NOWY DAF CF

Objętość: tekst - 7,5kB; obraz - 292kB

Pojazdy DAF serii CF zdobyły doskonałą reputację wśród operatorów flot oraz kierowców. Powody: elegancki a zarazem uzmysławiający siłę wygląd zewnętrzny, przestronna, komfortowa oraz łatwo dostępna kabina, najlepsze w klasie właściwości jezdne, najwyższa efektywność, sprawdzona niezawodność i wytrzymałość. Pojazdy DAF serii CF są zwycięzcami pod każdym względem. W jaki sposób tak doskonały produkt można jeszcze ulepszyć zmniejszając przy tym koszty operacyjne? Takie wyzwanie podjął zespół konstruktorów i projektantów firmy DAF. Jak zawsze, osiągnęli cel: spowodowali, iż doskonały produkt stał się jeszcze lepszy - nowa seria CF. Zmiany zewnętrzne pojazdów nowej serii CF są nieznaczne i subtelne, dzięki czemu obecnie eksploatowane ciężarówki serii CF - zaprezentowanej zaledwie kilka lat temu – nie będą wyglądać przestarzale. Nowe lusterka, opcjonalnie dostępne w kolorze kabiny, światła zespolone o kształcie “kocich oczu” oraz charakterystyczna aluminiowa listwa w dolnym grilu, oznaczająca spełnianie norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5, są delikatnymi atrybutami czyniącymi elegancką sylwetkę serii CF jeszcze bardziej wyrafinowaną.

WNĘTRZNE.

Po wejściu do obszernej kabiny zmiany są zdecydowanie bardziej widoczne. Tak samo, jak w nowym modelu XF105, kabina nowej serii CF oferuje kierowcy naprawdę ciepłą atmosferę, na którą składają się: nowa kolorystyka i szczegóły wykończenia, nowa deska rozdzielcza i nowoczesny zestaw wskaźników, kierownica dostępna w opcji z poduszką powietrzną oraz zintegrowanymi przełącznikami sterującymi całym szeregiem funkcji pojazdu, a także ergonomicznie rozmieszczone uchwyty i przełączniki. W desce rozdzielczej przewidziano 3 pojemniki DIN, które pomieszczą idealnie w polu widzenia kierowcy duży wyświetlacz systemu nawigacji, komputer pokładowy, a także system audio. Dźwignia sterowania skrzynią AS-Tronic została zintegrowana z kolumną kierownicy, co dodatkowo zwiększyło łatwość przejścia przez kabinę. Reasumując, nowa seria CF charakteryzuje się wysokiej jakości wnętrzem, które jednocześnie jest praktycznym i łatwym do utrzymania w czystości.

SILNIKI.

Nowa seria CF jest oferowana z całkowicie nowymi silnikami. Redukcja zużycia paliwa w tych silnikach osiąga nawet 4%!

Model CF65 otrzymał nowy, sześciocylindrowy, rzędowy, 6.7 - litrowy silnik PACCAR GR. Dostępne moce zawierają się w zakresie od 220 do 280 KM, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym odpowiednio od 850 do 1020 Nm. Nowy silnik PACCAR GR spełnia wymagania normy Euro 4 dzięki wysokociśnieniowej aparaturze wtryskowej common rail oraz systemowi redukcji katalitycznej spalin SCR.

Model CF75 jest napędzany nowym silnikiem PACCAR PR o pojemności 9,2 litra, rozwijającym moc 250 KM, 310 KM lub 360 KM, przy czym maksymalne wartości momentu obrotowego wynoszą odpowiednio 1050 Nm, 1275 Nm, albo 1450 Nm. Nowy silnik PACCAR PR spełnia normy emisji spalin Euro 4 lub Euro 5 dzięki systemowi wtrysku SMART oraz technologii oczyszczania spalin SCR.

Model CF85 jest wyposażony w całkowicie nowy silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 litra. Silnik ten jest dostępny w wersjach o mocy: 360 KM, 410 KM, 460 KM lub 510 KM, a momenty obrotowe sięgają odpowiednio wartości od 1775 Nm do 2500 Nm. Nowy silnik PACCAR MX spełnia normy emisji spalin Euro 4 lub Euro 5 dzięki systemowi wtrysku SMART oraz technologii oczyszczania spalin SCR. Różne silniki, pomimo różnych zakresów mocy, zaprojektowane zostały przy tym samym założeniu: zapewnić użytkownikowi najwyższą efektywność, niezawodność i trwałość, natomiast kierowcy komfortowe prowadzenie pojazdu.

PODWOZIE.

Rama jest całkowicie płaska, co ułatwia zabudowę. Starannie zaprojektowane podwozie optymalizuje dostępną przestrzeń oraz jest przystosowane do szerokiej gamy zabudów.

DAF,  A ŚRODOWISKO.

Wszystkie samochody DAF CF są wyposażone w technologię SCR - Selective Catalytic Reduction (selektywna redukcja katalityczna), która zapewnia spełnienie ostrych norm emisji spalin Euro 4 i Euro 5. Technologia SCR jest najlepszym i obecnie jedynym rozwiązaniem pozwalającym na zaoferowanie klientom jednostek napędowych spełniających zarówno normę Euro 4 jak i Euro 5. Technologia SCR jest prosta, niezawodna i wydajna, ponieważ jest ona systemem działającym na spaliny opuszczające silnik, pozwala na skonstruowanie jednostek napędowych o najbardziej wydajnym procesie spalania. Nie dziwi zatem fakt, iż większość europejskich producentów samochodów ciężarowych wybrała właśnie technologię SCR. Firma DAF idzie nawet dalej. Technologia SCR została zastosowana w całej nowej serii silników PACCAR z instalacją wtryskową SMART bez konieczności stosowania filtra sadzy. Osiągnięto optymalne spalanie przy najlepszych dla samochodów tej klasy: wydajności, osiągach, trwałości i niezawodności. Idealna podstawa dla niskich kosztów operacyjnych i wysokiej ceny odsprzedaży pojazdu. Jak to działa? Proces jest nieskomplikowany, a zarazem bardzo wydajny. Podstawowa instalacja oczyszczania spalin obejmuje: konwerter katalityczny, dozownik i zbiornik środka AdBlue, którego pojemność powinna odpowiadać co najmniej zasięgowi samochodu z pełnym zbiornikiem paliwa. Spaliny są przepuszczane przez selektywny konwerter katalityczny, do którego wtryskiwane jest AdBlue. Zachodzi reakcja chemiczna, w wyniku której tlenki azotu NOx są przetwarzane na nieszkodliwą wodę i azot. Zużycie środka AdBlue stanowi zaledwie od 3% do 5% zużycia oleju napędowego, czyli około 1,5 litra na 100 kilometrów.

2006-12-02