ACTROS MPIII

Objętość: tekst - 26,50kB; obraz - 400kB

Długodystansowiec na kołach: Actros. Skonstruowany z myślą o długich trasach oraz pracy, która często trwa cały dzień, a czasem nawet tydzień. Zalety Actrosa są oczywiste:

  • przestronna kabina kierowcy o dopracowanej konstrukcji, zapewniająca wysoki komfort pracy i wypoczynku,
  • dynamiczne i ekonomiczne silniki,
  • sprawdzone systemy bezpieczeństwa,
  • sieć serwisowa i usługowa w całej Europie.

Silnik

Żadna góra nie będzie za wysoka i żadna droga za daleka. Silniki Actrosa są mocne, oszczędne i trwałe – wprost stworzone dla transportu dalekobieżnego. Zarówno silnik V6 jak i V8 są wzorcowe pod względem ekonomiczności – gwarantują niskie zużycie paliwa. Kluczową rolę odgrywa w nich system sterowania pracą silnika Telligent®. Ten elektroniczny system regulacji w milisekundowych odstępach dostosowuje wtrysk paliwa do aktualnej sytuacji na drodze. Silniki Actrosa są niezawodne i wytrzymałe, a odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi długie i zindywidualizowane. Paleta silników zaczyna się od 235kW do 440kW. Mocne, oszczędne i trwałe silniki  – wprost stworzone dla transportu dalekobieżnego. Zarówno silnik V6 jak i V8 są wzorcowe pod względem ekonomiczności – gwarantują niskie zużycie paliwa i wysokie ciśnienie wtrysku, do 2200 barów.

Skrzynie biegów

Oferowane skrzynie biegów i 12- lub 16-stopniowy automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift, w połączeniu z dostosowanymi do rodzaju eksploatacji osiami zapewniają przeniesienie siły napędowej na koła z minimalnymi stratami.

Podwozie

Rama Solidna, przyjazna w zabudowie rama Actrosa, to nie tylko konstrukcja o dużej trwałości i minimalnej masie własnej. Ma jeszcze dwie inne wyjątkowe cechy: po pierwsze integralny tył w ciągnikach siodłowych 4x2 i 6x2, po drugie dopracowaną konstrukcyjnie przednią część ramy. Wszystkie połączenia ramy są połączeniami śrubowymi, dzięki czemu podczas ewentualnych napraw można bardzo łatwo, a tym samym tanio, wymieniać wszystkie jej elementy. Zoptymalizowana została również masa przedniej belki przeciwwjazdowej, co dodatkowo zmniejsza masę własną pojazdu. Następna zaleta: reflektory Actrosa znajdują się powyżej szczególnie narażonej na uderzenia kamieni części spojlera aerodynamicznego.

Inne zalety ramy Actrosa:w zależności od ładowności oferujemy do wyboru jedną z czterech grubości podłużnic: 7 mm, 8 mm i 9,5 mm oraz 9,5 mm ze wzmocnieniami dla pojazdów budowlanych;ujednolicone wcięcie ramy i siatka otworów umiejscowionych w 50-milimetrowych odstępach umożliwiają precyzyjne, racjonalne zaprojektowanie zabudowy lub montaż zabudów standardowych; powłoka antykorozyjna nakładana metodą katodowego gruntowania przez zanurzanie; warianty rozstawów osi od 3300 mm do 6000 mm.

Actros Low-LinerJeżeli o rentowności Państwa firmy decyduje nie ładowność pojazdu, ale przede wszystkim jego pojemność, odpowiednim wyborem będzie Actros Low-Liner. Oferuje on wiele więcej niż tylko przestrzeń ładunkową o wysokości 3 metrów: na przykład dostosowany do przeznaczenia pojazdu układ napędowy. W połączeniu ze skrzyniami biegów z biegiem bezpośrednim, oś hipoidalna HL 6 z pojedynczym przełożeniem zapewnia ekonomiczny, niski poziom zużycia paliwa.

