Do zadań lekkiej dystrybucji DAF oferuje serię 45 i 55(prod. od 1995 r.), o dopuszczalnej masie całkowitej 6-15 ton. Modele te opracowano dla dystrybucji odbywającej się w obrębie miasta i dla transportu regionalnego oraz do zastosowań specjalnych, takich jak np. służby miejskie, straż pożarna. Charakteryzują się zwarzą kabiną o szerokości 2,06 metra, nisko-podłogową, umożliwiającą łatwe wejście i wyjście. Pod kabiną samochodów serii DAF 45 i 55 znajduje się jednostka 6-cylindrowa, rzędowa, zasilana rzędową pompą wtryskową sterowaną mechanicznie, o pojemności skokowej 5,88 litra. Paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 260-275 bar. Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę oraz chłodnicę powietrza doładowanego i dostępny jest w wersjach o mocy użytecznej pomiędzy 97 kW(132 KM) a 173 kW(235KM). Serja DAF 45 oferuje segment samochodów o masie całkowitej 6-11 ton, samochody serii 55 oferowane są w wersjach 11-15 ton. Nieco większy, lecz nie oferowany na polskim rynku, jest pojazd serii 65 CF budowany jako podwozie pod zabudowę w konfiguracji 4x2, dopuszczalna masa całkowita 65 CF to 28 ton, stosowany do jego napędu silnik ma pojemność 6,24 litra oraz moc max. 180 i 240 KM.


   

Seria DAF 75CF została opracowana do wykonywania nieco cięższych prac. Samochody te są dostępne jako ciągnik lub jako podwozie pod zabudowę, w konfiguracjach osi: 4x2/6x2/6x4,dostępne są także wersje z osiami tylnymi samosterującymi lub podnoszonymi. Samochody serii DAF 75CF są wyposażone w 9,2-litrowy silnik DAF, 6-cylindrowy, z czterema zaworami na cylinder, turbosprężarką doładowującą i chłodnicą międzystopniową. Ten 9,2-litrowy zespół napędowy dostępny w wersjach mocy użytecznych wynoszących 183 kW(250KM), 212 kW(290 KM) oraz 235 kW(320 KM). Podobnie jak dla serii DAF 65CF samochody serii 75CF mogą być wyposażone w standardową kabinę dzienną oraz kabinę sypialną.


Do najcięższych zastosowań DAF oferuje serię 85CF -są to samochody przeznaczone do transportu na średnich i długich dystansach oraz do ciężkiej dystrybucji krajowej i prac budowlanych. Seria ta dostępna jest w licznych wersjach, z kabiną dzienną lub sypialną oraz z szeroką gamą konfiguracją osi, od 2-osiowych ciągników siodłowych począwszy poprzez 2- i 3-osiowe podwozia pod zabudowę aż po 4-osiowe podwozia przeznaczone do prac budowlanych. Pojazdy DAF 85CF są napędzane 12,6-litrowy, 24-zaworowy silnik, stosowany również w pojazdach serii DAF 95XF, zespół napędowy osiąga moc użyteczną 250 kW(340 KM), 280 kW(381 KM) oraz 315 kW(428 KM). Dla pojazdów budowlanych szczególnie pożądaną cechą są duże kąty natarcia oraz prześwit. W samochodach serii 85CF kąt natarcia dla pojazdów 3-osiowych wynosi 29 stopni a dla 4-osiowych 31 stopni, max. prześwit przednich osi - 38 cm.

 

 


       

Największy w ofercie DAFa pojazd oznaczony jest symbolem 95XF. Samochód ten posiada nowoopracowany, 12,6-litrowy, 6-cylindrowy silnik Diesla w turbosprężarką doładowującą i chłodzeniem międzystopniowym. Wyłom w polityce DAFa to wprowadzenie we wrześniu 1999 roku rodzina silników Euro 3 wyposażona w układ zasilania typu PLD(pompa-przewód-wtryskiwacz) rozwiązanie podobne do pompowtryskiwacza gdzie osobną dla każdego cylindra jednosekcyjną pompę wtryskową połączono z wtryskiwaczem przewodem wysokiego ciśnienia. W dalszym ciągu są wykorzystywane 8-otworkowe wtryskiwacze, zasilane paliwem pod ciśnieniem max. 1500 bar. Nowa rodzina silników to teraz jednostki napędowe o mocach: 340, 380, 430, 480 i 530 KM. Produkowane są one zarówno w odmianach Euro 2 jak i Euro 3. Najmocniejszy silnik 530 KM zastępuje stosowany dotychczas 14-litrowy silnik Cumminsa, który nie jest przystosowany do spełnienia norm Euro 3. 95 XF dostępny jest w trzech wariantach kabiny: Comfort Cab - ze zwykłą kabiną sypialną, Space Cab - z podniesionym dachem oraz Super Space Cab. Kabiny Space Cab oraz Super Space Cab są wyposażone w jedną lub dwie pełno wymiarowe leżanki 205x81 cm, w obydwu kabinach można też swobodnie poruszać się stojąc, wysokość we wnętrzu kabin wynosi odpowiednio 189 i 225,5 cm. Kabiny standartowo zawieszone są w czterech punktach na sprężynach śrubowych, zawieszenie kabiny wyposażono w drążek stabilizatora. DAF 95 XF oferowany jest jako ciągnik siodłowy oraz podwozie pod zabudowę, w konfiguracjach 4x2/6x2. Dostępne są dwa wykonania podwozia: "M" (Medium-Duty)-z podłużnicami o wysokości 260 mm oraz H (Heavy-Duty)-z podłużnicami o wysokości 310 mm(podwozia) i 260 mm(ciągnik siodłowy). Typowe zawieszenie 95XF to resory paraboliczne z przodu oraz zawieszenie powietrzne z tyłu (4 miechy).