ACTROS MP4

Objętość: tekst - 11,00kB; obraz - 419kB

 

 


Nowy wymiar w transporcie dalekobieżnym. 

Wydajniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Aby uzyskać ekonomiczność, która przyćmi wszystkie dotychczasowe dokonania, wyposażyliśmy nowego Actrosa w wiele innowacyjnych, redukujących zużycie paliwa innowacji. Wśród nich najważniejsze są oszczędne silniki, które w wersji Euro V zużywają nawet 6% paliwa mniej. Oprócz silników zgodnych z normami Euro V i EEV nowy Actros jako jedna z pierwszych ciężarówek dostępny jest również z silnikami, które już teraz spełniają normę Euro VI, oferując jednocześnie zużycie paliwa mniejsze o 3% w porównaniu z jednostkami Euro V poprzednika. Do uzyskania szczególnie niskich kosztów całkowitych oprócz innowacyjnych technologii przyczyniają się również doskonale dostosowane do potrzeb użytkownika świadczenia serwisowe i usługi – od systemu telematycznego FleetBoard®.
Bardziej dynamiczny niż kiedykolwiek. Aby zapewnić wyjątkowe wrażenia podczas jazdy, daliśmy nowemu Actrosowi nowe, innowacyjne prowadzenie tylnej osi, precyzyjnie reagujący układ kierowniczy oraz szerszą i sztywniejszą ramę. Spontanicznie reagujące silniki, dostępne w czterech wariantach mocy (od 310 do 375 kW) w połączeniu ze standardowym automatycznym systemem przełączania biegów Mercedes PowerShift 3 i dodatkowymi trybami jazdy zapewniają czystą przyjemność z ekonomicznej jazdy. Ponadto wraz z nowym Actrosem debiutuje również wiele innych rozwiązań, na przykład dowolnie wybierane zwisy ramy, zwiększające możliwości montażu zabudowy, a także rozszerzona oferta rozstawów osi. Przystosowanie do transportu dalekobieżnego jest dodatkowo potwierdzane przez pojemność zbiorników paliwa w ciągnikach siodłowych (do 1300 l) oraz możliwość elastycznego zestawiania poszczególnych zbiorników. Krótko mówiąc, koncepcja konstrukcyjna nowego Actrosa pozwala na skonfigurowanie doskonale dostosowanego do potrzeb użytkownika pojazdu do praktycznie każdego zastosowania w transporcie dalekobieżnym.

Nowy Actros zapewnia najwyższy komfort jazdy, pracy i odpoczynku.

Cztery kabiny kierowcy: GigaSpace, BigSpace, StreamSpace, ClassicSpace. Bardziej przestronne wnętrze, schowki o większej pojemności i większa swoboda ruchów niż u poprzedników. Siedem wariantów kabin kierowcy do eksploatacji w krajowym i międzynarodowym transporcie dalekobieżnym. Całkowicie nowo zaprojektowane miejsce pracy z nowo skonstruowanymi siedzeniami w jasnym, przyjaznym otoczeniu umożliwia skoncentrowaną i spokojną pracę. Wszystkie elementy obsługowe są ergonomicznie rozmieszczone oraz łatwe i intuicyjne w obsłudze; standardowy automatyczny system przełączania biegów dodatkowo zwiększa komfort jazdy. Przemyślana organizacja przestrzeni mieszkalnej oraz przytulne wnętrze zapewniają maksymalny odpoczynek podczas przerw. Nowo zaprojektowane, nadzwyczaj duże łóżka komfortowe sprzyjają spokojnemu snowi, zarówno na górze, jak i na dole. 

Prawdziwa wielkość aż po najdrobniejsze szczegóły. 