Ekonomiczność, niezawodność i oszczędność w standardzie

  • Samochód ciężarowy Actros – wyposażony standardowo w automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift 2 i niezawodne, oszczędne silniki BlueTec® – kontynuuje swój ekonomiczny kurs:
  • Optymalną regulację silnika zapewnia standardowy system sterowania pracą silnika Telligent®.
  • Standardowy system serwisowania Telligent® umożliwia odstępy między przeglądami technicznymi wynoszące do 120 000 km i opcjonalną wymianę oleju silnikowego co 150 000 km.
  • Oszczędne i dynamiczne silniki o mocy od 235 kW do 440 kW i maksymalnym momencie obrotowym od 1650 Nm do 2800 Nm przy prędkości obrotowej 1080 obr/min.

Ekonomiczne spełnienie wymagań normy Euro 5 poprzez zastosowanie BlueTec®, przyszłościowej technologii SCR marki Mercedes-Benz dla silników wysokoprężnych. Dostępny na życzenie pakiet Biodiesel ze zbiornikiem kombinowanym umożliwia zatankowanie również ekologicznego oleju napędowego.

  • Actros wyposażony jest ponadto w takie energooszczędne podzespoły, jak regulowane, jednocylindrowe sprężarki powietrzne czy pompa wodna z dwustopniową regulacją*.
  • Niewymagające dużej siły, komfortowe przełączanie biegów dzięki zastosowaniu standardowego systemu przełączania biegów Telligent® lub systemu Mercedes PowerShift offroad dla pojazdów budowlanych Actros.
  • Unowocześniony automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift 2 – wyposażenie standardowe pojazdów drogowych – zachwyca zoptymalizowanym komfortem przełączania biegów, szybką zmianą biegów i niskim zużyciem paliwa.
  • Odpowiednie do zastosowań konfiguracje układu napędowego z 16-stopniowymi skrzyniami biegów.

Różne osie i przełożenia osi dla tras przejazdu o różnej charakterystyce

  • Wytrzymała rama ułatwiająca montaż zabudowy.
  • Innowacyjny integralny tył**, gwarantujący przestrzeń do montażu dodatkowych zbiorników czy urządzeń.
  • Innowacyjne zawieszenie pneumatyczne z dwoma lub czterema miechami, zapewniające większą ładowność oraz bezpieczne przechyły pojazdu.
  • Resory stalowe, zawieszenie stalowo-pneumatyczne i pełne zawieszenie pneumatyczne.

