciocylindrowe silniki PACCAR mają większą pojemność, co daje do 20% większą moc i większy moment obrotowy. Godnym uwagi jest fakt, iż w przypadku wszystkich jednostek napędowych, zarówno maksymalna moc, jak i maksymalny moment obrotowy są dostępne w szerokim zakresie prędkości obrotowej, co daje większą elastyczność oraz ogranicza częstotliwość zmiany biegów. Jednakże największą zaletą nowych silników jest jeszcze niższe zużycie paliwa, nawet do 4%! Czterocylindrowy silnik PACCAR FR, o pojemności 4,5 litra, jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM, 160 KM oraz 180 KM, z momentami obrotowymi wynoszącymi odpowiednio 550, 600 oraz 700 Nm. Silnik PACCAR GR, o pojemności 6,7 litra, jest dostępny w wersjach o mocy 220 KM, 250 KM oraz 280 KM, z imponującymi momentami obrotowymi wynoszącymi odpowiednio 850, 950 oraz 1020 Nm. Wszystkie nowe silniki PACCAR FR oraz GR, dzięki układowi wtrysku paliwa common rail oraz technologii SCR, spełniają normę Euro 4 i to bez potrzeby stosowania filtra sadzy.

SKRZYNIE BIEGÓW.

Nowa opcja dostępna w serii LF to zautomatyzowana skrzynia biegów AS-Tronic. Przełącznik sterowania skrzyni AS-Tronic jest zlokalizowany na konsoli w pobliżu siedzenia kierowcy.
Do specjalistycznych zastosowań seria LF może być również wyposażona w pełni automatyczne skrzynie biegów Allison

PODWOZIE.

Podwozie jest całkowicie płaskie, co ułatwia montaż zabudowy. Starannie zaprojektowane optymalizuje dostępną przestrzeń oraz jest przystosowane do szerokiej gamy zabudów. 

ŚRODOWISKO, A DAF LF.


W celu spełnienia normy emisji spalin Euro 4 w pojazdach nowej serii LF zastosowano technologię SCR (Selective Catalytic Reduction – Selektywną Redukcję Katalityczną). SCR jest najlepszym i obecnie jedynym rozwiązaniem pozwalającym na zaoferowanie klientom jednostek napędowych spełniających zarówno normę Euro 4 jak i Euro 5. Technologia SCR jest prosta, niezawodna i wydajna, ponieważ jest ona systemem działającym na spaliny opuszczające silnik, pozwala na skonstruowanie jednostek napędowych o najbardziej wydajnym procesie spalania. Nie dziwi zatem fakt, iż większość europejskich producentów samochodów ciężarowych wybrała właśnie technologię SCR. Firma DAF idzie nawet dalej. Technologia SCR została zastosowana w całej nowej serii silników PACCAR. Osiągnięto optymalne spalanie przy najlepszych dla samochodów tej klasy: wydajności, osiągach, trwałości i niezawodności. Idealna podstawa dla niskich kosztów operacyjnych i wysokiej ceny odsprzedaży pojazdu. Jak to działa? Proces jest nieskomplikowany, a zarazem bardzo wydajny. Podstawowa instalacja oczyszczania spalin obejmuje: konwerter katalityczny, dozownik i zbiornik środka AdBlue, którego pojemność powinna odpowiadać co najmniej zasięgowi samochodu z pełnym zbiornikiem paliwa. Spaliny są przepuszczane przez selektywny konwerter katalityczny, do którego wtryskiwane jest AdBlue. Zachodzi reakcja chemiczna, w wyniku której tlenki azotu NOx są przetwarzane na nieszkodliwą wodę i azot. Zużycie środka AdBlue stanowi maksymalny moment obrotowy są dostępne w szerokim zakresie 

2006-12-02