Nowo skonstruowany Actros całkowicie na nowo definiuje takie pojęcia, jak swoboda ruchów, poczucie przestrzeni i atmosfera, nie tracąc jednocześnie z oczu codziennej pracy kierowcy. Nowoczesne miejsce pracy, atrakcyjne mieszkanie i jednocześnie przestrzeń do relaksującego snu – nowo zaprojektowane kabiny kierowcy nowego Actrosa spełniają te wymagania pod każdym względem. Najlepiej z nich kabina GigaSpace, która w fascynujący sposób pozwala doświadczyć nowego wymiaru w transporcie dalekobieżnym. Oferuje na przykład imponującą wysokość wnętrza 2,13 m* oraz optymalny stosunek pojemności schowków i półek do swobody ruchu w kabinie. Nowy Actros tworzy wzorce również pod względem szerokości – na życzenie warianty kabin o szerokości 2300 mm dostępne są z płaską podłogą na całej powierzchni. W kabinach kierowcy o szerokości 2500 mm, dzięki przesunięciu w tył półek nad szybą przednią, nad głową pasażera jest ogromna przestrzeń.

Komfort pracy, mieszkania i snu w całkiem nowym wymiarze.

Miarą dla nowego miejsca pracy było połączenie udoskonalonej ergonomii z praktycznymi rozwiązaniami – to, co brzmi tak prosto i jest tak dobrze odczuwalne w drodze, jest wynikiem zastosowania szeregu ergonomicznych i pod względem funkcjonalnym precyzyjnie zestrojonych komponentów. Są wśród nich takie elementy, jak zwrócony ku kierowcy kokpit, nowo skonstruowane fotele, nowa kierownica wielofunkcyjna i na przykład półki łatwo dostępne z fotela kierowcy. Krótko mówiąc: wszystkie elementy obsługuje się intuicyjnie i są precyzyjnie dostosowane do procesów roboczych w transporcie dalekobieżnym. Oprócz domowego wystroju wnętrza, przyjaznego zestawienia barw, wyrazistego języka form oraz wysokogatunkowych, perfekcyjnie wykończonych i łatwych w pielęgnacji materiałów, o przyjemnej atmosferze w nowym Actrosie decyduje przede wszystkim wyraźne rozdzielenie miejsca pracy i przestrzeni mieszkalnej. Jej przemyślana organizacja, a szczególnie nowy SoloStar Concept zapewniają maksymalne odprężenie podczas przerw na odpoczynek. Relaksujący sen gwarantują nowo zaprojektowane łóżka. Wiele praktycznych rozwiązań szczegółowych oraz oferowane opcjonalnie wystroje wnętrza zwiększają dobre samopoczucie i zapewniają nowemu wymiarowi komfortu kabiny osobisty, zindywidualizowany charakter.


Mniejsze zużycie paliwa, większa zyskowność. Od pierwszego dnia.

Projektując nowego Actrosa zakwestionowaliśmy wszystkie dotychczasowe rozwiązania. W rezultacie celem stało się znaczące obniżenie zużycia paliwa dzięki technologii BlueEfficiency Power, a także uzyskanie szczególnie niskich kosztów całkowitych dzięki dostosowanym specjalnie do Actrosa i ściśle ze sobą powiązanym świadczeniom serwisowym i usługom, takim jak na przykład montowany standardowo w ciężarówkach Mercedes-Benz system telematyczny FleetBoard®.

Nowe silniki rzędowe Euro V zużywają nawet o 6% mniej paliwa niż ich poprzednicy. Już teraz opcjonalnie dostępne są również silniki Euro VI, które także wyznaczają nowe standardy, zapewniając nawet o 3% niższe zużycie paliwa niż w poprzednich pojazdach z silnikiem Euro V. Nowo zaprojektowane silniki o zredukowanym zużyciu paliwa znakomicie współgrają z wieloma innymi, innowacyjnymi rozwiązaniami, sprawiając, że nowy Actros wyznacza standardy ekonomicznej eksploatacji pojazdu. Do tak znaczącej oszczędności paliwa przyczyniają się na przykład zmniejszające zużycie paliwa podzespoły, zoptymalizowany, standardowy automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift 3, a także dopracowana aerodynamika pojazdu.
Zyskowne rozwiązanie całościowe. Aby umożliwić jeszcze lepsze wykorzystanie potencjału technicznego nowego Actrosa, postawiono na intensywniejsze powiązanie pojazdu z dostępną ofertą usług. „Efficiency Tool” stanowi przy tym symbol rozmaitych, dostosowanych specjalnie do nowego Actrosa świadczeń serwisowych i usług, przyczyniających się do znaczącego obniżenia kosztów całkowitych, a tym samym do uzyskania szczególnie zyskownego rozwiązania całościowego. Należy tu przykładowo wymienić standardowe zastosowanie nowoczesnych rozwiązań telematycznych, kompleksową umowę serwisową, korzystne warunki leasingu i kredytu z gwarantowaną wysoką wartością końcową pojazdu, a także szkolenia kierowców pod kątem redukcji zużycia paliwa. W codziennym użytkowaniu oznacza to niskie koszty całkowite i wyższą rentowność. Od pierwszego dnia.