Dopracowana aerodynamika

  • Imponujący komfort pracy i odpoczynku. Cztery podstawowe kabiny kierowcy o komfortowym wnętrzu dostosowanym do potrzeb kierowcy.
  • Doskonale czytelna zintegrowana tablica wskaźników z dużym wyświetlaczem matrycowym.
  • Przyłącze sprężonego powietrza umożliwiające łatwe czyszczenie kabiny. Pistolet pneumatyczny z wężem spiralnym jest wyposażeniem standardowym pojazdów budowlanych i dostępnym na życzenie wyposażeniem dla pojazdów drogowych.
  • Przełączniki i elementy obsługowe rozmieszczone ergonomicznie na desce rozdzielczej.
  • Kierownica wielofunkcyjna z bezstopniową pneumatyczną regulacją wysokości i nachylenia.
  • Dostępny na życzenie czujnik deszczu i oświetlenia, automatycznie uruchamiający wycieraczki i reflektory.
  • Płaska podłoga na całej powierzchni kabiny kierowcy Megaspace o wysokości do 1,92 m.
  • Maty gumowe dopasowane do kształtu podłogi danej kabiny kierowcy.
  • Dobra widoczność na wszystkie strony dzięki dużej szybie przedniej oraz nisko osadzonym szybom bocznym.
  • Ręcznie włączane i wyłączane ogrzewanie lusterek.
  • Amortyzowany fotel komfortowy ze zintegrowanym pasem bezpieczeństwa, zintegrowanym zagłówkiem, pneumatycznym podparciem lędźwiowym, regulacją boków i ogrzewaniem.
  • Na życzenie komfortowy fotel wypoczynkowy po stronie pasażera lub kabina typu Single Cab z fotelem tapicerowanym (dla obsady jednoosobowej).
  • Najwyższy komfort na życzenie: amortyzowany fotel klimatyzowany dla kierowcy i pasażera z wielostopniową wentylacją, która między innymi precyzyjnie odprowadza ciepło powstające podczas siedzenia oraz wilgoć. Fotel wyposażony w pneumatyczne podparcie lędźwiowe, regulację boków i ogrzewanie.
  • Na życzenie dla kierowcy i pasażera: amortyzowany fotel komfortowy wykończony skórą, wyposażony w pneumatyczne podparcie lędźwiowe, regulację boków i ogrzewanie.
  • Standardowa roleta przeciwsłoneczna po stronie kierowcy w kabinach typu L i Megaspace (wyposażenie dodatkowe dla kabin typu M i S) zmniejsza w gorące dni promieniowanie cieplne i przeciwdziała oślepianiu. Na życzenie dostępna jest też roleta przeciwsłoneczna montowana po stronie pasażera.
  • Kabiny kierowcy typu L i Megaspace wyposażone są standardowo w klimatyzację z regulacją manualną, a na życzenie w klimatyzację automatyczną i klimatyzację postojową z regulacją uwzględniającą temperaturę otoczenia.
  • Dolne łóżko komfortowe jest standardowo wyposażone w elastyczny punktowo stelaż z regulowanym podgłówkiem, gwarantującym optymalny komfort snu.
  • Na życzenie dostępne jest górne łóżko komfortowe, również wyposażone w elastyczny punktowo stelaż. Położenie jego powierzchni można bezstopniowo, w zakresie 10º dopasować do nierównego podłoża, na którym stoi samochód.
  • Przemyślany system pojemnych schowków i półek w kokpicie, drzwiach, nad szybą przednią oraz pod dolnym łóżkiem. W kabinie typu L półka na kubki, puszki i butelki, zabezpieczająca je przed przechylaniem, oraz wysuwany schowek o pojemności 5,5 l.
  • Na życzenie kokpit Actrosa wykończony wzorem „Drewno” bądź „Stal szczotkowana”.
  • Dwa pojemne schowki zewnętrzne, umiejscowione pod łóżkiem w kabinie kierowcy Megaspace, dostępne również od wewnątrz, a także dwa schowki dostępne tylko z zewnątrz.
  • Uchwyt na ręczniki w kabinach typu L i Megaspace to miejsce na wszystko, co ma wyschnąć podczas jazdy.
  • Lusterko do golenia wyposażone w regulację nachylenia – w kabinach typu L z wysokim dachem i kabinach Megaspace.
  • Dostępny na życzenie składany stolik umożliwia spokojne spożycie posiłku i pracę po stronie pasażera.
  • Wyposażeniem opcjonalnym jest pakiet Comfort Basic, zawierający 2-drożne głośniki, niebieskie oświetlenie komfortowe Ambiente, 2-częściową roletę z regulacją elektryczną, komfortowy system ryglowania pojazdu z pilotem i szklany dach przesuwno-uchylny, obsługiwany elektrycznie. Pakiet Comfort Classic zawiera wyposażenie jak w pakiecie Basic, a ponadto kierownicę wykończoną skórą, roletę przeciwsłoneczną dla kierowcy i pasażera i klaksony na sprężone powietrze na dachu kabiny kierowcy. Pakiet Comfort Top zawiera ponadto lodówkę o pojemności 25 l w wysuwanym schowku, klimatyzację automatyczną oraz podświetlaną gwiazdę Mercedesa na klapie przedniej.

  Pewne bezpieczeństwo

  • Dostępny opcjonalnie system wspomagania Active Brake Assist w krytycznych sytuacjach pomaga zminimalizować niebezpieczeństwo najechania na poprzedzający pojazd.
  • Wszystkie kabiny kierowcy zoptymalizowane pod kątem właściwości zderzeniowych (ECE R 29).
  • Poduszka powietrzna z napinaczem pasa bezpieczeństwa (na życzenie).
  • Trudnopalne materiały we wnętrzu.
  • Standardowy tempomat sterujący napędem i zwalniaczem silnikowym.
  • Najwyższe bezpieczeństwo czynne dzięki standardowemu układowi hamulcowemu Telligent® z systemami ABS, ASR i blokadą przeciwdziałającą staczaniu się pojazdu ze wzniesień.
  • Na życzenie, dla określonych konfiguracji pojazdu: dodatkowe systemy bezpieczeństwa, na przykład system stabilizujący jazdę Telligent®, system utrzymywania odległości Telligent®, asystent utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent® czy system regulacji pochylenia pojazdu Telligent®.
  • Lepsza widoczność po zamontowaniu reflektorów bi-ksenonowych: oświetlenie porównywalne ze światłem dziennym. Zasięg świateł mijania do 65 m i świateł drogowych do 180 m.
  • Dostępny opcjonalnie pakiet Safety Basic* zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, asystenta utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent®, system stabilizujący jazdę Telligent® lub system regulacji pochylenia pojazdu Telligent®. Pakiet Safety Classic zawiera: system stabilizujący jazdę Telligent® lub system regulacji pochylenia pojazdu Telligent®**, asystenta utrzymywania pojazdu na zadanym pasie jazdy Telligent®, system utrzymywania odległości Telligent®, retarder oraz poduszkę powietrzną kierowcy. Pakiet Safety Top obejmuje dodatkowo system Active Brake Assist.
  • Standardowa roleta przeciwsłoneczna po stronie kierowcy w kabinach typu L i Megaspace (wyposażenie dodatkowe dla kabin typu M i S) przeciwdziała oślepianiu przez jaskrawe światło słoneczne. Na życzenie dostępna jest też roleta przeciwsłoneczna montowana po stronie pasażera.
  • Standardowa w kabinie Megaspace osłona przeciwsłoneczna polepsza widoczność i zwiększa bezpieczeństwo.
  • Lusterka zewnętrzne zmniejszają wibracje i zanieczyszczenie boków kabiny.

Kabiny

Kabiny kierowcy ActrosaW kabinach kierowcy Actrosa można znaleźć niezliczone przykłady tego, jak ergonomia, komfort i design łączą się, tworząc bodaj najważniejszą wartość: motywację do dobrego wykonywania swojej pracy. Wnętrze kabiny Actrosa: nadzwyczajna swoboda ruchów oraz wiele przestrzeni do pracy i odpoczynku. Kabiny typu L i Megaspace są standardowo wyposażone w fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzację z regulacją manualną, dolne łóżko komfortowe oraz wiele praktycznych półek i schowków. Dla obsady jednoosobowej oferujemy na życzenie kabinę Single Cab, w której przerwy w pracy i czas po pracy są przyjemniejsze. Mogą też Państwo wybrać kabinę typu S, umożliwiającą montaż zabudów o maksymalnej długości, lub kabinę typu M. Wszystkie kabiny kierowcy Actrosa oferują rozwiązania dostosowane do wymagań kierowcy i warunków eksploatacji pojazdu.