Kabiny kierowcy dostosowane do rodzaju eksploatacji.

 

Dzięki szerokości kabiny 2500 mm i 2300 mm oraz zwiększonej w porównaniu z poprzednikiem długości 2300 mm, nowy Actros z kabinami GigaSpace, BigSpace, StreamSpace i ClassicSpace jest optymalnym rozwiązaniem spełniającym praktycznie wszelkie wymagania w zakresie przestrzeni, wyposażenia i komfortu. Lepsze dostosowanie do rodzaju eksploatacji, wyższy komfort. Łącznie cztery kształty dachu, dwie szerokości i różne wysokości kabiny kierowcy oraz siedem wariantów kabin kierowcy nowego Actrosa to doskonałe warunki, aby chętnie i dobrze wykonywać pracę w transporcie dalekobieżnym.

Kabina kierowcy StreamSpace o szerokości 2300 mm jest optymalna do eksploatacji w krajowym transporcie dalekobieżnym. Na życzenie może być wyposażona w płaską podłogę, a wtedy jej wysokość wnętrza wynosi 1,97 m*. Powiększona, w stosunku do poprzedniczki, o 100 l przestrzeń i zwiększona o 70 l przestrzeń w schowkach tworzą najlepszy stosunek aerodynamiki do komfortu mieszkania w krajowym transporcie dalekobieżnym.


Dostępna jest również kabina StreamSpace o szerokości 2500 mm z płaską podłogą, zapewniająca jeszcze większą swobodę ruchów i wyposażona w schowki o jeszcze większej pojemności, przeznaczona do międzynarodowego transportu dalekobieżnego. Niewielki opór aerodynamiczny kabiny StreamSpace zawsze przyczynia się do nadzwyczaj niskiego zużycia paliwa.

Kabina kierowcy ClassicSpace o szerokości 2300 mm, z tunelem silnika o wysokości 170 mm, jest przeznaczona do regionalnego transportu dalekobieżnego. Opcjonalnie oferujemy ją również z płaską podłogą.

Kabina kierowcy BigSpace z płaską podłogą, o wysokości wnętrza 1,99 m* i szerokości 2500 mm, bardzo dobrze nadaje się na trasy międzynarodowe. Zapewnia swobodę ruchów i ma wiele schowków bagażowych. W liczbach oznacza to pojemność kabiny 5700 l i pojemność przestrzeni bagażowej 890 l.

Jedynie kabina kierowcy GigaSpace oferuje jeszcze wyższy komfort i więcej miejsca. Jest to kabina przeznaczona do międzynarodowego transportu dalekobieżnego, doskonale odpowiadająca również potrzebom przestrzennym obsady dwuosobowej. Powiększona o 920 l przestrzeń kabiny, większa o 50 l pojemność schowków i wysokość wnętrza 2,13 m* dają w porównaniu z kabiną Megaspace Actrosa nie tylko imponujące poczucie przestrzeni, ale zapewniają też wiele miejsca na wszystko, co trzeba ze sobą zabrać.

*Informacje i zdjęcia zaczerpnięte ze strony Mercedes Benz

06-06-2012