Kabina kierowcy typu L

Przyjemna atmosfera pracy to zasada w kabinie kierowcy typu L Actrosa. Kabina typu L przeznaczona jest do transportu dalekobieżnego, co potwierdza wiele jej charakterystycznych cech. Należą do nich takie standardowe elementy wyposażenia, jak amortyzowany pneumatycznie fotel, klimatyzacja z regulacją manualną i dolne łóżko komfortowe z elastycznym punktowo stelażem i regulowanym podgłówkiem. Również dostępne na życzenie górne łóżko komfortowe ma elastyczny punktowo stelaż z regulowanym podgłówkiem i jego położenie można bezstopniowo (w zakresie 10°) dopasować zgodnie z kierunkiem jazdy do nierównego podłoża, na którym stoi samochód. Duże półki oraz liczne schowki zapewniają miejsce na wszystkie rzeczy potrzebne w trasie. Są wśród nich między innymi dwa oświetlone schowki, dostępne zarówno od wewnątrz jak i z zewnątrz oraz duża półka górna, na której podczas postojów można postawić ekspres do kawy lub telewizor. Standardowe uchwyty na ręczniki, a także lusterko do golenia w kabinie typu L z wysokim dachem, to kolejne praktyczne elementy kabiny, przydatne na długich trasach. Wysokogatunkowe materiały i delikatne, współgrające ze sobą barwy oraz miękkie powierzchnie na podłożu z pianki dają prawdziwą przyjemność patrzenia i dotykania, gwarantując dobre samopoczucie. Relaksujące przerwy uprzyjemni oferowany opcjonalnie składany stolik po stronie pasażera, a także dostępne na życzenie radia ze zintegrowaną funkcją urządzenia głośnomówiącego Bluetooth. Oprócz radia i odtwarzacza płyt CD umożliwiającego odtwarzanie wszystkich popularnych formatów muzycznych, są wyposażone w złącza do podłączenia odtwarzaczy MP3, zmieniarek CD i urządzeń TV. Dostępna na życzenie nawigacja Mercedes-Benz dla samochodów ciężarowych w większości krajów europejskich jeszcze szybciej poprowadzi do celu. Jest to nawigacja DVD z funkcją dynamicznego prowadzenia po trasie i zintegrowaną funkcją TMC, która aktywnie informuje kierowcę, w przypadku korków automatycznie proponując trasę objazdu.

Kabina kierowcy Megaspace

Duża, solidna, niezależna – takie wrażenie robi kabina kierowcy Megaspace. Jej wnętrze potwierdza te odczucia: swoboda ruchów i wiele przestrzeni do pracy i wypoczynku, to jego charakterystyczne cechy. Z tego względu kabina Megaspace doskonale nadaje się do eksploatacji na długich trasach oraz w międzynarodowym transporcie dalekobieżnym. Wyposażona standardowo w komfortowy fotel kierowcy z amortyzacją pneumatyczną, klimatyzację z regulacją manualną oraz dolne łóżko komfortowe z elastycznym punktowo stelażem i z regulowanym podgłówkiem. Również dostępne opcjonalnie górne łóżko komfortowe ma elastyczny punktowo stelaż z regulowanym podgłówkiem i można je bezstopniowo (w zakresie 10°) dopasować do nierównego podłoża, na którym stoi samochód. Od płaskiej podłogi na całej powierzchni, po elektrycznie sterowany dach uchylny – jest tu praktycznie wszystko, co przyprawia kierowców o żywsze bicie serca. Na przykład standardowe lusterko do golenia i uchwyty na ręczniki. Na długich trasach szczególnie przydatne są duże, wielofunkcyjne schowki i półki, na przykład cztery oświetlone schowki: dwa dostępne z zewnątrz oraz dwa z dostępem z zewnątrz i od wewnątrz. Regulowana bezstopniowo roleta przeciwsłoneczna po stronie kierowcy chroni kabinę przed nadmiernym rozgrzaniem i zapobiega oślepianiu w słoneczne dni. Na życzenie dostępna jest też roleta przeciwsłoneczna montowana po stronie pasażera. A jeśli pomimo wszystko w kabinie zrobi się za gorąco, ochłodę zapewni dostępna na życzenie lodówka. Napoje i potrawy można wygodnie spożyć przy opcjonalnym składanym stoliku po stronie kierowcy. Rozrywkę zapewnią oferowane na życzenie radia ze zintegrowaną funkcją urządzenia glośnomówiącego Bluetooth: oprócz radia i odtwarzacza płyt CD umożliwiającego odtwarzanie wszystkich popularnych formatów muzycznych, są wyposażone w złącza do podłączenia odtwarzaczy MP3, zmieniarek CD i urządzeń TV.

*Informacje i zdjęcia zaczerpnięte ze strony Mercedes Benz

06-04-2010